Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@11:43:51 GMT

انتقاد ماهاتیرمحمد از موضع استرالیا نسب به «قدس»

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۹۰۴۹

انتقاد ماهاتیرمحمد از موضع استرالیا نسب به «قدس»

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در واکنش به اعلام انتقال سفارت استرالیا در اراضی اشغالی به بیت المقدس غربی گفت: استرالیا حق تقسیم بیت المقدس را ندارد و هیچ کشوری نمی تواند قدس را متعلق به اسرائیل بداند.

به گزارش ایرنا، اسکات موریسون اول هفته جاری اعلام کرد که استرالیا سفارتش را در اراضی اشغالی از تل آویو به بیت المقدس غربی منتقل می کند و بیت المقدس شرقی نیز می تواند پایتخت فلسطینی ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی که برای دریافت یک دکترای افتخاری از دانشگاه 'رانگسیت' تایلند در بانکوک به سرمی برد شب گذشته در واکنش به این موضع گیری اعلام کرد: استرالیا حق تقسیم بیت القمدس را ندارد و هیچ کشوری نیز نمی تواند بیت المقدس را به عنوان مرکز اسرائیل بشناسد.

نخست وزیر مالزی تاکید کرد: بیت المقدس همیشه به فلسطینی ها تعلق داشته است و چگونه استرالیا و برخی کشورها تصمیم به تقسیم به آن می گیرند که به آنها تعلق ندارد. آنها این حق را ندارند.

استرالیا در پیروی کورکورانه از آمریکا اقدام به اعلام انتقال سفارتش در اراضی اشغالی کرد که با واکنش های بسیار گسترده کشورهای مسلمان از جمله مالزی روبه رو شده است.

ماهاتیر محمد با انتقاد از این موضع ضد فلسطینی دولت اسکات موریسون در استرالیا اعلام کرد : هیچ کشوری حق چنین اقدامی را ندارد.

علاوه بر مالزی اتحادیه عرب ،تصمیم استرالیا را برای انتقال سفارتش به قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم کرد و آن را ناقض تمامی قطعنامه های شورای امنیت دانست.

درواکنش به این مساله، علاوه بر سازمان ملل، اکثر کشورهای جهان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس غربی را محکوم کردند. آنها این کار را یک اقدام غیر قانونی و مغایر با قطعنامه های سازمان ملل متحد و شورای امنیت از جمله قطعنامه های 181 و 242 درباره اداره قدس اعلام کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی استرالیا بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام‌ رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر مالزی، تاکید کرد، رژیم اسرائیل جهت رهایی خود از باتلاق جنگ غزه، با حمله به سفارت ایران در دمشق به دنبال نوعی فرافکنی و انحراف در قضیه بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار تاسف از این که با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه، شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر نکرد، عنوان داشت که جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یک اقدام حساب شده و در یک عملیات مشخص علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از روند تحولات در منطقه، حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

وزیر امور خارجه مالزی همچنین حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

محمد حسن با بیان این که مالزی اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله علیه ساختمان کنسولی خود در دمشق که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده را درک می‌کند، از همه طرف‌ها در منطقه خواست که نهایت دقت و احتیاط را بعمل آورده و وضعیت پیچیده فعلی را پُر تنش‌تر نکنند.

وی گفت مالزی حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند.

طرفین بر ضرورت پیگیری تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها بین تهران و کوالالامپور در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی، آموزشی، علمی و فناوری، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها تاکید کردند.

کد خبر 844759 برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و مالزی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: حمله به سفارت ایران برای انحراف در قضیه غزه بود
  • مالزی حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • اردوی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ انتقاد شدید روسیه از استاندارد دوگانه کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ انتقاد شدید روسیه از استاندارد دوگانه کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود
  • گزارش بی‌بی‌سی از حال و هوای مردم اسرائیل! + فیلم
  • انتقاد کلمبیا از موضع حمایتی سازمان کشورهای آمریکایی از رژیم صهیونیستی
  • تصاویر تماشایی از موشک‌های ایران بر فراز قدس
  • موشک های ایران در آسمان بیت المقدس /اسرائیل، آژیر خطر را به صدا در آورد /صدای انفجار به گوش می رسد
  • سی‌ان‌ان: پخش زنده ورود موشک‌های ایران به آسمان رژیم صهیونیستی