Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@04:22:05 GMT

راز کثیف صنعت نفت آمریکا برملا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۴۸۲

 آن طور که روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرده است یکی از بازیگران اصلی این کمپین، ماراتون پترولیوم است که بزرگترین پالایشگاه نفت آمریکا به شمار می‌رود. ماراتون به همراه سایرین کمپین مخفیانه‌ای را به راه انداخته تا استانداردهای آلایندگی را تعدیل کند. این کمپین استدلال کرده که آمریکا دیگر نیازی به استانداردهای اقتصاد سوخت ندارد زیرا اکنون یک تولیدکننده بزرگ نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه‌ای که به اعضای کنگره ارسال شده، آمده است: از آنجا که کمبود نفت دیگر مایه نگرانی نیست، آمریکایی‌ها باید حق انتخاب خودروهایی را داشته باشند که با نیازهایشان متناسب است.

عمده بحث در خصوص میانگین استانداردهای اقتصاد سوخت که قرار است تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۵۰ مایل در هر گالن افزایش پیدا کند، به موضع صنعت خودرو متمرکز شده است. اما کالیفرنیا از قدرت تعیین استانداردهای اقتصاد سوخت برخوردار است. این مسئله اعتراض دولت ترامپ را که خواستار ثابت شدن استانداردهای فدرال در ۳۷ مایل در هر گالن از آغاز سال ۲۰۲۰ است، برانگیخته است.

صنعت خودرو در ابتدا دولت ترامپ را برای پایین بردن استانداردهای اقتصاد سوخت تحت فشار گذاشت اما دریافت که این اقدام صنعت را با مقررات ایالتی مختلفی مواجه خواهد کرد، به‌خصوص در کالیفرنیا که استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای دارد. استانداردهای مختلف برای ایالتهای مختلف خودروسازان را ملزم خواهد کرد خودروهای مختلفی برای بازارهای متفاوت تولید کنند. این امر از استانداردهای ملی سخت گیرانه هم دشوارتر خواهد بود.

با این حال در حالی که پوشش رسانه‌ای به کشمکش خودروسازان، دوستداران محیط زیست و دولت ترامپ متمرکز شد، به نظر می‌رسد که پالایشگاه‌های نفت بزرگ یک کمپین روابط عمومی محرمانه به راه انداخته‌اند تا جامعه را متقاعد کنند دیگر به این استانداردها نیازی نیست. شرکت ماراتون در این خصوص سرگرم لابی در سطح ایالتی و فدرال است.

انگیزه این اقدام کاملا روشن است. هر چه خودروها مصرف سوخت بهتری داشته باشند، فروش بنزین کاهش پیدا می‌کند. در حالی که خودروسازان ناچارند نگران رعایت استانداردهای سوخت ایالتی باشند، پالایشگاه‌ها تنها می‌خواهند سوخت بیشتری بفروشند. گری همینگر، مدیرعامل ماراتون در کنفرانسی در اوایل دسامبر به سرمایه گذاران گفته بود تعدیل استانداردهای اقتصاد سوخت به معنای آن خواهد بود که صنعت پالایش ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز بنزین بیشتری خواهد فروخت.

طبق گزارش گروه رودیوم، ثابت کردن استانداردهای سوخت تا سال ۲۰۳۰ آن طور که پیشنهاد شده است، به افزایش تقاضای نفت آمریکا به میزان ۲۲۱ تا ۶۴۴ هزار بشکه در روز منتهی خواهد شد.

پاک سازی بخش برق و استفاده از انرژی تجدیدپذیر بیشتر و سوئیچ زغال سنگ به گاز به دلیل ارزانی قیمت آنها و منابع انرژی پاک‌تر روی داده است، اما ورود به بخش حمل و نقل و اعمال مقررات سخت گیرانه دشوارتر است. پالایشگاه‌های  نفت نیز هرگز دست روی دست نگذاشته‌اند تا اجازه دهند مقررات فدرال، فروش آنها را کاهش دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیویورک تایمز اقتصاد نفت خودرو دولت صنعت خودروسازان پوشش دوستداران محیط زیست روابط عمومی جامعه بنزین سرمایه گذاران پالایش برق انرژی تجدیدپذیر گاز انرژی بخش حمل و نقل سوخت نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟

خودرو GWM Havel H6 مدل 2024 دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، نظارت بر نقاط کور و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودرو GWM Haval H6 مدل ۲۰۲۴ در دو مدل با پیشرانه‌های مختلف عرضه خواهد شد؛ مدل‌های بنزینی از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که ۱۵۰ کیلووات قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه همراه است، مدل‌های هیبریدی نیز دارای یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۱۰ کیلووات قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با یک موتور الکتریکی همراه است که ۱۳۰ کیلووات قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد، هر دو مدل خودرو به صورت دیفرانسل جلو عرضه می‌شوند.

نسخه بنزینی خودرو GWM Haval H6 مدل ۲۰۲۴ از ۷.۴ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بر ساعت بهره می‌برد، در حالی که نسخه‌های هیبریدی ۵.۲ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند؛ همه مدل‌های این خودرو با سوخت معمولی بدون سرب RON 91 کار می‌کنند و ظرفیت مخزن سوخت آن‌ها ۶۱ لیتر است؛ طول و عرض خودروی یادشده به ترتیب ۴۶۵۳ و ۱۸۸۶ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۷۲۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز ۲۷۳۸ میلی‌متر است، ظرفیت صندوق عقب خودرو ۶۰۰ لیتر است، البته زمانی که صندلی‌های عقب تا می‏‌شود ظرفیت آن به ۱۴۸۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

خودرو GWM Havel H6 مدل ۲۰۲۴ دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، نظارت بر نقاط کور، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، نظارت بر فشار باد لاستیک، دوربین دنده عقب و چهار سنسور پارک عقب است، از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به چرخ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو اتوماتیک LED، برف پاک‌کن‌های حساس به باران، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو اشاره کرد.

کد خبر 745638

دیگر خبرها

  • کشف سوخت قاچاق در فریمان
  • کشف بیش از ۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • تصاویر ماهواره‌ ای دروغ صهیونیست ها را برملا کردند
  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • اسپوتنیک: پاسخ تنبیهی ایران، ضعف‌های نظامی اسرائیل را برملا کرد
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی اسراییل را برملا کرد
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان