Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@13:55:59 GMT

روش‌های مطالعه‌ی موثر برای محصلان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۴۵۲

اگر دنبال روشی مناسب برای مطالعه کتب درسی هستید میتونید این مطلب رو بخونید و با استفاده از این روش‌هایی که ما بهتون معرفی میکنیم مطالب بیشتری رو تو ذهنتون نگه دارید و تو امتحانا موفق‌تر از قبل بشید. البته شرط اول مطالعه خوب و با دقت هست که باعث میشه بهتر و بیشتر تو ذهنمون بمونه، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. برای خودتون راهنما بزارید

در واقع یه سر تیتر از مطالبی که باید یادتون بمونه.

۲. برای مطالعه کمک بگیرید

هر چیزی که یاد ندارید رو حتما یاد بگیرید به کلاس‌های رفع ایراد برید و نذارید مشکل حا نشده‌ای براتون بمونه.

۳. رفع ایراد قبل از امتحان

با هم کلاسی هاتون راجبه مفاهیم کلیدی و موضوعاتی که امکان سؤال ازش زیاده صحبت کنین.

۴. ورزش کنین

قبل از شروع کردن به خوندن ورزش کنین، چون ثابت شده که ورزش می‌تونه حافظه و قدرت مغز شما رو افزایش بده و عملکرد بهتری داشته باشین.

۵. با صدای بلند بخونین

اگرچه ممکنه با این کار بقیه فکر کنن که شما دیوونه شدین، اما بعد تعجب میکنین از اینکه تونستین مطالب بیشتری رو تو ذهنتون نگه دارید نسبت به اینکه آروم یا فقط با چشماتون اونارو خوندین.

۶. استراحت کنین

شما نمیتونین بدون وقفه و به صورت همزمان همه‌ی مطالبو درک و ذخیره کنین پس بهتره این وسطا یه استراحت کوچیک مثل خوردن یه فنجون چای یا گوش دادن به موسیقی بیکلام داشته باشین.

۷. خوب بخوابین

داشتن یه خواب خوب و کافی تو شب امتحان میتونه به شما کمک کنه تا تمرکز کافی داشته باشین و استرستون کم بشه، اینکه میگن شب امتحان تا صبح بیدار بمونین این روش کاملا نادرست هست و ما بهتون توصیه نمیکنیم.

۸. خودتون رو امتحان کنین

برای اینکه مطمئن بشین که چقدر درس رو یاد گرفتین میتونین از خودتون امتحان بگیرین تا نقاط ضعفتون مشخص بشه و بیشتر روش کار کنین و برطرف بشه. این روش معمولا نتیجه‌ی خوبی میده!

۹. برای خودتون جایزه در نظر بگیرین

نسبت به علایقی که دارین واسه خودتون جایزه بزارید. مثلا دخترخانوم‌ها پاستیل دوست دارن. میتونن روی هر پاراگراف یه عدد پاستیل بزارن و وقتی اون قسمت خوندن به پاستیل برسن.

۱۰. چیزی رو که بلدین به بقیه هم یاد بدین

اگر یکی از همکلاسیاتون از شما سوالی راجب درس پرسید حتما براش توضیح بدین، چون علاوه بر اینکه به اون کمک کردین یه مروری هم واسه خودتون شده.

۱۱. مثبت فکر کنین

اینکه شما چجوری فکر میکنین روی یادگیریتون تأثیر داره، بنابراین اگه شما به این فکر کنین که نمیتونین و از پسِش بر نمیاین تلاش هاتون رو بی نتیجه میکنه پس شما باید مثبت فکر کنید و به توانایی هاتون برسین و اونا رو تقویت کنین تا موفق بشید.

۱۲. نذارین فکرای مزاحم بیان تو ذهنتون

این موضوع برای همه پیش میاد که وقتی میخوان درس بخونن فکرای دیگه‌ای میاد سراغشون ما یه راه حل به شما میگیم؛ مثلا یه کاغذ بردارید و موضوعی که اومد تو ذهنتون یادداشت کنین که بعد از خوندن درس بهش فکر کنین! اینجوری هم درستون رو خوندین هم به اون موضوع با خیال راحت فکر کردین.

۱۳. هرچیزی که حواستون رو پرت میکنه بزارید کنار

حداقل موقعی که دارین درس میخونین از فضای مجازی استفاده نکنین و سعی کنین که همه‌ی حواستون به درس باشه.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مغز چای موسیقی خواب فضای مجازی چای خواب فضای مجازی مغز موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط موثر با نوه‌ها/ سوالاتی که تخیل نوه شما را تحریک می‌کند!

گرچه پیوند بین پدربزرگ، مادر بزرگ و نوه عمیق تر از سطح کلمات است، اما گفتگو یک راه عالی برای شناخت نوه و کمک برای حفظ ارتباط با او بحساب می‌آید.از طرفی شروع یک مکالمه یا ادامه دادن به آن همیشه کار ساده‌ای نیست، ممکن است بعد از یک مدت طولانی نوه خود را ببینید یا معمولا از طریق تماس ویدویی باهم ارتباط داشته باشید نه تماس‌های معمول حضوری. در این شرایط یک سوال گیرا، از آن دسته سوالاتی که  ذهن نوه شما را برای قصه پردازی قلقلک دهد یا برای روایت یک خاطره به اندازه کافی الهام بخش باشد، می‌تواند برای شروع یک گفتگو یا از سر گرفتن یک مکالمه سرد شده مناسب بنظر برسد. هدف از پرسیدن این سوالات نیز تعامل با نوه‌ها و البته شناخت بهتر آنها است.سعی کنید انتهای سوال را نبندید و با پرسیدن پرسش‌هایی مثل " چه چیزی باعث شد چنین حسی پیدا کنی؟" از بچه‌ها بخواهید جزئیات بیشتری را با شما مطرح کنند. یا مثلا بجای اینکه فقط بپرسید رنگ مورد علاقه تو چیست، بگویید "چرا به این رنگ علاقه داری؟" یا "این رنگ چه حسی به تو می‌دهد؟"

این را بدانید، پاسخ بچه‌ها گاهی برای شما یک غافلگیری ایجاد ‌می‌کند و مکالمه را به سمت سویی غیر منتظره سوق می‌دهد و این نوعی لذت تعامل با کودکان و نسل آینده بحساب می‌آید، مثلا دی‌دی مور ، وبلاگ نویس کودکان می‌گوید، "یک بار از نوه ۴ ساله خود پرسیدم امروز در مهدکودک با دوستان خود درباره چه چیزی صحبت کردی و او گفت "من فقط میو کردم چون تمام امروز من یک بچه گربه بودم" بنابراین تمام مکالمه آنروز ما درباره حیات وحش و زندگی حیوانات مختلف بود".

سوالات زیادی وجود دارد که می‌توانید سوژه بحث با نوه‌های خود قرار دهید اما به پانزده مورد از پرتکرار ترین آنها در ادامه مطلب اشاره شده است.

۱)چه کاری را بهتر انجام می‌دهی؟ می‌توانید از نوه خود بخواهید آن کار را برای شما انجام دهد حتی اگر یک پشتک زدن(کله ملق) زدن ساده باشد.

۲) اگر قرار بود انسان آفریده نشوی، دوست داشتی چه چیزی می‌شدی؟

۳) اگر یک فوق ستاره یا یک ابر قهرمان شوی چه کاری انجام می‌دهی؟

۴) اگر قرار بود یک قدرت خارق‌العاده داشته باشی، آن قدرت در چه چیزی و چه شکلی بود؟

۶) چه کاری را بیشتر از هرچیز دیگر در دنیا دوست داری؟

۷) وقت‌هایی که سرکلاس هستی اما حوصله‌ات سر رفته، به چه چیزی فکر می‌کنی؟

۸) اگر یک فروشنده بودی، ترجیح می‌دادی که چه محصولی بفروشی؟

۹) اگر می‌توانستی فقط یک چیز را دباره دنیا تغییر دهی، چه چیزی  را تغییر می‌دادی؟

۱۰) کدام تجربه زندگی را اصلا حاضر نیستی تکرار کنی؟

۱۱)  بهترین محبتی که تا الان تجربه کردی چه چیزی واز طرف چه کسی بوده است؟

۱۲) اگر قرار بود یک کتاب بنویسی، چه چیزی را بعنوان موضوع انتخاب می‌کردی؟

۱۳)عجیب ترین اتفاقی که هرگز فراموش نمی‌کنی چه چیزی است؟

۱۴) مهمترین قانونی که مردم باید رعایت کنند از نظر تو کدام است؟

۱۵) مسخره ترین قانونی که موظف هستی رعایت کنی چیست؟

نکته‌ای که در گفتگو با نوه‌های خود باید رعایت کنید، خوب گوش دادن به آنها است، خوب گوش دادن به آنها و دقت و به خاطر سپردن جزئیات مثل اسم دوستان و حسی که موقع تعریف اتفاقات در لحن و چهره خود دارند، بهترین راه شناخت آنها و یک پل ارتباطی محکم بین شما و نوه‌هایتان است و این اطمینان را به نوه‌های شما می‌دهد که ارتباط با آنها برای شما موضوعیت دارد.

منبع: مجله خانواده

ترجمه: لیلا شرفی خبرنگار تحریریه جوان قدس


دیگر خبرها

  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • ارتباط موثر با نوه‌ها/ سوالاتی که تخیل نوه شما را تحریک می‌کند!
  • سازندگان نون خ ! لطفا یه استراحتی به خودتون بدید
  • سوالات گواهینامه رانندگی خرید و فروش می شود؟
  • هفت عادت موثر برای داشتن حس خوشبختی
  • کاسبی با فروش سوالات گواهی نامه / ۵۰ هزار تومان بده قبول شو!
  • خرید و فروش سوالات گواهینامه رانندگی هم داریم؟
  • جامعه اسلامی مهندسین: به دشمنان ثابت شد نباید صبر استراتژیک ایران را امتحان کنند
  • این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند