Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدجواد دهقانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص اجرای طرح رنکینگ کشور های جهان و مخالفت عربستان گفت: اجرای این طرح سه سال است که آغاز شده و درحال سپری کردن و جمع آوری اطلاعات هستیم و بیش از 600 دانشگاه رتبه بندی می شود. امسال هم رنکینگ بین المللی را شروع کرده ایم و به احتمال زیاد رنکینگ دانشگاه ها در سال 2019 را حداکثر تا 2 ماه دیگر اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قصد داریم در آینده با کمک رنکینگ جامعی که تهیه کرده ایم به صورت بین المللی، منطقه ای و بعد از آن کشور های اسلامی را از دل این رنکینگ بیرون بیاوریم دلیل اصلی این است که خودمان را در کنار دانشگاه های بزرگ مطرح دنیا قرار دهیم و هم تراز با آنها دانشگاه های اسلامی نقاط ضعف و قدرتشان را در مقایسه با دانشگاه ها شناسایی کنند. در شورای راهبری تصویب شده از اوایل سال 97 شروع کرده ایم و نتایج هم اعلام می شود.

دهقانی ادامه داد: شاخص هایی که وجود دارد باید در سه محور خلاصه شود. ابتدا باید شاخصه، مورد قبول همه باشد یعنی از استانداردهای بین المللی برخوردار باشد. بحث دوم در مورد دستیابی به شاخصه ها آسان باشد و این مساله ای است که در رتبه بندی ها در نظر گرفته می شود هم چنین شاخص ها باید ساده باشد یعنی در مجموعه سخت نباشد برای بعضی شاخص ها 5 سال زمان نیاز داریم تا آن را مشخص کنیم. موضوعی که در نظر گرفته ایم سعی کرده ایم تمام موارد را رعایت کنیم.

سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: اطلاعات بیش از 1200 دانشگاه را جمع آوری کردیم و حداقل هایی وجود دارد تا دانشگاه ها در این رتبه بندی شرکت داده شوند و طبق همان شرایط دانشگاه های مورد نظر انتخاب شده اند.

انتهای پیام/

28 / 167 دهقانی آی اس سی سرپرست ISC

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دهقانی آی اس سی سرپرست ISC

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم

رئیس دانشگاه شاهد از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری تشریح برنامه‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد شامل ده دانشکده است که در حوزه علوم پزشکی و علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ کارشناسی، ۱۰۰ رشته ارشد هستند.

وی افزود: دانشگاه شاهد در مجموع ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.


چلداوی اضافه کرد: حدودا قرارداد‌های ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد.

وی ادامه داد: هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی کردیم، مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.


وی با اشاره به حوزه فرهنگی گفت: دوره‌های هم اندیش اساتید برگزار می‌شود، اردو‌های راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول را کسب کردیم.


رئیس دانشگاه شاهد گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر در انتخاب دانشگاه می‌دانند که پوشش برتر را دارد و در دانشگاه شاهد چادر پوشش دانشجویان است.


چلداوی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم که سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است.

چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم