Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@17:07:10 GMT

شکل‌گیری قرائت درپی انتقال معنا به مخاطب

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۹۱۸۰

شکل‌گیری قرائت درپی انتقال معنا به مخاطب

حسین قربانی، قاری قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اصلی ترین موضوع در شکل گیری قرائت‌ها به انتقال معنا به مخاطب مربوط می‌شود، گفت: تنها هنری که درآن انتقال معنا به مخاطب جزء مبانی آن محسوب می‌شود، قرائت قرآن است.
وی خاطرنشان کرد: قاریانی که تفسیر نمی‌دانند، قاری خوبی نیستند، مبانی تلاوت بزرگان موسیقی قرآنی انتقال معنی به مخاطب و تفسیر و معنی آیات در تلاوتشان مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قربانی با اشاره به امتیازات تلاوت اساتید قرآنی ادامه داد: تلاوت اساتیدی نظیر استاد مصطفی اسماعیل، تلاوتی آموزنده دارند. در تلاوتشان علاوه براجرا شدن روایت‌های مختلف از قرائت مختلف، در حین تلاوت، نحوه گفتار و نحوه گویش، نشانگر معانی آیات هم است وحتی در بعضی از فرازها با تکرار بر قسمت برجسته آیات ذهن شنونده را رهنمون می سازد.
معاون آموزشی مجمع قاریان تبریز، یادآور شد: با توجه به 50 سال تلاش قاریان و اساتید مصری، ابداع قرائت‌هایی به روش ترتیل است.
قربانی ضمن بازگو نمودن بی اصالتی خیلی از موسیقی‌ها تاکید کرد: در خیلی از آوازها و موسیقی‌ها، کلمات، معانی و محتوی اصالت ندارند، اما تلاوت قرآن تنها موسیقی است که اصالت به معنا، محتوی وانتقال آن است و به عبارت دیگر درتلاوت قرآن، موسیقی ابزاری برای اتنقال معنا به مخاطب است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه مدیریت مصرف انرژی، جمع آوری داده‌های مصرف از مشترکان به صورت برخط و هوشمند است به طوری که تجمیع داده‌های مصرف به شکل جامع و در لحظه، امکان تحلیل، ارزیابی و مدیریت را فراهم کند.

محصول دانش‌بنیان «کیت قرائت از راه دور کنتور آب و گاز» محصول هوشمند شرکت دانش بنیان فناوری نانو هوشمند یوشیتا است که ضمن اعلام میزان گاز مصرفی مشترکان، زمینه را برای تحلیل دقیق داده‌های مصرف، شناسایی هدررفت و نقاط اوج مصرف، گام های بعدی را برای بهینه‌سازی انرژی مصرف در ابعاد گسترده بردارند.

مجید محمدی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان یوشیتا در این باره توضیح داد: با طراحی و تولید کیت‌های قرائت از راه دور کنتورهای مصرفی، به این دغدغه پاسخی هوشمندانه و فناورانه داده‌اند و با پیاده سازی این محصول در حوزه مصرف گاز، زمینه را برای صرفه‌جویی و بهینه سازی مصرف فراهم کرده‌اند. محمدی، یکی از مزایای کیت قرائت از راه دور کنتور گاز دیافراگمی،عدم نیاز به تعویض کنتور دانست و افزود: کیت های تولید شده بر روی کنتورهای موجود نصب شده و اطلاعات کنتور را به مرکز کنترل و بر روی نرم افزار اسکادای تولیدی شرکت ارسال می نماید.

وی با اشاره به تولید و تجاری سازی کیت قرائت از راه دور کنتورهای دیافراگمی گاز به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت دانش‌بنیان گفت: کیت قرائت از راه دور با قیمتی در حدود یک دوم قیمت رقبای خارجی در کشور عرضه می شود و ضمن افزایش سرعت در فرآیند قرائت مصرف، زمینه را برای تحلیل داده‌ها و کمک به بهینه‌سازی مصرف گاز در ابعاد کلان فراهم می‌کند.

این فعال فناور، درباره مزایای این محصول دانش‌بنیان عنوان کرد: استفاده از الگوریتم‌های روزآمد و پیشرفته در قرائت و تحلیل داده‌ها، امکان به روزرسانی، پشتیبانی و قابلیت ارتقا را می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول دانستو همچنین ‌کیت قرائت از راه دور این شرکت در حدود ۲۱۸ دلار میباشد بوده که مشابه چینی آن حدود ۴۵۰ دلار است.

محمدی، درباره اشتغال ایجاد شده به واسطه فعالیت و تولیدات این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت ۱۵ نیروی جوان و تحصیلکرده دکتری و فوق لیسانس در بخش تحقیق و توسعه در اختیار داشته و ۲۸ نفر در حوزه تولید مسغول به کار هستند.

وی با اشاره به نیاز جدی در حوزه هوشمندسازی کنتورها و مدیریت هوشمند مصرف گفت: در حوزه کنتور گاز و هوشمند سازی این کنتورها، حدود ۲۴ میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد که این کنتورها بایستی هوشمند شوند. همچنین در حوزه آب ۲۷ میلیون مشترک در کشور وجود دارد. همچنین با توجه به فعالیت ۵۰۰ هزار چاه کشاورزی در ایران هوشمندسازی اندازه گیری مصرف این مجموعه ها هم در مدیریت مصرف آب کشور ضروری است.

کد خبر 6079552 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی استکبار را شکست
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • برگزاری نخستین کرسی تلاوت مسجد کرامت مشهد در سال ۱۴۰۳
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند
  • با رکوردداران کنسرت موسیقی در سال ۱۴۰۲ آشنا شوید