Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-28@12:22:35 GMT

گاو ۲ متری که خریداری ندارد!+تصویر

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۱۵۳

یک گاو ۲ متری با ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن در استرالیا، به علت جثه‌ بزرگش خریداری ندارد.به گزارش بلاغ، قد این گاو حدود دو متر و وزنش به ۱۴۰۰ کیلوگرم رسیده و همین موضوع باعث شده هیچ خریداری نداشته باشد. چرا که همه می‌گویند برای بردن یا رسیدگی به او امکانات لازم را ندارند. نام این گاو سیاه و سفید «نیکرز» است و گمان می‌رود در استرالیا که یکی از قطب‌های اصلی دامداری جهان است، بزرگ‌ترین گاو زنده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قد نیکرز ۱۹۴ سانتیمتر و وزن او ۱۴۰۰ کیلوگرم است و همان طور که در عکس دیده می‌شود به طرز مشهودی از گاوهای مزرعه محل سکونتش بزرگ‌تر است.نیکرز که هفت سال دارد، تا همین اواخر برای حراجی به بازار محلی برده می‌شد، اما کم‌کم مالکش، «جف پیرسون»، متوجه شد که هیچ کس قادر به خرید او نیست، زیرا ابزار و امکانات مناسب هیکل او را کسی ندارد. به گفته پیرسون، «نیکرز» که از نژاد هلشتاین است، به طرز چشمگیری درشت‌تر از گاوهای هم‌نژاد خود است.تاکنون بزرگ‌ترین گاوی که نامش در کتاب رکوردها ثبت شده، در ایتالیا در سال ۲۰۱۰ بوده که قدش ۲ متر و یک سانتیمتر اندازه‌گیری شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!

کارشناس بهداشت ایمنی غذایی با هشدار نسبت به خرید زولبیا و بامیه رنگی، گفت: عمدتا برای رنگی کردن زولبیا و بامیه از رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌شود، لذا از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان زولبیا و بامیه رنگی خریداری نکرده و در صورت مشاهده چنین مواردی آن را با سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن و شفاف است و اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کرد.

از زولبیا و بامیه به عنوان یکی از خوراکی‌های ویژه ماه مبارک رمضان یاد کرد و افزود: بسیاری افراد این خوراکی را برای افطار در ماه مبارک رمضان خریداری می‌کنند و با توجه به مصرف بالای آن در جامعه نیاز است افراد به نکاتی هنگام خرید زولبیا و بامیه دقت کنند.

کارشناس بهداشت گفت: اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن و شفاف است و اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کرد.

وی افزود: زولبیا و بامیه‌ای که خیلی سفید باشد، یا مواد اولیه آن مناسب نبوده یا مواد دیگری به آن اضافه شده است و اگر رنگ آن قهوه‌ای خیلی تیره باشد یا از روغن سوخته و چند بار مصرف برای تهیه آن استفاده شده و یا دقت لازم در پخت آن صورت نگرفته است، بنابراین رنگ ظاهر عامل موثری در انتخاب زولبیا و بامیه مرغوب است.

این کارشناس بهداشت ایمنی غذایی با هشدار نسبت به خرید زولبیا و بامیه رنگی، گفت: عمدتا برای رنگی کردن زولبیا و بامیه از رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌شود، لذا از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان زولبیا و بامیه رنگی خریداری نکرده و در صورت مشاهده چنین مواردی آن را با سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

خدادادیان گفت: نکته مهم دیگر خرید زولبیا و بامیه از مراکز معتبر است، چرا که این مراکز بصورت مداوم تحت نظارت بازرسان بهداشت قرار دارند.

وی افزود: بازرسان وسایل مورد نیاز برای آزمایش روغن و تعیین میزان استفاده از جوش شیرین را در زولبیا و بامیه همراه داشته و در همان محل بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند؛ بنابراین با خرید از مراکز معتبر و مجاز افراد می‌توانند نسبت به سلامت محصولات خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

خدادادیان گفت: برخی شیرینی فروشی‌ها برای افزایش حجم زولبیا و بامیه از جوش شیرین استفاده می‌کنند و در همین راستا بازرسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و حتما میزان استفاده از جوش شیرین را اندازه می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • حفر کانال بزرگ ۴۳۵ متری برای دفع آبگرفتگی در منطقه اکباتان اهواز
  • چند باور غلط در مورد عسل
  • بازدید ۱۴۰۰ گردشگر از پایگاه گردشگری رویین در خراسان شمالی
  • مردم طلای دست دوم خریداری نکنند
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • گاوهای خشمگین کار دست مرد قرمزپوش دادند + فیلم
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • اقامت بیش از ۱۴۰۰ مسافر نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان نطنز