Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:10:58 GMT

فرهنگ و هنر موتور محرک شهرهای پایدار هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۸۵۸

فرهنگ و هنر موتور محرک شهرهای پایدار هستند

کاشان - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی گفت: فرهنگ و هنر موتور محرک شهرهای پایدار است و تاریخ نشان داده که شهرهای ماندگار از پشتوانه فرهنگی قوی برخوردار بودند.

به گزارش ایرنا، علی اصغر سیدآبادی یکشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان افزود: شهرهایی در ایران معروف و بزرگ ماندند که با فرهنگ و هنر پیوند خوردند و در جهان نیز شهرهای اقتصادی صرف پایدار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امروزه شهرهایی معروف، پایدار، مهم، صاحب اعتبار و نفوذ هستند که بتوانند با فرهنگ و هنر تغییر ایجاد کنند و ویژگی آنها برخورداری از مردم هنرمند و نوآور می باشد که نوآوری با اقتصادشان گره خورده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برگزاری جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان نشان داد که اقتصاد این شهر با فرهنگ و هنر آمیخته شده و صاحبان کسب و کار که در ظاهر فرهنگی نیستند، با سرمایه گذاری مادی و معنوی این رویداد بزرگ فرهنگی را رقم زدند.
وی ادامه داد: کارهای بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر از ایده های کوچک آغاز و در اثر نوآوری به کارهای بزرگ تبدیل می شود و این جشنواره نیز می تواند الگویی موفق برای فرهنگ کشور باشد.
سیدآبادی تصریح کرد: دولت به جای تصدی گری و دخالت در این رویداد هنری میدان را به مردم واگذار کرد و در واقع دولت متصدی، جای خود را به دولت تسهیل گر و پشتیبان داد.
شهردار کاشان نیز با قدردانی از انتخاب موضوع آب برای نخستین دوره جشنواره کتاب کودک و نوجوان و برگزاری آن در نقاط مختلف شهر گفت: بروز این بحران در شرایط کنونی نتیجه نادیده گرفته شدن آن در دوران کودکی و نوجوانی ماست.
سعید ابریشمی راد افزود: برگزاری این جشنواره به طور گسترده در مدرسه ها، کتابخانه‌ها، مرکزهای اقامتی و گردشگری برای کودکان و نوجوانان موجب شد تا همه از ترویج فرهنگ کتابخوانی به میزانی هر چند اندک بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین نشان رسمی جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان رونمایی و برگزیدگان بخش های مختلف قدردانی شدند.
نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان از 22 آذرماه با میزبانی چهارمین پایتخت کتاب ایران آغاز شده بود.
6136/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب كودك و نوجوان فرهنگ و هنر كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛مدیر دفتر فرهنگی دینی شرکت آب و فاضلاب کاشان در آیین رونمایی از این کتاب گفت: در این کتاب به بررسی ۵۰ آیه قرآن که از کلمه آب استفاده شده پرداخته و تلاش شده با استناد به آیات قرآن برای حل مشکلات محیط زیستی راهکار ارائه کند.
سید محمد مسافری افزود: بسیاری از نظریه‌های مدیریتی را می‌توان از کلام امیرمومنان (ع) استخراج کرد و این موضوع مستلزم تلاش دانش آموختگان حوزوی و دانشگاهی است.
وی گفت: این کتاب در قالب ۱۴۰ صفحه با تیراژ ۵۰۰ در انتشارات مرسل به چاپ رسیده است.
مسافری افزود: محمد علی خرمی نویسنده این اثر از دانش آموختگان حوزه و دانشگاه است که به سبب فعالیت‌های پژوهشی و آگاهی از موضوعات حوزه آب توانسته اثر کم نظیری را خلق کند که امیدواریم مورد استفاده جامعه دینی و دانشگاهی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • زیر تیغ
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان