Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش درماه اکتبر عملیات اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از کپسول فضایی سایوز روسی به دلیل بروز خطا به شکست انجامید و فضانوردان مجبور به راه اندازی سیستم فرود اضطراری شدند تا از بروز فاجعه‌ای دیگر درصنعت فضانوردی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از بررسی‌های فراوان مشکل شناسایی و دانشمندان روس آن را برطرف کردند. این‌بار خدمه‌ای جدید از فضانوردان شامل 2 مرد و یک زن از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با استفاده از کپسول فضایی سایوز (Soyuz MS-۱۱) به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شدند.

یکی از فضانوردان اعزامی از آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA مستقر درایستگاه فضایی بین المللی به نام الکساندر گرث (Alexander Gerst)، به فیلم برداری از لحظه خروج کپسول فضایی سایوز حامل خدمه جدید فضانوردان پرداخته است.


فضانوردان اعزامی درکپسول فضایی، آن مک کلین، دیوید سنت ژاک و اولگ کُونونِنکو هستند.

اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی زودتر از موعد مقرر انجام شد به دلیل ناکامی درپرتاب دور قبل که درماه اکتبر روی داده بود.

خدمه جدید با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی پیوسته‌اند و اکنون آماده انجام ماموریت‌های پژوهشی خود درفضا هستند.


به طور متوسط خروج کپسول فضایی از جو کره زمین تنها ۶ دقیقه و رسیدن آن به ایستگاه فضایی بین المللی حدود ۶ ساعت به طول می‌انجامد.

ایستگاه فضایی بین المللی ISS آزمایشگاهی علمی و مهندسی است که در مداری به فاصله ۴۰۰ کیلومتری از کره زمین به دور آن می‌چرخد، این سازه گرانقیمت‌ترین دست ساخته بشر تا کنون با هزینه ساخت تقریبی افزون بر ۱۰۰ میلیارد دلار است.


محققان در ایستگاه فضایی به انجام پژوهش‌های علمی در حوزه‌های سلامت، پزشکی، علوم انسانی، علوم فیزیک، نجوم و هواشناسی می‌پردازند.


ناسا، آژانس فضای آمریکا، سالانه بودجه‌ای افزون بر ۳ میلیارد دلار صرف انجام پژوهش‌های علمی در ایستگاه فضایی بین المللی درفضا می‌کند.


به گفته کارشناسان ادامه فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی پس از سال ۲۰۲۴ در پرده‌ای از ابهام قرار دارد، زیرا بازه مفید فعالیت ایستگاه در آن زمان به اتمام می‌رسد و اکنون دانشمندان در کشور‌های مختلف جهان درحال توسعه طرح‌های جایگزین برای ایستگاه فضایی بین المللی ازجمله ساخت پایگاه قمری در مدار کره ماه و مواردی از این دست هستند.

با ورود خدمه جدید به ایستگاه فضایی بین المللی، تیم کنونی با تحویل ماموریت خود به آن‌ها دربازه زمانی مشخص شده به زمین باز می‌گردند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

کپسول فضایی سایوز فضانوردان جدید را به ایستگاه فضایی انتقال داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو اعلام اضطرار شناور تانزانیایی به مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی با رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم به پایگاهش بازگشت و خدمه مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه ۱۵۵۰ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی ۹ به موقعیت اعلامی اعزام شد.

حاجی رضایی ادامه داد: شناور اعزامی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم از شناور ویژه حمل مواد شیمیایی به اسکله مروارید خارگ بازگشت و فرد مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

وی گفت: دریانوردان به محض مواجهه با شرایط اضطرار در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6087806

دیگر خبرها

  • تصاویر جالب و کمتر دیده شده از تهران قدیم/ عکس
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها