Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

امیر عابدینی درمورد اینکه چقدر احتمال می‌دهند پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند، گفت: یادم می‌آید جناب پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کردند دولت در سال1394 مصوبه‌ای را گذرانده که این دو باشگاه به خاطر ماهیت فرهنگی دیگر به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند بنابراین دولت اگر می‌خواهد این دو باشگاه را واگذار کند اول باید این مصوبه را لغو کند حالا نمی‌دانم چقدر قانون اجازه می‌دهد که این مصوبه لغو شود یا نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهمترین مساله است.

وی افزود: نحوه برگزاری مزایده چگونگی قیمت‌گذاری پایه در سازمان خصوصی‌سازی مساله بعدی است ضمن اینکه وزارت ورزش امروز راضی به واگذاری دو باشگاه است معلوم نیست فردا هم چنین رضایتی داشته باشد همانطور که چند بار دولت بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه را مطرح کرد و سپس آن را پس گرفت. باید دید شرایط زمانی و مکانی خصوصی‌سازی این دو باشگاه چه خواهد بود آیا اراده‌ای در دولت هست که من چنین اراده‌ای را نمی‌بینیم. 

عابدینی که خودش در گذشته برای خرید پرسپولیس در سازمان خصوصی‌سازی حاضر شده بود در مورد اتفاقات آن زمان گفت: دکتر پوری‌حسینی و کارشناسان سازمان خصوصی‌سازی براساس قوانین کمر همت بسته بودند که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند و اهل لابی و زد و بند هم نبودند و نیستند و قاطعانه کار را دنبال می‌کردند ما آن زمان دو ایراد بود. اول اینکه شخصی که می‌خواست پرسپولیس را بخرد صلاحیت‌اش تایید نشد و دولت هم موافق به واگذاری پرسپولیس به آن شخص نبود. بیش از 100 نماینده مجلس هم اعلام کردند که این دو باشگاه خصوصی نشود البته به نظر من نمایندگان مجلس بهتر است در چارچوب قانون نسبت به این امر واکنش نشان دهند و می‌توانند با طرح‌های دوفوریتی واگذار شدن یا نشدن دو باشگاه را قانونی کنند. با شعار و نامه نمی‌شود قانون اجرا کرد. 

وی درمورد اینکه پروین اعلام کرده به هر قیمتی که بگویند حاضریم پرسپولیس را بخریم گفت: علی پروین پولدار است! ضمن اینکه او حرفی زده تا بهانه را از آقایان بگیرد و بگوید شما قیمت بدهید ما باشگاه را می‌خریم اینکه حالا پروین و پیشکسوتان باشگاه پول را از کجا می‌آورند و ... مربوط به مسائل دیگر است. 

انتهای پیام/

منبع: وانا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دقایقی پیش در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال صحبت کرد: امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه پر طرفدار و مردمی استقلال و پرسپولیس در فرابورس به بخش غیر دولتی واگذار شد. دولت سیزدهم زمانی بر سر کار آمد که این ۲ باشگاه دچار محرومیت‌هایی شده بودند؛ در سال ۱۴۰۰ ستادی به عنوان ستاد واگذاری بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورسی تشکیل شد و در اسفند ماه همان سال اولین گام برداشته شد؛ این در حالی بود که سه دولت قبل در این زمینه ناکام بودند.

او با اشاره به جزئیات این واگذاری عنوان کرد: در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد. تلاش دولت بر این بود تا مساله اتحاد مالکیت و بحث مدیریت و انضباط مالی را بتواند حل و فصل کند.

وزیر اقتصاد در مورد الزام‌ای اف سی توضیح داد: همزمان مساله جریمه آسیایی، فرصت اصلاح اقتصادی و مالی و مدیریت این ۲ باشگاه را فراهم کرد. در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و صنایع پتروشیمی این مساله حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس نهایی شد.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، امروز بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ ماهه به کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی اعلام شده است. روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) با حضور وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال
  • دولت، پرسپولیس و استقلال را از این جیب به آن جیب کرد؛ خصوصی بازی!
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت!
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • کلهر: اگر خصوصی‌سازی درست انجام شود در دنیا بهترین می‌شویم