Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، گاهی اوقات به دلیل سادگی رمزهای عبور، هر کسی می‌تواند با حدس زدن، به حساب‌های شخصی افراد وارد شده و از آن استفاده کند.

براساس گزارش «نیواطلس»، در فهرست متداول‌ترین رمزعبورهای سال 2018، افراد زیادی از کلمه « password» برای رمز عبورشان استفاده کردند.

به مدت 8 سال شرکت نرم‌افزاری مدیریت رمز عبور « SplashData» لیست سالیانه‌ای از متداول‌ترین و بدترین رمز عبورهای سال تهیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لیست با بررسی تمام رمزهای عبور فاش شده، جمع‌آوری می‌شود. لیست سال جاری نیز با جمع‌آوری بیش از 5 میلیون رمز عبور تهیه شده است.

طبق این گزارش، دو رمز عبور مشهور « 123456» و « password» از سال گذشته باقی مانده و مواردی از جمله « sunshine»، « princess» و « Charlie» نیز امسال به لیست اضافه شده است.  

براساس برآوردهای انجام شده، حدود 10 درصد این افراد از 25 رمز این لیست استفاده می‌کردند بنابراین برای دسترسی به حساب‌های کاربری‌شان نیازی به هکرهای حرفه‌ای نیست.

بررسی‌های دقیق‌تر درباره 100 رمز عبور متداول نشان می‌دهد که اغلب افراد از الگوهای مشابهی بر روی صفحه کیبورد برای انتخاب رمز عبورشان استفاده می‌کنند.

در اینجا با این 25 رمز عبور آشنا شوید.

1. 123456
2. password
3. 123456789
4. 12345678
5. 12345
6. 111111
7. 1234567
8. sunshine
9. qwerty
10. iloveyou
11. princess
12. admin
13. welcome
14. 666666
15. abc123
16. football
17. 123123
18. monkey
19. 654321
20. !@#$%^&*
21. charlie
22. aa123456
23. donald
24. password1
25. qwerty123

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل , به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل به‌دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهروموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
وی تاکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب‎سنتی، زیبایی و کاشت‎مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
وی افزود: هم استانی‎های عزیز می‎توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‎های بهداشت و درمان شهرستان ‎ها گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • جین بلای جان زمین
  • درویش: با اوسمار مذاکره کردیم/ هنوز لیستی برای فصل آینده نگرفتیم
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۲۸ فروردین ماه
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۲۷ فروردین ماه
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما
  • فیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالی