Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@19:18:01 GMT

مرگ‌ومیر ناشی از شلیک گلوله در آمریکا رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۹۲۲۴

مرگ‌ومیر ناشی از شلیک گلوله در آمریکا رکورد زد

گزارش یک موسسه تحلیلی و آماری آمریکایی نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از شلیک گلوله در این کشور در سال 2017 در 40 سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، مرگ و میر ناشی از تیراندازی در آمریکا رکورد زد.

طبق یک بررسی و تحلیل جدید توسط «مرکز کنترل و جلوگیری از مرگ و میر غیر عادی» موسوم به CDC، طی یک سال گذشته نزدیک به 40 هزار نفر در ایالات متحده بر اثر شلیک گلوله کشته شده‌اند که بالاترین میزان طی چند دهه گذشته به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، پیش از این تحلیل مشابه‌ای نیز توسط نهاد غیرانتفاعی صندوق آموزش برای توقف خشونتهای مسلحانه انجام شده بود. سی ان ان می‌گوید که این دو تا تحلیل را تجمیع کرده و دریافته است که 39773 نفر در سال 2017 بر اثر تیراندازی و خشونتهای مسلحانه در آمریکا جانشان را از دست داده‌اند که 10 هزار نفر بیشتر از 28874 نفری است که در سال 1999 به همین دلیل کشته شده‌اند.

در واقع نرخ مرگ و میر از 10.3 در هر 100 هزار نفر در سال 1999 به 12 در هر 100 هزار نفر در سال 2017 افزایش یافته است.
مقامات و تحلیلگران آماری CDC روز پنج شنبه در مصاحبه با سی ان ان این آمارها را درست و دقیق خوانده و گفته‌اند که میزان مرگهای ناشی از اسلحه به میزان سال 1979، یعنی آخرین باری که این پدیده رکورد زده بود رسیده است. در خلال سالهای 1979 تا 2017 این میزان هر ساله پایینتر از این تعداد بوده است.
بررسی تحلیلگران سی ان ان همچنین نشان می‌دهد که از این 40 هزار مرگ نزدیک به 23854 مورد آن خودکشی بوده است که طی 18 سال گذشته هم بالاترین آمار محسوب می‌شود.

در واقع میزان خودکشی با سلاح گرم از 6 دهم درصد در سال 1999 به 6.9 درصد در سال 2017 رسیده است.

نکته جالب در این آمارها این است که از 40 هزار مرگ 23854 مورد آن خودکشی بوده که براساس تفکیک نژادی و جنسیتی معلوم شده 18759 مورد آن مربوط به مردان سفیدپوست بوده است. همچنین از 39773 مرگ ناشی از اسلحه گرم، 14542 مورد آن قتل و یا تیراندازی به دیگران بوده است که 7661 نفر از آنها مردان سیاه پوست بودند که مورد سوء قصد پلیس و یا دیگر افراد قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، آمارهای تفکیکی روزانه نیز نشان می‌دهد که در سال 2017 در هر روز 109 نفر بر اثر شلیک گلوله کشته شده‌اند که نشان دهنده اپیدمیک بودن این ناهنجاری در سطج جامعه ایالات متحده است و تحلیگران آمریکایی میگویند باید فکر اساسی برای آن کرد.

دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا از حامیان محدود کردن حمل سلاح گرم در این کشور بود اما در مقابل لابیهای قدرتمند اسلحه نتوانست کاری از پیش ببرد. آمار فاجعه بار تازه در حالی منتشر شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی این کشور مخالفت چندانی با قوانین سنتی حمل اسلحه در این کشور ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا تیراندازی شلیک گلوله مرگ و میر رکورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک بیش از ۲۰ موشک از لبنان به شهرک‌های صهیونیستی

رسانه‌های صهیونیستی در این باره اعلام کردند که آژیر‌های خطر در شهرک‌های «شلومی»، «حانیتا» و «بیتسیت» در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

برپایه این گزارش، بیش از ۲۰ موشک از لبنان به سمت منطقه «الجلیل غربی» در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.این حمله منجر به فعال شدن سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی شد.

با وجود فعال شدن این سامانه‌های پدافند هوایی، اما منابع خبری از اصابت موشک به شهرک‌های مذکور خبر داده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز درپی این حمله مناطقی را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین حملات توپخانه‌ای را به اطراف شهرک «طیر حرفا» در جنوب لبنان انجام داد.

 حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • لحظات شلیک با کلاشنیکف به سارقین خودرو
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • ببینید | لحظه هیجان‌انگیز شلیک پلیس به خودروی سارقان فراری در تهران
  • شلیک بیش از ۲۰ موشک از لبنان به شهرک‌های صهیونیستی
  • ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول
  • ببینید | القسام تصاویر هدف قرار دادن تانک و بولدوزر رژیم اشغالگر را منتشر کرد
  • چرا سربازان در گذشته گلوله‌های خود را می‌جوشاندند؟
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • فیلم/ اصابت راکت‌ شلیک شده از لبنان به یک کارخانه اسرائیلی
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست