Web Analytics Made Easy - Statcounter

در زمان ناصرالدین‌شاه، در غرب تهران و در میان باغ‌ها و مزارع شاهزادگان و درباریان قاجاری چند تکه خیابان در امتداد هم طراحی و نامگذاری شدند که از بین این خیابان‌های متعدد، چند تکه خیابان در امتداد هم، هسته اولیه خیابان پهلوی سابق و ولیعصر (عج) امروزی را پی افکندند.

خیابان ولیعصر در سال 1315

این خیابان‌ها عبارتند از: خیابان باغ جنت از پل امیر بهادر تا میدان منیریه فعلی، خیابان امیریه از میدان منیریه تا میدان سردرسنگی یا کاخ مرمر، خیابان باغ انگوری از کاخ مرمر تا جنوب چهار راه شاه (خیابان جمهوری)، خیابان جدید جناب وزیر که در میان اراضی بایر و بیابانی وزیر از جنوب چهار راه شاه فعلی تا مجاورت ضلع شمالی حصار ناصری، یعنی جایی که بعد‌ها کافه بلدیه (چهار راه پهلوی = چهار راه انقلاب) بنای کنونی تئاتر شهر ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خیابان ولیعصر در سال 1315

از به هم پیوستگی این خیابان‌ها، طولانی‌ترین، مهم‌ترین، پرجاذبه‌ترین و مشهورترین خیابان تهران و همچنین ایران متولد شد.

خیابان ولیعصر (عج) امروزی در سال‌های اول حکومت پهلوی اول به شکل یکپارچه درآمد. عبداالله مستوفی انگیزهٔ ساخت این خیابان را تصمیم رضا خان برای متصل کردن کاخ سعدآباد به کاخ مرمر ذکر کرده است.

احداث جاده مخصوص پهلوی یا همان خیابان پهلوی سابق (ولی عصر فعلی) از سال ۱۳۰۰ شمسی آغاز شد. در آن زمان رضاخان سردار سپه در دوران وزارت جنگی خود (۱۳۰۲ - ۱۳۰۰) تصمیم به احداث این جاده گرفت.

خیابان ولیعصر در سال ۱۳۳۹

وی تازه شروع به خریدن املاک و مستغلات کرده و باغی در سعدآباد را که قبلاً از مستغلات بانو عظمی خواهر ظل السلطان و دختر ناصرالدین شاه بود در شمال قصبه تجریش خریداری کرده بود.

همچنین درختکاری اطراف این خیابان، کشیدن نهر برای آبیاری درختان آن نیز از سال ۱۳۰۰ آغاز شد. در سال ۱۳۰۷ خیابان پهلوی بالا به وسیله بلدیه تهران سنگفرش شد و سپس با ورود آسفالت به صحنه خیابان سازی شهر‌ها، در سال ۱۳۰۹ مجلس شورای ملی قانونی را برای احداث و توسعه خیابان‌های تهران تصویب کرد و پس از آن مراحل ساخت جاده مخصوص پهلوی آغاز و برای نخستین‌بار این خیابان قیر ریزی شد. در سال ۱۳۱۱ خورشیدی، خیابان پهلوی یا ولیعصر (عج) امروزی آسفالت شد.

جاده مخصوص یا جاده پهلوی تا سال ۱۳۲۰ اختصاصی بود و مردم از جاده قدیم شمیران به تجریش می‌رفتند. خاصان، درباریان، وزیران، سفرا و نظامیان که دستور شرفیابی به آنان ابلاغ می‌شد از جاده مخصوص تردد می‌کردند.

پس از شهریور ۱۳۲۰، این سد شکست و این جاده عمومی شد. خودرو‌های متفقین و سپس مردم از این جاده عبور کردند، اما سال‌ها گذشت تا جاده پهلوی به صورت خیابان پهلوی درآمد.

خیابان پهلوی سابق و خیابان ولیعصر (عج) امروزی از میدان راه‌آهن با ۱۱۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا آغاز و به میدان تجریش با۱۶۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در منطقهٔ شمیرانات ختم می‌شود.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، این خیابان به نام «خیایان پهلوی» نامیده می‌شد. پس از انقلاب اسلامی، در آغاز، خیابان پهلوی، به خیابان مصدق تغییر نام یافت و بعد از مدتی به خیابان ولیعصر (عج) نامگذاری شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تئاتر شهر ایران جاده جاده مجلس شورای جاده شمیرانات انقلاب انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی جاده درآمد مجلس شورای ولی عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران کجا بریم؟ معرفی ۴ مسیر تهرانگردی + جاهای دیدنی تهران

تین نیوز

 تهران کجا بریم بگردیم؟ اگر این سوال برای تان پیش آمده است، حتما پایتخت را خوب نمی شناسید. تهران آنقدر جاذبه دیدنی دارد که می تواند مدت ها سرگرم تان کند. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، پایتخت پر از موزه ها، خانه ها و بناهای تاریخی، جاذبه های دیدنی، تفریحات هیجان انگیز، پیست های اسکی، طبیعتی زیبا، موزه های غنی، خیابان های پرخاطره، مراکز خرید، رستوران ها و کافه ها، بوستان های سرسبز، کاخ های پرطمطراق و غیره است که انتخاب از بین آن ها کار سختی است.

فروش اینترنتی بلیط جاذبه های گردشگری نوروز ۱۴۰۳ + لینک خرید به گزارش تین نیوز به نقل از رسانه قطبنما، شاید شما هم آن ترانه معروف را شنیده اید که «تهران که دریا ندارد!» اما باید بگوییم تهران اتفاقا یک دریاچه زیبا هم دارد که نباید فرصت دیدنش را از دست بدهید! اگر دنبال پاسخ سوالتان هستید که جاهای دیدنی تهران کجاست، با ما همراه باشید. مسیرهای اصلی تهرانگردی

هر سلیقه ای که داشته باشید، تهران حتما چند گزینه باب میلتان دارد. برای اینکه همه دیدنی های تهران را ببینید، باید روزها وقت بگذارید؛ اما اگر قصد دارید چند روزی به تهران سفر کنید یا اهل پایتخت هستید و می خواهید یک روز را به گشت وگذار در شهر بپردازید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، این ۴ مسیر بهترین گزینه برای گشتن در شهر تهران است که هر کدام برای تهرانگردی یک روزه برنامه ریزی شده است. این مسیرها برای تهرانگردی با مترو هم بسیار مناسب است:

از کاخ گردی تا بازارگردی در تجریش

روز اول تهرانگردی را از شمال پایتخت آغاز می کنیم. سوار خط یک مترو شده و در ایستگاه تجریش پیاده شوید؛ حالا با اتوبوس های بی آرتی یا تاکسی های خطی، خودتان را به میدان نیاوران یا همان میدان شهید باهنر برسانید. 

در ضلع شرقی میدان شهید باهنر، «مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران» قرار دارد که با باغی سرسبز و چندین کاخ، محل استقرار خانواده پهلوی بوده است. کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی، موزه خودروهای اختصاصی و غیره از جمله جاهای دیدنی مجموعه نیاوران است. سری هم به کافه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بزنید تا گلویی تازه کنید. 

حالا از کاخ نیاوران با تاکسی خودتان را به مقصد بعدی، یعنی کاخ سعدآباد، برسانید که در انتهای خیابان شهید کمال طاهری، در منطقه زعفرانیه، قرار گرفته است.

کاخ سعدآباد در مجموع ۱۸ کاخ دارد. کاخ موزه ملت، کاخ موزه سبز، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه اتومبیل های سلطنتی، موزه برادران امیدوار و غیره از دیدنی های کاخ سعدآباد است. قدم زدن در باغ سعدآباد را هم فراموش نکنید که کمتر می توانید در پایتخت نظیرش را پیدا کنید. 

اکنون دیگر به میدان تجریش در انتهای خیابان ولیعصر بازگردید. این میدان یکی از قدیمی ترین مناطق پایتخت است و اطراف آن را کافه ، رستوران ، مراکز خرید و غیره فراگرفته. دست فروش های حوالی میدان تجریش هم حسابی حال وهوای آن را عوض کرده اند. آش وحلیم سید مهدی، ساندویچ خانلری، شمرون کباب و کافه لمیز از آن مقاصد خوشمزه ای است که اطراف این میدان می توانید سری به آن ها بزنید.

حالا باید انتخاب که می خواهید بازارگردی کنید یا سری به موزه ها بزنید. اگر قصدتان بازارگردی است، از میدان راهی خیابان شهرداری شوید. در این خیابان مراکز خرید مختلفی مثل پاساژ میری، پاساژ قائم و غیره قرار دارند که پاساژ میری مخصوص خرید پارچه های لوکس است. مسیر را ادامه دهید تا به بازار ۷۰ساله تجریش برسید.

اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید، مغازه های مختلفی در این بازار سوغات و صنایع دستی می فروشند اما مهم ترین بخش بازار تجریش، بازار میوه تجریش است که در همه فصول سال هر میوه ای در آنجا پیدا می شود. در این بخش از بازار علاوه بر میوه، خوراکی های خوشمزه ای مثل ترشی ، لواشک، آبمیوه، باقالی و غیره هم به چشم می خورد. بازار تجریش اگرچه کمتر از ۱۰۰ سال قدمت دارد اما در دلش یک تکیه ۲۲۰ ساله را جای داده است که حتما باید آن را ببینید.

وقتی از بازار تجریش گذر می کنید، ممکن نیست بوی کباب وسوسه تان نکند؛ برای ناهار سری به یکی از این رستوران های خوشمزه بزنید. بعد از ناهار باید راهی امامزاده صالح شوید که در همسایگی بازار تجریش قرار دارد و قدمت آن به سال ۷۰۰ هجری قمری می رسد. 

تجریش گردی را می توانید همینجا تمام کنید اما اگر هنوز وقت و انرژی دارید، این بار از میدان تجریش تاکسی بگیرید و خودتان را به موزه موسیقی برسانید. باغ فردوس و موزه سینما و باغ موزه هنر ایرانی نیز  حوالی موزه موسیقی قرار دارند. 

سفر به تهران قدیم؛ دستپخت قاجاری ها

روز دوم تهران گردی بوی قاجار و تهران لوطی را می دهد. سوار مترو شده و در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید. حرکت تان را از میدان «امام خمینی» یا همان میدان توپخانه شروع کنید؛ مسیر خیابان امام خمینی که را در پیش بگیرید ردیف موزه های جذاب شروع می شود؛ مثل موزه علی اکبر صنعتی و موزه سکه بانک سپه.

از خیابان امام خمینی وارد گذر ملل متحد شوید که بزرگ ترین پیاده راه شهری کشور است. سردر باغ ملی و میدان تاریخی مشق، از دیدنی های این گذر است؛ جایی که تاریخ اگر توقف نکرده باشد لااقل کندتر پیش رفته. میدان مشق که برخلاف تصورتان مستطیل است، در دوره قاجار ساخته شده و دورتادور آن را ساختمان های دولتی فراگرفته است. عمارت قزاقخانه یا همان ساختمان دانشکده هنر، قدیمی ترین بنای میدان مشق است که میخکوبتان می کند. موزه ها هم حضور پررنگی در میدان مشق دارند؛ مثل موزه و کتابخانه ملک، موزه های ارتباطات، علم و فناوری و موزه عبرت و موزه ایران باستان.

موزه ایران باستان، ۳۰۰هزار شی تاریخی از دوران پارینه سنگی تا امروز را به نمایش می گذارد و بزرگترین موزه کشور است. از نبش موزه ایران باستان، وارد خوشمزه ترین خیابان پایتخت، یعنی خیابان سی تیر شوید. گرچه هنوز برای صرف ناهار زود است اما می توانید یک میان وعده دلچسب در این خیابان پیدا کنید. دوباره به سمت میدان امام خمینی بازگردید و از ضلع جنوبی میدان، وارد خیابان باب همایون شوید؛ یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران که حالا سنگفرش شده و با چترهای آفتاب گیر، زورخانه، فلافل و سمبوسه فروشی ها، جگرکی، چرخ وفلک، باجه تلفن و غیره بسیار نوستالژیک است.

از باب همایون به سمت بوستان معروف پارک شهر بروید که از قدیمی ترین پارک های پایتخت است و جاهای دیدنی مختلفی مثل دریاچه، آکواریوم، باغ پرندگان و موزه صلح تهران دارد. تالار معروف سنگلج هم اینجا در مجاورت پارک قرار دارد. 

از پارک شهر به سمت میدان پانزده خرداد که بروید، به مقصد بعدی، یعنی کاخ گلستان می رسید که با تالار آینه، ایوان تخت مرمر، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، کاخ شمس العماره، محوطه سبز و دیدنی اش و غیره مسحورتان خواهد کرد. حالا در چایخانه کاخ کمی خستگی از تن تان به در کنید تا به تهرانگردی ادامه دهیم.

از کاخ مستقیم به سمت سبزه میدان بروید. سبزه میدان یکی از شلوغ ترین میادین تهران است که ورودی اصلی بازار بزرگ تهران هم هست؛ اما قبل از اینکه وارد بازار تهران شوید باید ناهار بخورید. رستوران های خوبی در سبزه میدان قرار دارند که چند دهه است مشغول کارند؛ مثل رستوران مسلم، اسلامی، شمشیری یا نایب که اگر جلوی در رستوران صف بسته بودند، اصلا تعجب نکنید! 

بعد از صرف ناهار، اگر بازار تهران خیلی شلوغ است، می توانید بازدید تان را کوتاه کنید و از مسیر خیابان ناصر خسرو به کوچه مروی بروید؛ کوچه مروی به واسطه حضور پرتعداد فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، قدیمی ترین فلافلی پایتخت، کافه های کوچک و بزرگ، شکلات فروشی ها، مسجد و مدرسه مروی و مسجد و مدرسه حکیم باشی معروف است.

به وقت تماشای تهران نوین

تهرانی چهره مدرنی هم دارد که دیدنش خالی از لطف نیست. برای شروع سوار خط یک مترو شوید و خودتان را به ایستگاه مترو شهید حقانی برسانید؛ از ایستگاه مترو با یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای یا با تاکسی به سمت میدان ونک بروید تا به بوستان آب وآتش برسید. این پارک زیبا نقطه ورود شما به «مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد» است که حدود ۶۸ هکتار وسعت دارد.

بوستان آب وآتش از رستوران و کافه تا زمین اسکیت، مسیر دوچرخه سواری، کالسکه سواری، سینما و غیره سرگرمی های زیادی دارد. بوستان نوروز، میدان مشاهیر، پل ابریشم و بوستان بنادر هم از دیگر جاذبه هایی است که در کنار بوستان آب وآتش قرار دارند. در مسیرتان از باغ هنر و دریاچه زیباش هم دیدن کنید؛ اگر شانس بیاورید شاید شاهد برگزاری یک برنامه در اسکله دریاچه هنر باشید. 

از کنار کهکشان ها در گنبد مینا هم بگذرید و به سمت پل طبیعت بروید؛ پلی سه طبقه که از روی بزرگراه مدرس عبور کرده و  بوستان آب وآتش را به بوستان طالقانی وصل می کند. این پل بزرگ ترین پیاده راه تهران است و امکانات زیادی مثل رستوران ، کافه ، پیاده رو و غیره دارد. طبقه سوم، باشکوه ترین طبقه پل طبیعت است که می توانید تهران را از بالا تماشا کنید. اگر از پل عبور کردید به بوستان طالقانی می رسید، که قدمت درخت هایش به نیم قرن می رسد و بیشتر حال وهوای جنگل دارد. باغ موزه دفاع مقدس در کنار باغ کتاب، از دیگر دیدنی های مجموعه عباس آباد است.

برج میلاد، مقصد بعدی مان در غرب تهران است. برج میلاد، ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان است که بازدید از فضای محوطه آن رایگان است. سکوی تماشا، موزه سکه، موزه مشاهیر، شهربازی، پیاده روی در ارتفاع ۲۸۰متری، بولینگ، بانجی جامپینگ، تاب سواری، اسکواش و غیره، برخی از جاذبه ها و تفریحات این برج است. برج میلاد رستوران ها و فست فودهای مختلفی هم دارد؛ مثل رستوران گردان، که چشم اندازی ۳۶۰ درجه از پایتخت را به نمایش می گذارد.

ایستگاه بعدی برج آزادی است؛ برج آزادی، که از مهم ترین نمادهای پایتخت است، علاوه بر معماری زیبا و فضای خاطره انگیز، جاذبه های مختلفی مثل گالری، تالار آیینه، نگارخانه اقوام، سالن ایران شناسی و تالار کهن نیز دارد.

از دیگر جاذبه های هیجان انگیز غرب پایتخت، بام لند و دریاچه چیتگر است که به نام «دریاچه شهدای خلیج فارس» نیز شناخته می شود. دریاچه چیتگر، بوستان چیتگر و مجموعه تفریحی و تجاری بام لند، آنقدر دیدنی و جاذبه دارد که نمی توانید همه شان را در یک سفر تجربه کنید؛ از قایق سواری گرفته تا ماهیگیری، کارتینگ، پارک آبی، دوچرخه سواری، پیاده روی، اسکیت هوایی، شهربازی و غیره. بام لند هم که در مجاورت دریاچه قرار گرفته، به واسطه حضور برندهای مطرح پوشاک و لوازم الکترونیکی در کنار کافه ها و رستوران های فوق لوکس، بسیار محبوب است.

حالا که تا اینجا آمده اید، حتما به ایران مال هم سری بزنید؛ یکی از بزرگ ترین مراکز خرید جهان که قرار نیست حتما برای خرید به آنجا بروید. علاوه بر فروشگاه های متعدد، این مجموعه دیدنی های زیادی مثل بازار سنتی، باغ سرپوشیده ماهان، باغ دیدار، تالار آینه، شربت خانه، باغ رستوران ملل، باغ کتاب، پیست پاتیناژ و شهربازی دارد.

ری گردی، سفر به قبل از تاریخ در دل تهران

ری یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که قدمت سکونت در آن به دوران پیش از تاریخ بازمی گردد. این شهر تاریخی و زیبا، که مرکز شهرستان ری است، حالا یکی از مناطق ۲۲ گانه تهران است.

برا آغاز ری گردی سوار خط یک متروی تهران شده و در ایستگاه مترو شهر ری پیاده شوید؛ حالا با تاکسی های خطی یا با اتوبوس خودتان را به میدان مدرس برسانید.

 حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نقطه آغاز ری گردی است. معماری زیبا، کاشی کاری های جذاب، رواق های و صحن های چشم نواز و حال وهوای معنوی از جاذبه های این مقصد زیارتی است. حرم شاه عبدالعظیم در ساعات ابتدایی روز اغلب خلوت تر است؛ اما آن را به این زودی ها ترک نکنید و از گنجینه نسخ خطی، موزه حرم شاه عبدالعظیم حسنی، مدرسه امین السلطان و مسجد جامع آن هم دیدن کنید.

از حرم خارج شوید و با طی مسافت نیم کیلومتری خودتان را به روبه روی مسجد خاتم النبیین و «کاروانسرای شاه عباسی» برسانید؛ این کاروانسرا روزگاری محل توقف زائرانی بوده است که مثل شما برای زیارت حرم شاه عبدالعظیم آماده بودند.

کاروانسرا را به مقصد بازار شاه عبدالعظیم، در مجاورت حرم، ترک کنید؛ بازاری ۵۰۰ ساله که در امتداد صحن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) قرار گرفته و از دو راسته تشکیل شده است. اقلام مذهبی، نقره، آجیل، ادویه، گیاهان دارویی، سوهان، صنایع دستی و غیره از اجناسی است که در این بازار زیاد به چشم می خورد. در محاورت بازار قدیم هم بازار جدید ری ساخته شده است، که اغلب فروشگاه های پوشاک در آن به چشم می خورد. 

بازار قدیمی ری اجناس لوکسی ندارد اما رستوران های نوستالژیکی دارد که خیلی ها را به هوس خوردن یک پرس کباب و ریحان به این بازار و حرم شاه عبدالعظیم می کشاند. ناهار را در یکی از رستوران ها میل کنید تا به ری گردی ادامه دهیم.

مقصد بعدی ما در شهر ری، چشمه علی است؛ چمشه ای ۸ هزار ساله که از میان صخره ای عظیم بیرون می آید؛ پایین چشمه هم چند حوضچه قرار دارد که آب در آن ها می ریزد. روی صخره هم کتیبه ای بزرگ قرار دارد که اگر دقت کنید تابلویی از یک شاه قاجاری است! سرتان را هم که بلند کنید بالای سر چشمه، بقایای باروی ری دیده می شود که در زمان اشکانیان ساخته شده و امروز تنها همین بخش از آن باقی مانده است. حوالی چشمه، بوستان چشمه علی قرار دارد که می توانید از سرویس بهداشتی و فضای سبز آن استفاده کنید. 

برج سلجوقی طغرل که کار یک ساعت آفتابی را انجام می دهد، دژ رشکان که از دوران اشکانیان به یادگار مانده است و قبرستان ۲۰۰ ساله ابن بابویه، که همگی در نزدیکی چشمه علی قرار دارند، آخرین ایستگاه ری گردی است.

تهران به جز این ۴ مسیر دیدنی ها، تفریحات و مراکز خرید متنوعی دارد که می توانید بر اساس علاقه، بودجه و زمان سفرتان چندتایی را انتخاب کنید. اگر به دنبال تهرانگردی در شب، برف بازی در پایتخت، تفریحات کودکانه و غیره هستید، لیست مورد نظرتان را اینجا پیدا کنید:

نوروز تهران کجا بریم

با فرا رسیدن تعطیلات نوروز، بسیاری از ساکنین تهران به سمت مقاصد تفریحاتی، اغلب از تهران خارج می شود. تهران در نوروز خلوت تر است و دیگر خبری از ترافیک چندساعتی نیست. هوای تهران هم در نوروز مطبوع و دلنشین است و هنوز خبری از آلودگی و گرمای آزاردهنده نیست. این ها را که کنار هم بگذارید نوروز بهترین زمان برای تهرانگردی است، اما تهرانگردی نوروز ۱۴۰۳ کجا بریم؟

کاخ سعدآباد کاخ نیاوران کاخ گلستان موزه ایران بوستان برج میلاد برج آزادی عمارت مسعودیه بوستان آب وآتش و پل طبیعت دریاچه چیتگر و بام لند باغ ایرانی باغ کتاب باغ فردوس و موزه سینما باغ هنر ایرانی باغ موزه نگارستان موزه موسیقی موزه مقدم خیابان سی تیر شب ها تهران کجا بریم

اگر می پرسید شبگردی تهران کجا بریم باید بدانید تهران شهر شب زنده دارها است و کلی گزینه جذاب برای انتخاب کردن دارید. از شکم گردی گرفته تا قایق سواری مثل:

دربند  درکه فشم لواسان بام تهران دریاچه چیتگر بام لند خیابان سی تیر پل طبیعت و بوستان آب وآتش  باغ فردوس و موزه سینما پارک نهج البلاغه بازار تجریش تهران کجا بریم خرید

تهران یکی از بهترین مقاصد کشور برای خرید است؛ در این شهر هم اجناس ارزان به راحتی پیدا می شوند، هم اجناس لوکس و برندهای مطرح داخلی و خارجی. اینکه تهران کجا بریم خرید دقیقا به بودجه تان بستگی دارد.

اگر به دنبال مراکز خرید ارزان تهران هستید، به این بازارها سر بزنید:

بازار بزرگ تهران بازار شوش بازار تجریش بازار ستارخان بازار نازی آباد خیابان جمهوری خیابان هفت تیر پاساژ میلاد قائم پاساژ شانزلیزه جمعه بازار پروانه

اما اگر اهل خرید کالاهای لوکس و برندهای مطرح هستید، این گزینه ها مناسب شما است:

ایران مال بام لند پالادیوم مگامال اسکای سنتر سام سنتر آوا سنتر روشا تیراژه ارگ تجریش  مرکز خرید میلاد نور
جاهای دیدنی تهران برای کودکان 

گاهی اوقات پیداکردنی یک تفریح کودکانه مناسب برای بچه هایی که حوصله شان سر رفته است، خیلی سخت است. اگر در تهران اقامت دارید یا به این شهر سفر کرده اید، این لیست مشکل تان را حل می کند:

مجموعه دکترلند ژوراسیک پارک هیومن پارک سرزمین لی لی پوت پارک آبی اپارک شهربازی خورشید بوستان آب وآتش شهربازی ژوپیتر باغ کتاب باغ پرندگان موزه عروسک های ملل موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار تهران کجا بریم پیک نیک 

از بوستان های وسیع و سرسبز تا ییلاقات و ارتفاعات تماشایی و دریاچه های مصنوعی، تهران یک مقصد جذب طبیعت گردی است. برای پیک نیک در اطراف تهران می توانید سری به این مکان ها بزنید:

بوستان آب وآتش، بوستان طالقانی، بوستان نهج البلاغه، بوستان ولایت، بوستان چیتگر، پارک پردیسان، پارک ملت، بوستان جمشیدیه، بوستان جوانمردان، بوستان آزادگان کن سولقان لواسان سد لتیان فشم دریاچه چیتگر پارک جنگلی لویزان پارک جنگلی کوهسار روستای افجه روستای وردیج و واریش روستای آبنیک تهران کجا بریم قدم بزنیم

خیابان های طولانی، باغ ها و بوستان های سبز و خوش آب وهوا، تهران را به شهری چهارفصل برای قدم زدن تبدیل کرده است. تجربه پیاده روی در این مکان ها را از دست ندهید:

خیابان ولیعصر خیابان سی تیر باغ گیاه شناسی  محله عودلاجان پل طبیعت بلوار کشاورز  بوستان جمشیدیه پارک ساعی دریاچه چیتگر پارک ملت تهران کجا بریم برف بازی

با فرا رسیدن زمستان و آغاز بارش ها، ییلاق ها، کوه ها، بوستان ها و پیست های اسکی تهران مملو از جمعیتی است که برای برف بازی آمده اند. اگر به دنبال مقصد مناسبی برای تهرانگردی در زمستان هستید، در این مکان ها حتما اوقات خوشی را سپری خواهید کرد:

پیست اسکی توچال پیست اسکی دیزین پیست اسکی آبعلی پیست اسکی دربندسر پارک جنگلی لویزان پارک جنگلی لتمان پارک ملت بوستان آب وآتش بوستان طالقانی پارک نیاوران پارک جمشیدیه پارک پردیسان پارک چیتگر پاتوق های شکم گردی در تهران

یکی از بهترین تفریحات در پایتخت، شکم گردی است؛ تهران پر از رستوران ها، کافه ها و فدکورت های مختلف است که برای هر بودجه و ذائقه ای پیشنهادات زیادی دارد؛ اما اگر به دنبال پاتوق شکم گردها هستید، به این جاها سر بزنید:

خیابان سی تیر دربند خیابان باب همایون بوستان آب وآتش و پل طبیعت میدان تجریش محله ستارخان

اگر قرار است راهی تهران شوید، حتما چند روزی زمان بگذرید تا چهره های مختلف تهران را ببیند. این شهر آنقدرها که فکر می کنید عبوس نیست و زیر چهره غبارگرفته اش آنقدر زیبا، گرم، صمیمی و پرخاطره است که حسابی سر ذوق تان می آورد. شما کدام ویژگی تهران را دوست دارید؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تهران کجا بریم؟ معرفی ۴ مسیر تهرانگردی + جاهای دیدنی تهران
  • «مثلا جنگ نیست!» بر دیواره میدان ولیعصر(عج) نقش بست
  • «غزه» بر دیوارنگاره میدان ولیعصر نقش بست
  • عکس/ دیوارنگاره میدان ولیعصر؛ مثلا جنگ نیست!
  • رونمایی از تازه‌ترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) / مثلاً جنگ نیست
  • خدمات رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • خدمات رسانی ویژه در اولین شب قدر
  • برنامه‌های ویژه اتوبوسرانی تهران برای شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران