Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@18:35:59 GMT

سفر رئیس‌جمهور سودان به دمشق و دیدار با اسد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۹۹۲

سفر رئیس‌جمهور سودان به دمشق و دیدار با اسد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمر حسن البشیر» رئیس‌جمهور سودان بعد از ظهر روز یکشنبه به دمشق سفر و با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.


 

خبرگزاری سانا گزارش داد که دو طرف در کاخ الشعب با یکدیگر دیدار و درباره تقویت روابط دو جانبه و تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش سانا، دو طرف سوری و سودانی بر ضرورت تشریک مساعی کشورهای عربی برای عبور از بحران‌هایی که بسیاری از کشورهای عربی با آن مواجه هستند، تاکید کرده و خواستار احترام به حاکمیت این کشورها و عدم دخالت در امور دخلی آنها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین همچنین بر ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی با توجه به تحولات منطقه به خصوص در کشورهای عربی و همچنین همکاری با یکدیگر برای مقابله با سناریوهایی که منافع کشورهای منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

 

رئیس جمهور سودان ضمن ابراز امیدواری درباره بهبودی هر چه سریعتر اوضاع سوریه گفت که تضعیف دولت این کشور دیگر کشورهای عربی منطقه را تحت شعاع قرار می‌دهد و تحولات چند سال اخیر منطقه، کاملا گویای این مساله است.

رئیس جمهور سودان تصریح کرد که کشورش در کنار سوریه می‌ایستد تا امنیت آن بازگردد و این آمادگی را دارد که همه توان خود را برای حمایت از وحدت اراضی سوریه به کار بگیرد.

از سوی دیگر، بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که اتکای برخی کشورهای عربی به غرب هیچ منفعتی برای امت عربی ندارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه

یک کانال عبری از طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه خبر داد که با کمک ناتو اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: این طرح که تعدادی از کشورهای غربی و عربی روی آن کار می‌کنند، شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تشکیل یک قدرت انتقالی بین‌المللی است که در طول پنج سال برای ایجاد زیرساخت کشور جدید فعالیت خواهد کرد و اگر این مسئله در غزه موفقیت آمیز باشد بعدا در کرانه باختری نیز اجرا خواهد شد.

این کانال گزارش داد: مذاکرات درباره روز بعد از جنگ غزه همچنان از چند هفته گذشته بین مسئولان آمریکایی، عربستان، امارات، مصر و اردن برقرار است.

این کانال به نقل از منابع عربی گزارش داد: یکی از گزینه‌هایی که در حال بررسی است این است که مسئولیت اداره نوار غزه به طرف‌هایی غیر از جنبش حماس، سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و تشکیلات خودگردان فلسطین داده شود. بر اساس این طرح در مرحله اول کشور فلسطین از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و احتمالا شورای امنیت یک قدرت انتقالی بین‌المللی را با کمک ناتو تعیین خواهد کرد که در یک دوره پنج ساله در نوار غزه خواهد بود و طی آن پایه و اساس واقعی کشور فلسطین وضع خواهد شد. این هیئت مسئول بازسازی غزه و بازسازی نهادهای دولتی و مقدمه چینی برای انتخابات بعد از پنج سال خواهد بود. در زمان کنونی ایجاد کلیات این طرح به پایان نرسیده است اما مسئولان آمریکایی و عربی در این روزها درباره این مسئله گفت‌وگو می‌کنند.

این در حالی است که پیشتر گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با هرگونه مداخله خارجی در اداره نوار غزه اعلام کردند.

این مخالفت در واکنش به بازداشت یک نیروی امنیتی بود که با هماهنگی رژیم اشغالگر وارد نوار غزه شده بود.

کمیته پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساختار حکومت در غزه و مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین و روز بعد از جنگ یک مسئله صرفا فلسطینی است که به هیچ کسی اجازه لطمه زدن به آن داده نمی‌شود. هرگونه تلاش برای کمک رسانی به ملت ما باید بر اساس اصول و قوانین و هماهنگی با طرف‌های ذیربط که مسئول اداره امور نوار غزه هستند، انجام شود.

با گذشت ۱۹۴ روز از جنگ غزه و جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر خبر داد.

جنگ اشغالگران علیه غزه تخریب عظیم زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه را به همراه داشته است. صدها هزار نفر از مردم غزه به دلیل کمبود آب و برق در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و مقامات اشغالگر از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آنها جلوگیری می‌کنند.

مذاکرات برای آتش بس در غزه به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با درخواست حماس برای عقب نشینی از غزه همچنان بی نتیجه مانده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • حضور رئیس جمهور در بین مردم شاهرود
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیلی توسط ایران
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند