Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران در گفت‌وگو با فارس درباره قیمت آجیل و خشکبار، گفت: قیمت این محصولات به تازگی افزایش نیافته، بلکه قیمت آجیل و خشکبار در روزهای اخیر حدود 10 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران بیان داشت: به طور کلی قیمت اغلب اقلام آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته حدود 80 درصد افزایش یافته است که بخشی از این افزایش قیمت به علت افزایش قیمت ارز و بخشی دیگر به دلیل کاهش در تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به سرمازدگی باغات و مزارع گفت: براین اساس تولید پسته، گردو، فندق و ...در سال جاری 70 درصد کاهش یافت و این امر مساله منجر به افزایش قیمت شده است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران بیان داشت: هر سال حدود 170 تا 180 هزار تن پسته در کشور تولید می‌شد، اما به دلیل سرمازدگی باغات تولید این محصول به حدود 70 تا 80 هزار  تن کاهش یافت و به عبارتی حدود 100 هزار تن از این محصول از بین رفت.

وی گفت: بنابراین اگر حتی نرخ ارز هم افزایش نمی‌یافت، به دلیل کاهش در تولید باز هم افزایش قیمت‌ها را شاهد بودیم. 

احمدی در مورد قیمت پسته اظهار داشت: پسته قیمت مصوب ندارد، اما حداقل قیمت هر کیلو گرم از این محصول 100 هزار تومان است. 

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، بخشی از پسته ایران توسط افغان‌ها صادر می‌شود، گفت: افغان‌ها، عراقی‌ها و اماراتی‌ها از سال‌های قبل هم بخشی از محصولات آجیل و خشکبار را صادر می‌کردند، اما امسال با توجه به گرانی و کمبود این محصولات حضور این تاجران پررنگ‌تر شد. 

وی افزود: به دلیل افزایش قیمت این محصولات امسال این تجار محصولات مورد نظر خود را مستقیما از باغداران خریدارای کردند. 

احمدی همچنین در رابطه با قیمت آجیل و خشکبار بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با پوست برحسب درجه بین 60 تا 80 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با مغز بین 80 تا 100 هزار تومان مصوب شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران با نهصد و هفتاد هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۴۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان داد و ستد شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم هم با ۱۸۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۴۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه در بازار تهران امروز ۲۵ میلیون و هشتصد هزار تومان و ربع‌سکه ۱۵ میلیون و هشتصد هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی نیز ۷ میلیون و نود هزار تومان خرید و فروش شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز جاری در بازار طلای تهران ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته ۳۳ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

نرخ هر انس طلا در بازار‌های جهانی نیز با افزایش ۵ دلاری به ۲ هزار و ۳۹۳ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • آجیل فروشی‌های معتبر و قدیمی شهر مشهد کدامند؟
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار