Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی جودو کشورمان متشکل از سعید ملایی و محمد محمدی بریمانلو با هدایت محمد منصوری هفته گذشته برای حضور در مسابقات مسترز چین راهی این کشور شد تا از صبح روز شنبه ۲۴ آذر ماه با حریفان خود روی تاتامی به مبارزه بپردازند.

در این دوره از رقابت های مسترز ۲۳۶ جودوکار از ۵۳ کشور حضور داشتند

این در حالی است که فدراسیون جهانی نفرات برتر هر وزن را به مسابقات مسترز دعوت می کند و سعید ملایی نماینده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم و محمد محمدی بریمانلو نماینده وزن منهای ۷۳ کیلوگرم کشورمان به دلیل اینکه به ترتیب رتبه نخست و هفدهم رنکینگ وزن خود را دارند به این رقابت ها دعوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حذف زودهنگام بریمانلو از رقابت های مسترز

محمد محمدی بریمانلو که مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا و جهانی باکو را در کارنامه خود دارد در روز نخست این رقابت برابر نماینده جمهوری آذربایجان با ضربه فنی شکست خورد و در همان ابتدا از دور مسابقات حذف شد.

شکست قهرمان جهان برابر حریف ژاپنی

سعید ملایی دومین و آخرین نماینده تیم ملی جودو کشورمان در رقابت های مسترز چین، صبح امروز برابر حریفی از کشور ژاپن روی تاتامی رفت و با شکست برابر این حریف از دور مسابقات حذف شد تا قهرمان جهان از کسب مدال آخرین تورنمنت سال ۲۰۱۸ باز بماند.

تیم ملی جودو کشورمان پس از رقابت های جهانی باکو که توانست رکوردشکنی کند و مدال طلای جهان را بعد سال ها برای ایران کسب کند در گرند اسلم امارات، هلند و اکنون در مسابقات مسترز چین از کسب مدال بازماند تا روند موفقیت های جودوکاران کشورمان با ناکامی مواجه شود و در سالی که از نظر کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اهمیت بالایی دارد خانواده و طرفداران جودو را با نگرانی مواجه کند.

اکنون باید دید چه زمانی وضعیت ریاست این فدراسیون و اعضا دیگر مشخص می شود تا تیم های ملی در هر دو بخش مردان و بانوان با حمایت این فدراسیون بتوانند آماده تر راهی تورنمنت و مسابقات بین المللی شوند و روند موفقیتی که برای مردان جودوکار ایران آغاز شده بود با وقفه همراه نشود.

در گفتگویی با کوروش خسرویار نظر او را در مورد این رقابت ها و عملکرد ملی پوشانمان جویا شدیم.

کوروش خسرویار پیشکسوت جودوی کشورمان در مورد حذف 2 ملی پوش کشورمان از مسابقات مسترز چین در دور اول این رقابت ها گفت:  نفرات برتر رکینگ دنیا در مسابقات مسترز چین شرکت داشتند. محمد بریمانلو به حریفی از آذربایجان بازی را واگذار کرد و این حریف آذربایجانی تمام حریفانش را تا فینال ضربه ی فنی کرد و عنوان قهرمانی را بدست آورد. اگر قرعه ی بهتری نسیب بریمانو می شد او می توانست به مراحل بالاتر هم صعود کند.

او ادامه داد: وضعیت مولایی هم ریسک بود و اگر به مرحله بعد صعود می کرد احتمالا به حریفی از رژیم صهیونیستی می خورد و نمی توانست مقابل او قرار بگیرد. این مشکل در مسابقات بعدی نیز گریبان گیر مولایی خواهد شد. در وزن های دیگر نیز ما با چنین موضوعی مواجه هستیم.

اولویت یک تا بیست فدراسیون جودو تیم ملی است

خسرویار در مورد عملکرد فدراسیون جودو و تیم ملی این رشته گفت: فدراسیون جودو از زمانی که درخشان ریاست آن را بر عهده گرفته است اولویت یک تا بیستمش تیم ملی بوده است. می توان گفت این موضوع هم نقطه قوت بوده و هم نقطه ضعف. تدارکات خوبی برای تیم ملی صورت گرفته است. مربی خارجی به تیم اضافه شده است تیم ملی در تمام گرند اسلم ها، مسترزها و ... شرکت کرده است. فکر نمی کنم تیم ملی جودو از این لحاظ کمبود داشته باشد.

وزارت ورزش برنامه خاصی برای فدراسیون جودو ندارد

او درمورد ورزشکارن جودو و فدراسیون این رشته گفت:  ورزشکاران کشورمان با توجه به امتیازات خوبی که جمع کرده اند مشکلی برای حضور در مسابقات المپیک نخواهند داشت. اما به هر حال نگرانی های زیادی برای آینده این فدراسیون وجود دارد. وزارت ورزش برنامه خاصی برای این فدراسیون ندارد.

یک ورزشکار حرفه ای در یکسال می تواند 2 تا 3 بار به اوج آمادگی خود برسد

خسرویار در مورد نتیجه نگرفتن ورزشکاران کشورمان بعد مسابقات جهانی باکو گفت: یک ورزشکار حرفه ای در یکسال می تواند 2 تا 3 بار به اوج آمادگی خود برسد. اگر قرار باشد در طول سال در تمام مسابقات در اوج باشد بدنش فرسوده می شود. من فکر می کنم که کادر فنی باید این تصمیم را بگیرد در مسابقاتی شرکت کنیم که بیشترین بهره را برای ما دارد. اینکه قرار باشد ما در هر مسابقه ای شرکت کنیم جز اینکه بدن ورزشکاران را فرسوده کنیم کار دیگری انجام نمی دهیم. می توانیم با شرکت در اردوهای مشترک و استفاده از حریف تمرینی قهرمانان کشورمان را در شرایط مسابقه نگه داریم.

بیشتر بخوانید:

مرد برنزی جودو بازهم به مدال برنز رسید/ بریمانلو و فتحی پور هم حذف شدند

آقایی: جاکارتا میدان نبرد قدرت‌هاست / اولین زن ایرانی رنکینگ جهانی جودو هستم

محمدیان: کمپ ژاپن جسارت و انگیزه ملی پوشان را افزایش داد

انتهای پیام/

ناکامی جودوکاران کشورمان در مسابقات مسترز چین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون جودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب تیم ملی تکواندو معرفی شد/ اعزام هشت تکواندوکار به قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، این مسابقات سه شنبه هفتم فروردین ماه و بعد از مراسم افطار با حضور اعضای کادر فنی، اصغر رحیمی دبیرکل فدراسیون و مدیر فنی تیم‌های ملی، بیژن خراسانی و حمید محتشمی از پیشکسوتان این رشته در سالن خانه تکواندو برگزار شد که در پایان ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا معرفی شد.

بر همین اساس و با توجه به عملکرد تکواندوکاران در لیگ برتر، رقابت‌های بین المللی جام فجر ریاست فدراسیون جهانی و همچنین مسابقات انتخابی فوق، مهدی حاجی موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم، متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم، امیر سینا بختیاری در وزن ۷۴- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن ۸۰- کیلوگرم، محمد حسین یزدانی در وزن ۸۷- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۷+ کیلوگرم ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل خواهند داد.

ضمن اینکه ابوالفضل زندی در وزن ۵۸- کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن ۸۷- کیلوگرم دو ملی پوش دیگر تکواندو با توجه به در اختیار داشتن سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از طریق جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۲۲، به مسابقات اعزام خواهند شد تا تیم ملی تکواندو با هشت تکواندوکار راهی ویتنام شود.

مجید افلاکی به عنوان سرمربی، رضا ایمانزاده و مهرداد یوسفی اعضای کادر فنی و حمیدرضا یاوری هم پزشک تیم ملی خواهد بود.

رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در هشت وزن برگزار می‌شود که هر کشور مجاز به اعزام شش تکواندوکار به این مسابقات می‌باشد. تیم ملی ایران در اوزان اول و چهارم تکواندوکاری به این رقابت‌ها اعزام نمی‌کند. همچنین بر اساس قوانین فدراسیون جهانی تکواندوکارانی که در جام ریاست فدراسیون موفق به کسب مدال می‌شوند، جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی قاره‌ای سال آتی را دریافت خواهند کرد.

بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا طی روز‌های ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی ویتنام در شهر «دانانگ» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوی مشترک تیم ملی بوکس ایران و روسیه در تهران
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا
  • تیم ملی با هشت تکواندوکار به ویتنام می رود
  • ترکیب تیم ملی تکواندو معرفی شد/ اعزام هشت تکواندوکار به قهرمانی آسیا
  • صعود آلکاراس، سینر و مدودف به یک چهارم نهایی مسترز میامی
  • والیبال در ۱۴۰۲؛ قهر مردم!
  • هت‌تریک ناکامی بوکس در سال گذشته/ فونتانا ناجی می‌شود؟
  • آمادگی شیراز برای میزبانی از رقابت های آسیایی هندبال
  • دعوت جودوکار کردستانی به اردوی نهایی تیم ملی