Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:14:01 GMT

برای مدیریت تغییر اقلیم باید آگاهی ها افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۲۶۸

برای مدیریت تغییر اقلیم باید آگاهی ها افزایش یابد

کاشان - ایرنا - مدیرکل دفتر مخاطرات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: گام نخست برای رویایی با مشکلات زیست محیطی و تغییر اقلیم، شناخت کافی پدیده است و در صورت فقدان آن نمی توان به سایر مسائل پرداخت و مدیریت خوبی بر آنها اعمال کرد.

به گزارش ایرنا، رضا شهبازی شامگاه دوشنبه در جلسه تشکل غیردولتی سرا در نطنز افزود: امروزه تغییر اقلیم به عنوان مساله ای بسیار مهم مطرح است، چنانکه سران کشورها در لهستان گردهم آمدند تا پیرامون این موضوع به بحث و تبادل نظر بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تغییر اقلیم چالشی است که از گرم شدن زمین و تغییر دما اثر می پذیرد و در همه بخش ها چالش ایجاد می کند اما استفاده از ظرفیت های محلی با تمرکز بر مخاطرات زیست محیطی موجب می شود تا با کمک گرفتن از فناوری های نوین به راهکارهای بهتری برسیم.
مدیرکل دفتر مخاطرات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور تصریح کرد: موضوع گرد و غبار نیز پدیده جدیدی است که خشکسالی ها در دنیا به آن دامن میزند و این مساله ای سوای از بحث تپه های ماسه ای می باشد.
وی اضافه کرد: کمبود آب در نقاط مختلف کشور از جمله اصفهان وجود دارد و کشورهای همسایه مانند عراق نیز همگی با این چالش رو به رو هستند اما خشکسالی در ایران از اواخر دهه 70 گسترش یافت.
شهبازی عنوان کرد: رویدادی که سال 80 کلید خورد، در سال 95 تبدیل به پدیده گرد و غبار شد و این امر منجر به مهاجرت همه دنیا به سمت ارتفاعات شده که واکنشی در برابر تغییرات محیطی است.
وی افزود: علت های گوناگونی برای بروز این شرایط عنوان می شود که از جمله بی ثباتی های سیاسی منطقه نیز می تواند عوامل زیست محیطی را هم تحت تاثیر قرار دهد.
مدیرکل دفتر مخاطرات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور بیان کرد: فقدان دیپلماسی زیست محیطی یکی از مشکلات بود که مسوولان با توجه به همین مهم امروزه به سمت دیپلماسی زیست محیطی رفتند.
شهردار نطنز نیز در این جلسه گفت: محیط زیست مقوله ای مهم است اما در 60 سال گذشته چنان عمل شده که امروز با مشکلاتی فراوان در این زمینه رو به رو هستیم و مسائل امروز هم برای آینده شهر اثرگذار خواهد بود.
علی پیراینده افزود: باید با طبیعت آشتی کرده و به آن نزدیکتر شویم، گرچه با توجه کامل به موضوع توسعه پایدار در مدیریت شهری فاصله داریم.
تغییر اقلیم (Climate change) به تغییر در توزیع آماری الگوهای اقلیمی یا آب و هوایی گفته می‌شود که برای یک دوره طولانی دوام می‌آورد و بنابر تعریف کنوانسیون چارچوب تغییر اقلیمی سازمان ملل متحد (UNFCCC)، تغییر اقلیم به واقع تغییرات آب و هوایی می باشد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با فعالیت‌های انسانی نسبت داشته و ساختار اتمسفر زمین را در سراسر جهان تغییر می‌دهد.
پیش تر هیات بین دولتی تغییر اقلیم (IPCC) در گزارشی هشدارآمیز در مورد اثرهای گرم شدن زمین، از سیاستگذاران و تصمیم سازان خواسته بود تا اقدام های مناسب و فوری جهت حفظ دمای جهان در سطحی کمتر از 1.5 درجه سانتیگراد تا سال 2030 در دستور کار قرار دهند.
بنابر اعلام دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، تنها در 6 ماهه نخست سال جاری 220 هزار میلیارد ریال بخش کشاورزی کشور به دلیل تغییر اقلیم خسارت دیده است.
8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مخاطرات زيست محيطي تغيير اقليم نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۱۰۰ هزارتن افزایش می یابد

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۳۰ هزارتن تخم مرغ صنعتی و ۹۰ تا ۱۰۰ هزارتن تخم مرغ بومی در کشور تولید شده است.

او با بیان اینکه پتانسیل و ظرفیت کنونی صنعت مرغ تخم مرغ گذار تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی نسبت به سال قبل به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.

کاشانی، درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار سال گذشته ۱۳۵ هزارتن تخم مرغ به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد و پیش بینی می شود که امسال حداقل ۱۶۰ هزارتن تخم مرغ صادر شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه تخم مرغ کماکان کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می شود، گفت: علی رغم افزایش قیمت نهاده های دامی، هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۶ تا ۴۷ هزارتومان عرضه می شود که انتظار می رود در راستای پایداری تولید، قیمت اصلاح شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۱۰۰ هزارتن افزایش می یابد
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • پاسخ «اما و اگری» به شبهات آتشفشان‌های کشور در سایه نبود سامانه‌های پایش
  • کنفرانس بین‌المللی مهار آب در افغانستان
  • خوردن یک وعده این غذا ۳۶ دقیقه از طول عمر را کم می‌کند!
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان