Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@10:35:10 GMT

کشف بزرگ ترین الماس آمریکای شمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۵۴۲

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک شرکت معدن کانادایی روز یکشنبه اعلام کرد بزرگ ترین الماس آمریکایی شمالی را که الماس زردی به وزن 552 قیراط و در ابعاد 33/7 در 54/6 میلیمتر است، کشف کرده است.
این الماس از معدن دیاویک در سرزمین های شمال غرب کانادا استخراج شده است و تقریبا سه برابر سنگین تر از الماسی است که پیش از این، عنوان سنگین ترین الماس را به خود اختصاص داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب را شرکت دومینیون دایاموند ماینز که 40 درصد سهام معدن دیاویک را در اختیار دارد، اعلام کرد.
این شرکت روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد "کشف الماسی با این اندازه در این بخش از جهان غیر منتظره است.
این منبع اعلام کرد این الماس به صورت خام به فروش گذاشته نخواهد شد بلکه بعد از تراش و پرداخت ارزش آن مشخص می شود.
الماس دیاویک فوکسفایر که رکورد سابق بزرگ ترین الماس قاره آمریکا را در اختیار دارد، به دو سنگ الماس تبدیل شده و به مبلغ 1/3 میلیون دلار آمریکا فروخته شده است.
رکورد بزرگترین الماس جهان را الماسی به نام کولینان به وزن بیش از 3100 قیراط در اختیار دارد که در سال 1905 در آفریقای جنوبی کشف شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: الماس کانادا آمریکا کشف قاره سنگ معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای مثبت مردم اکوادور به همه‌پرسی تشدید سرکوب باندهای تبهکاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل آسوشیتدپرس، شهروندان اکوادور که دیروز درباره اعمال تدابیر سختگیرانه و سرکوب دارودسته‌های تبهکاری در همه‌پرسی شرکت کرده بودند، با اکثریت قاطع به این اقدام رای دادند.

براساس اعلام دیانا آتامن، رییس شورای ملی انتخابات اکوادور، شهروندان این کشور با اکثریت آراء به تشدید اقدامات سختگیرانه علیه باندهای تبهکاری رای دادند. پیش از اعلام همه‌پرسی، یافته‌های یک نظرسنجی از نتیجه‌ای مشابه حکایت داشت و بر پیروزی قاطع دنیل دوبوآ، رییس جمهور اکوادور در جلب حمایت عمومی برای سرکوب باندهای تبهکاری دلالت داشت.

از جمله اقداماتی که نوبوآ خواستار آن شده است، می‌توان به اعزام نیروهای ارتش برای مبارزه با باندها، تسهیل و برطرف سازی موانع استرداد محکومان و همچنین افزایش محکومیت حبس برای قاچاقچیان مواد مخدر اشاره کرد.

اکوداور به لحاظ سنتی یکی از کشورهای آرام آمریکای جنوبی محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر موج خشونت‌های خیابانی و جولان دارودسته‌های تبهکاری این کشور را درنوردیده است.

آمار قتل در اکوادور پارسال به ۴۰ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر رسید و این کشور را از این حیث در جمع کشورهای رکورددار منطقه آمریکای جنوبی قرار داد.

نوبوآ در حمایت از کارزار مبارزه با باندهای تبهکار در اکوادور، سخنرانی‌های مشهوری ایراد کرده است. افراد مسلح نقاب‌دار که قاچاقچیان زندانی برخی از آنها را اجیر کرده بودند، در ماه ژانویه به یک شبکه تلویزیونی که در حال پخش زنده بود، یورش بردند. این حادثه بی‌سابقه، مسئولیت خطیر نوبوآ را بیش از پیش مخاطره‌آمیز کرد.

پس از این حادثه، رییس جمهور ۳۶ ساله اکوادور در این کشور وضعیت «جنگ مسلحانه داخلی» اعلام کرد و در نتیجه به منظور اعزام ارتش جهت تعقیب حدود ۲۰ باند تبهکار که حالا در فهرست «تروریستی» قرار گرفته‌اند، قادر به استفاده از اختیارات اضطراری ریاست جمهوری شد.

کد خبر 6085213

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • جهانگیر الماسی: غرب جامعه ایرانی را هدف گرفته است
  • رای مثبت مردم اکوادور به همه‌پرسی تشدید سرکوب باندهای تبهکاری
  • لانینا به ایران می‌رسد؛ پدیده «لانینا» چیست؟
  • رکورد پرش با نیزه جهان شکست
  • کره شمالی کلاهک فوق بزرگ موشک کروز آزمایش کرد
  • پرنده سوئدی رکورد پرش با نیزه جهان را شکست
  • کره‌‌شمالی موشک کروز فوق‌بزرگ آزمایش کرد
  • نهاده مدت دار در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرد