Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تلویزیون خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست دوحه هشدار داد در صورتی که صلح در یمن استقرار نیابد، سال 2019 سالی به مراتب بدتر برای یمن خواهد بود.
گوترش گفت :"باید امیدوار باشیم مذاکراتی که در خصوص حدیده امکان پذیر شد، باعث صلح در یمن شود؛ کشوری که امروز بدترین بحران انسانی را تجربه می کند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی روز یکشنبه خود هشدار داد سال 2019 در صورتی که طرف های درگیر در یمن به توافق صلح نرسند و بحران انسانی را متوقف نکنند، سالی "به مراتب" بدتر خواهد بود.
گوترش در نشست خبری که در دوحه برگزار شده بود, گفت: شمار بیشتری از یمنی ها بر اثر "وضع ناگوار" ناشی از کمبود مواد غذایی جان خود را از دست می دهند.
سازمان ملل روز پنجشنبه توافق آتش بسی را بین دولت یمن و جنبش انصارالله میانجی گری کرد که به ترک مخاصمه در بندر حدیده انجامید.
گوترش گفت :"این حقیقت که هنوز در یمن اعلام قحطی نشده است باعث نمی شود چیزی از نگرانی عمده ما به دلیل میزان گرسنگی که در یمن وجود دارد، کاسته شود" و "مردم در وضعیتی بسیار ناراحت کننده جان می بازند. در صورتی که صلحی به دست نیاید، اوضاع در سال 2019 به مراتب بدتر خواهد شد".
یمن از 2014 به این سو، درگیر جنگ است. درگیری ها از سال 2015 با حمله نظامی (به اصطلاح) ائتلاف سعودی و مداخله عربستان در این کشور شدت گرفت.
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، تا کنون نزدیک ده هزار نفر در جنگ یمن جان خود را از دست داده اند. برخی گروه های حقوق بشری شمار تلفات این جنگ را به مراتب بیشتر می دانند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد صلح يمن سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، درباره آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 روح الله خضری پور  افزود: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF ) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • آلومینیوم- پرسپولیس؛ بدون حضور تماشاگران زن!
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود