Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

مقام‌های ارشد عربستان سعودی در مصاحبه با یک روزنامه‌نگار ارشد آمریکایی اذعان کردند که «محمد بن سلمان» دستور قتل «جمال خاشقچی» را صادر کرده است.

«نیکلاس کریستوف» خبرنگار ارشد آمریکایی در یک یادداشت ضمن برشمردن دلایل حمایت‌های دولت «دونالد ترامپ» از، ولی عهد عربستان سعودی، به ناتوانی ریاض در شکست یمن، همدستی واشنگتن در وضعیت ناگوار انسانی یمنی‌ها و نیاز سعودی‌ها به واشنگتن برای «ایستادن در برابر ایران» پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرنگار آمریکایی و برنده دو جایزه «پولیتزر» اخیرا یادداشتی تکان دهنده درباره همدستی آمریکا در قحطی و مرگ و میر یمنی‌ها منتشر کرده بود. وی در یادداشت خود در نیویورک تایمز، عکسی تکان دهنده از دختر ۱۲ ساله یمنی منتشر کرد؛ دختر نحیفی که به دلیل گرسنگی در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ بوده است.

کریستوف در یادداشت تازه خود برای نیویورک تایمز عنوان زیر را انتخاب کرد:

«من از افرادی در عربستان سعودی درباره، ولی عهد دیوانه و قاتلشان سوال کردم».

او در این یادداشت نوشت: «شخصیت‌های ارشد سعودی در خفا این موضوع را می‌پذیرند که محمد بن سلمان دستور قتل (جمال) خاشقچی را داده، اما تاکید دارند که روابط سعودی- آمریکا مهم‌تر از زندگی یک فرد است. به اعتقاد آنها، آمریکا باید به خاطر ثبات در منطقه در کنار عربستان سعودی بایستد».

این روزنامه‌نگار آمریکایی ادامه داد: «پاسخ من به (اظهارنظر شخصیت‌های سعودی) این است: مشکل فقط این نیست که محمد بن سلمان، قاتل است بلکه علاوه بر آن، مشکل اینجاست که او منطقه را هم بی ثبات کرده است، کودکان یمنی را از شدت گرسنگی به کام مرگ فرستاده و منافع عربستان سعودی و آمریکا را تضعیف کرده است. او به هر چیزی دست می‌زند، آن را می‌شکند».

وی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌های قبلی درباره مواضع، ولی عهد عربستان سعودی برای مدرن‌سازی این کشور نوشت: «مدرنیته فقط (داشتن) نرم افزار‌های آی فون و نوشیدن کاپوچینو نیست بلکه موضوع شان انسانی و حکومت قانون مطرح است. اگرچه محمد بن سلمان در حال انجام پیشرفت در زمینه اجتماعی است، اما او بی‌رحم، بی ملاحظه و سرکوب‌گر هم بوده است و من به صلاحیت او در زمینه مسائل اقتصادی هم تردید دارم. او حتی قادر نبوده که یک مناقصه عمومی برای (فروش) آرامکو سازماندهی کند».

خبرنگار ارشد آمریکایی در ادامه این یادداشت به مواضع حمایتی رئیس‌جمهور کشورش در قبال عربستان سعودی و شخص، ولی عهد انتقاد کرده است.

کریستوف نوشت: «دفاع عجیب و غریب ترامپ از شاهزاده (ولی‌عهد)، نشاندهنده اشکالی است که در روابط آمریکا- سعودی وجود داشته است. این رابطه کلا به یک رابطه بده بستانی و معامله‌ای تبدیل شده است و ما با آن‌ها مثل مسئولان پمپ بنزین‌ها رفتار کرده‌ایم».

وی افزود: «گمان می‌کنم که دلیل واقعی که ترامپ و (جرد) کوشنر (داماد یهودی و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا) به محمد بن سلمان اینقدر نزدیک شده‌اند آن است که علاوه بر اینکه امید دارند او حامی طرح صلح مدنظرشان برای خاورمیانه باشد و موضوع دیگر، موضوع تجارت و سوداگری است و این اعتقاد که سعودی‌ها در طرح‌های شخصی املاک و مستغلات آن‌ها برای دهه‌های آینده سرمایه‌گذاری خواهند کرد».

روزنامه‌نگار ارشد آمریکایی در یادداشت خود به موضوع استخراج نفت توسط واشنگتن و بی نیازی آن به واردات نفت خارجی اشاره می‌کند و بر کاهش وابستگی این کشور به تولید نفت عربستان سعودی و بی نیازی واشنگتن به نفت ریاض در آینده تاکید می‌کند.

کریستوف در این یادداشت به هشدار‌ها درباره احتمال روی آوردن ریاض به تسلیحات روسیه و انصراف از تسلیحات آمریکایی اشاره و این هشدار‌ها را رد می‌کند.

او نوشت: «برخی سعودی‌ها (در گفتگو با من) مدام تلاش می‌کردند که تاکید کنند اگر ما (آمریکا) جلوی فروش تسلیحات به ریاض را بگیریم، پادشاهی (عربستان سعودی) به سمت مسکو خواهد رفت. این حرف، عجیب و غریب است چرا که عربستان سعودی به ابزار یدکی و قطعات ما نیاز دارد و مهمتر از آن این موضوع است که عربستان سعودی سلاح‌های ما را می‌خرد برای اینکه به همراه خرید سلاح یک ضمانت ضمنی هم وجود دارد مبنی بر اینکه اگر در برابر ایران به مخمصه بیافتند، آمریکا آن‌ها را از نظر نظامی نجات خواهد داد».

کریستوف همچنین افزود: «نیرو‌های مسلح عربستان سعودی حتی نمی‌توانند یک نیروی شبه نظامی در یمن را شکست دهند و با این اوصاف، چطور می‌توانند در برابر ایران بایستند؟ به همین دلیل است که ما روی عربستان سعودی نفوذ داریم و نه اینکه آن‌ها روی ما نفوذی داشته باشند».

روزنامه‌نگار آمریکایی خطاب به دولت کشور خود تصریح کرد: «بیایید از این نفوذ استفاده کنید و اقدام بعدی ما باید تعلیق فروش تسلیحات تا زمان پایان جنگ یمن باشد چرا که ما هم در این جنگ و به قحطی کشاندن دسته‌جمعی (یمن) همدست هستیم».

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عربستان مصاحبه دولت واشنگتن نیویورک مرگ کودکان آی فون قانون مسائل اقتصادی مناقصه عجیب و غریب کوشنر خاورمیانه تجارت واردات نفت روسیه مسکو ایران یمن جنگ دولت عربستان سعودی قتل نیویورک تایمز واردات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی عربستان سعودی اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند!

عربستان سعودی از یک دستگاه مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرده است که می‌تواند اظهارات متهمان را به ۱۴۲ زبان دنیا ترجمه کند.

به گزارش ایسنا، هوش مصنوعی به زودی صحبت‌های گفته‌ شده در دادگاه را ترجمه می‌کند.

به نقل از گلف نیوز، «سعود بن عبدالله المعجب»(Saud bin Abdullah Al Mojeb) دادستان کل عربستان سعودی به عنوان بخشی از تلاش‌های صورت‌ گرفته برای اجرای سریع عدالت، یک دستگاه مجهز به هوش مصنوعی را افتتاح کرده است که اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند.

این دستگاه موسوم به «Turjman» که توسط یک شرکت محاسباتی و هوش مصنوعی واقع در عربستان سعودی معرفی شده است، روز شنبه در محل دادستانی مکه راه‌اندازی شد.

این دستگاه که خطاهای زبانی ندارد، شامل دوربین‌های حرارتی برای شناسایی متهم است، داده‌های اولیه را درباره متهم از طریق ارتباط با سازمان‌های دولتی به دست می‌آورد و اظهارات او را به حداکثر ۱۴۲ زبان و گویش ترجمه می‌کند. شرکت سازنده در تلاش است تا این رقم را به ۱۸۰ زبان افزایش دهد.

المعجب گفت که هدف از به کار بردن فناوری‌های پیشرفته و سیستم‌های هوش مصنوعی در ترجمه از طریق دستگاه Turjman، تسهیل خدمات برای زائران خارجی است.

وی افزود: این طرح با هدف خدمت‌رسانی به زائران و حفظ حقوق آنها و اجرای سریع عدالت در زمان مقرر انجام می‌شود زیرا با این روش، رسیدگی به پرونده بیش از یک ساعت زمان نخواهد برد.

المعجب روز شنبه یک واحد دادستانی را در منطقه مرکزی مکه راه‌اندازی کرد که به پرونده‌های مربوط به حج عمره و موسم سالانه حج رسیدگی می‌کند. این واحد سال گذشته به بهره‌برداری رسید. شعبه مشابهی نیز در مجاورت مسجدالنبی در مدینه، به منظور خدمت‌رسانی به زائران و بازدیدکنندگان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • هوش مصنوعی عربستان سعودی اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند!
  • گسترده‌تر شدن اختلافات بین نتانیاهو و مقامات ارشد آمریکا درباره جنگ غزه
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • آمریکاکمک‌ها به اسراییل را کُندکرده؛باشکست درغزه فاصله‌ای نداریم!