Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتاوای آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سره)


سند ازدواج
سؤال33:در زمان طاغوت دادگستري حكم به زوجيت خانمي (كه به موجب سند ازدواج در زوجيت شرعي و قانوني شخصي بوده و به دورغ مدعي گرديده كه به زوجيت اينجانب درآمده)داده است.آيا به نظر جناب عالي ممكن است در دين اسلام يك زن در يك زمان واحد داراي دو شوهر باشد؟

جواب:زن دريك زمان داراي دو شوهر نمي تواند باشد ولي سند هم اعتبار شرعي ندارد

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: ازدواج فتوا امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روش،‌ گرایش و قواعد تفسیری رهبر انقلاب در بازار کتاب

ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظله‌العالی)» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در سال‌های قبل از انقلاب و در دوران مبارزه برای شکل‌گیری حکومت اسلامی و همچنین پس از پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران، برگزاری جلسات تبیین و تفسیر آیاتی از قرآن کریم بوده است.

آنچه در این کتاب آمده تلاشی است برای تبیین روش و گرایش و نیز استخراج مبانی، قواعد و ویژگی‌های تفسیری ایشان که از بررسی تفسیر سوره‌ برائت، به دست آمده است. همچنین موردپژوهی و ارائه‌ نمونه‌های عینی ذیل هر مبنا و قاعده‌ تفسیری، از ویژگی‌های متمایز این نوشتار است که بر کارآمدی و سودمندی آن افزوده است.

 کتاب حاضر، یک نوبت در سال 1393 با عنوان «مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در تفسیر سوره‌ برائت چاپ شده بود و اکنون با بسط مطالب، ارائه‌ دلایل، شواهد و نمونه‌های بیشتر در مباحث و توسعه‌ی عناوین، گسترش یافته و با حجم بیش از دو برابر، در قالب اثری مستقل با 312 صفحه در اختیار پژوهندگان علوم قرآنی قرار گرفته است.

خاطره رهبر انقلاب از کرایه کتاب جزوه‌ای و مطالعه یک‌شبه + فیلم

لازم به ذکر است تاکنون 10 عنوان از تفاسیر رهبر معظم انقلاب از سوره‌های صف، منافقون، حمد، حشر، جمعه، بقره، تغابن، مجادله، ممتحنه و برائت توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده و تفسیر سوره‌های ملک و طلاق نیز در آینده منتشر خواهند شد.

کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)» در سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فروردین 1403 عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدارهای امام خمینی درباره روحانیون وابسته، مقدس‌نما و تحجرگرا
  • بررسی حقوقی حواشی مربوط به حوزه علمیه امام خمینی (ره)
  • کتاب جدیدی درباره رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • «روش،‌ گرایش و قواعد تفسیری رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • واکنش آیت‌الله صدیقی به ادعای زمین خواری
  • واکنش آیت الله صدیقی به خبر انتقال مالکیت باغ ازگل به نام خود و پسران؛ «بدون اطلاع اینجانب تسهیم سهم و جعل امضا شده»
  • نخستین واکنش آیت الله صدیقی به ادعای جنجالی
  • نخستین واکنش آیت الله صدیقی به ادعای جنجالی زمین خواری | صدیقی : امضایم جعل شده است رسیدگی کنید
  • امام خمینی: نظر آیت‌الله طالقانی درباره حجاب صحیح است
  • دو چهره شاخص مورد اعتماد امام چه کسانی بودند؟