Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@03:18:50 GMT

چالش های اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۶۱۹

چالش های اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹

دور جدید جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، بحران اقتصادی در ایتالیا، وضعیت مبهم بریتانیا از اتحادیه اروپا اقتصاد جهانی را با چالش هایی در سال ۲۰۱۹ روبرو خواهد کرد.

 

خطر سیاسی برزگ در ایالات متحده به خاطر بی اعتمادی به ترامپ وجود دارد. "قوی سیاه" (قوی سیاه استعاره‌ای است از پیشامدهایی که مشاهده آنها شگفت‌انگیز و بسیار نادر است و چون کسی به طور معمول انتظار وقوع آنها را ندارد وقتی اتفاق می‌افتند توده‌های مردمی در توجیه دلایل وقوع چنین پدیده‌هایی گاه به استدلال غیرعقلانی و حتی خرافی روی می‌آورند) می تواند موجب بروز تروریسم جهانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

_جنگ تجاری اقتصاد را تضعیف خواهد کرد:

 

در وحله اول جنگ تجاری که بین آمریکا و چین رخ می دهد می تواند به سطح خطرناکی برسد. سیاست تهاجمی و غیر قابل پیش بینی ترامپ ممکن است به بدترین حالت منجر شود — جنگ اقتصادی بزرگ و طولانی مدت واشنگتن با پکن.

 

_برگزیت و بحران در ایتالیا:

 

تهدید ترک بریتانیا از اتحادیه اروپا، که برای تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۹، برنامه ریزی شده نیز مملو از خطر است. اگر لندن از اتحادیه اروپا خارج شود، باعث منحل شدن بیشتر موافقت نامه ها می شود، اقتصاد کشور با سقوط بسیار جدی مواجه خواهد شد.

تا سال ۲۰۳۰ تولید ناخالص داخلی هفت درصد کاهش خواهد یافت. اگر لندن فضای گمرکی را با اتحادیه اروپا (سناریوی نرم افزاری) حفظ کند، اقتصاد کشور تنها سه درصد افت خواهد کرد.

 

_بحران های سیاسی:

 

در سال ۲۰۱۹، انتخابات در کشورهای در حال توسعه بزرگ، به ویژه در آرژانتین، هند، اندونزی، آفریقای جنوبی و نیجریه برگزار می شود. تحلیلگران بلومبرگ تهدید جداگانه ای را در بحران های سیاسی مشاهده می کنند؛ مردم این کشورها می توانند به وسیله سیاستمداران پوپولیستی که به قدرت می رسند، تحریک شوند.

 

_تروریسم جهانی:

 

کارشناسان بزرگترین خطر را یک کشور معرفی نمی کنند بلکه گسترش تروریسم جهانی را معرفی می کنند که قادر است به یک قو سیاه جدید برای اقتصاد جهانی تبدیل شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند

وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌هاصادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ صندلی های خالی دستیاری
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ توصیه به مسئولین کشور