Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:20:24 GMT

فینالی که پنج اخراجی داشت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۴۶۱

فینالی که پنج اخراجی داشت

دیدار سوم سلتیک و راسینگ در فینال جام بین قاره‌ای ۱۹۶۷ بیشتر شبیه یک جنگ بود که به اخراج پنج بازیکن منجر شد.

به گزارش ایسنا، سلتیک گلاسکو تحت هدایت جاک استاین مشهور، نخستین تیم غیر لاتینی بود که توانست قهرمان جام اروپا شود. این تیم سازمان یافته‌ای بود که از اسکاتلندی‌ها تشکیل شده بود. گلاسکو تیم با شخصیتی بود و تاکتیکش را بنابر نیاز هر بازی تغییر می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال با بازیکنان زیادی حمله می‌کرد و در  دفاع نیز این چنین بود. گلاسکو در فینال توانست اینتر را شکست دهد. این پیروزی باعث شد تیم اسکاتلندی در جام بین قاره‌ای شرکت کند. گلاسکو باید برابر تیم ترسناکی همچون راسینگ آوه یاندا بازی می‌کرد. این تیم از بازیکنان مشهوری همچون سخاس دروازه‌بان، پرفومو، کوکو باسیله، کاردناس و ماسکیو بهره می‌برد. با این حال راسینگ مانند دیگر تیم‌های آمریکای جنوبی خیلی خشن بازی می‌کرد. علاوه بر این میان آمریکا و اروپا دشمنی وجود داشت به خصوص با انگلیس به خاطر اتفاق‌هایی که در جریان جام جهانی ۱۹۶۶ رخ داد.

بازی رفت هجدهم اکتبر در گلاسکو برگزار شد. داور دیدار خوان گاردئاسابال اسپانیایی بود که با وجود خشن بودن بازی توانست آن را اداره کند. استاین از شرایط بازی به شدت عصبانی بود چون جیمی جان استون ریز نقش بارها با خطای بازیکنان راسینگ متوقف شد. بازی برگشت یکم نوامبر در بوینس آیرس وحشتناک بود. پیش از شروع دیدار به سمت رونی سیمپسون، دروازه‌بان سلتیک یک شی‌ء را پرت کردند که باعث یک شکافتگی عمیق شد. به همین خاطر جان فالون به میدان رفت. سلتیک به لطف پنالتی که با خطای شدید خمل صورت پذیرفت توانست پیش بیفتد. با این حال راسینگ بر اساس بازی خشن و بی پروای خود نتیجه را جبران کرد و ۲ بر یک پیروز شد. دوباره جانستون ضربه دید. به سمت او یک بطری پرتاب شد.

در آن زمان گل‌های خارج از خانه امتیاز محسوب نمی‌شد. به همین خاطر باید بازی تکراری برگزار می‌شد. سه روز بعد مونته ویدئو میزبان این دیدار بود.

آن بازی شبیه یک فوتبال نبود بلکه آشوب‌گری را در فوتبال نشان می‌داد. به گفته شاهدان بازیکنان فراموش کرده بودند برای فوتبال بازی کردن به میدان رفتند و زمین را به یک میدان جنگ تبدیل کردند. آنها تنها به زمین زدن بازیکنان حریف فکر می‌کردند. جانستون در این شرایط به شدت آسیب دید. پنج بازیکن نیز اخراج شدند. سه بازیکن سلتیک به نام‌های لنوکس، هاگز و اولد کارت قرمز دریافت کردند و باسیله و رولی از راسینگ نیز اخراج شدند. با این حال اولد و رولی زمین بازی را ترک نمی‌کردند.

در دقیقه ۳۲ خوان کارلوس کاردناس یک ضربه فوق العاده زد و دروازه فالون را باز کرد. این گل باعث قهرمانی تیم آرژانتینی شد. سلتیک به خاطر رفتار بازیکنانش شرمنده بود و هر یک از آنها را ۱۵۰ پوند جریمه کرد. در مقابل باشگاه راسینگ به هر یک از بازیکنانش یک اتومبیل هدیه داد.

این بازی به جنگ مونته ویدئو معروف شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داستان های تاریخ فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بیخ گوش استقلال گذشت/ بازیکنان تمرکزشان را از دست دادند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هاشمی نسب پس از پیروزی سه بر دو تیمش برابر شمس آذر قزوین گفت: می دانستیم بازی سختی داریم، سه گل به ثمر رساندیم و در دقایق پایانی تمرکزمان را از دست دادیم اما اتفاقاتی افتاد که خدا دوست مان داشت و خطر از بیخ گوشمان گذشت، با بچه ها صحبت کردیم راحت می توانستیم نتیجه را واگذار کنیم، در دقایقی از بازی بی تجربگی کردیم اما جایگاهی که لایقش بودیم پس گرفتیم و به صدر برگشتیم. حق نداریم اشتباه کنیم و حتی ثانیه ای از بازی غافل شویم چرا که تیم این همه هوادار و عاشق دارد.

وی ادامه داد: نزدیک بود بازی را از دست بدهیم، جذابیت فوتبال به همین است، شمس آذر تلاش خوبی کرد، هیچ موقعیتی به شمس آذر ندادیم، این تیم در ضدحمله خطرناک است ولی متاسفانه ۱۰ دقیقه پایانی به خیر گذشت. به بچه ها تبریک می گویم شجاعانه جنگیدند و برنده از زمین خارج شدیم، از هواداران تشکر می کنم و خدا را شاکریم که خوشحال آنها را به خانه هایشان برگرداندیم. امیدوارم این روند تا هفته های پایانی ادامه داشته باشد و آنها را در پایان فصل با جام خوشحال کنیم. با کمبود بازیکنانی که داشتیم دست تک تک بازیکنان را می بوسم. بیشتر از ۲۴ ساعت حق خوشحالی نداریم و برای هفته بعدی آماده می شویم.

وی درباره تعویض ماشاریپوف گفت: هفته قبل که نکونام کنار خط بود ترس از مصدومیت ماشاریپوف باعث تعویض او شد، او بازیکن بین المللی است با ازبکستان فشار زیادی تحمل کرده، استراحت نداشته و هفته قبل خواسته خودش برای تعویض بود. سرمربی صلاح دید این بازیکن تعویض شود، این را می توانید از نکونام بپرسید.

مربی استقلال در پاسخ به این سوال که ۱۰ دقیقه پایانی تمرکز را از دست دادید و برای اینکه تمرکز بماند و استقلال به خواسته اش برسد چه برنامه ای دارید، گفت: جدا از کار فنی، ذهن بازیکنان باید آماده باشد. استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی در آن بازی کردند. بازیکنان استقلال باید این موضوع را بدانند استقلال سال های سختی را پشت سر گذاشته هواداران مستحق استرس نیستند، حرف و حدیث به دنبال استقلال زیاد است اما می جنگیم و مبارزه می کنیم و این در وجود بازیکنان ما رفته است و مقابل همه چیز می ایستیم. از کاظمی هم تشکر می کنم داوری خوبی انجام داد اما با همین داور بازی را واگذار کردیم و دنبال بهانه نیستیم و امیدوارم عدالت برای همه تیم ها یکسان باشد.

هاشمی نسب در خصوص داوری این دیدار هم و این که سعید دقیقی هم معتقد بود پنالتی نبود، گفت: داور خیلی قوی سوت زد، شاید روی صحنه پنالتی که پنالتی بوده یا نه داور باید نظر دهد اگر هم پنالتی گرفته نشده بود عمدی در کار نبود و صحنه پنالتی استقلال را ندیدم که نظر بدهم امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود و تیمی که مستحق برد است به حقش برسد.

وی در خصوص غیبت سیلوا هم گفت: سیلوا پیچیدگی پا دارد و بعید می دانم حتی به بازی تراکتور برسد اما آرمین سهرابیان به بازی تراکتور خواهد رسید.

کد خبر 6082819

دیگر خبرها

  • هاشمی‌نسب: داور قوی سوت زد
  • هاشمی‌نسب: خطر از بیخ گوش استقلال گذشت
  • خطر از بیخ گوش استقلال گذشت/ بازیکنان تمرکزشان را از دست دادند
  • دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم
  • تساوی فولاد و مس در نیمه اول
  • قدردانی مربی تیم فوتسال افغانستان از بازیکنان تیم + فیلم
  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک
  • کمالوند: خاک عالم بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان