Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:08:21 GMT

بیش از هشت هزار واحد مسکونی در سرپل ذهاب احداث شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۹۳۰۱

بیش از هشت هزار واحد مسکونی در سرپل ذهاب احداث شد

قصرشیرین - ایرنا - رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت: بیش از هشت هزار واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان 96 در شهرستان سرپل ذهاب تاکنون احداث شده است.

رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین 16 هزار و 750 واحد مسکونی در مرحله پی کنی ، 15 هزار و 500 واحد در مرحله اجرای بتن فنداسیون، 13 هزار و 750 واحد اسکلت بندی و 11 هزار واحد دیوارچینی، 9 هزار و 200 واحد اجرای گچ و خاک و برای 12 هزار واحد مسکونی نیز سقف گذاری در نقاط شهری و روستایی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: از مجموع 17 هزارو 258 واحد مسکونی تعمیری نیز تعمیرات 16هزار و 300 واحد مسکونی پایان یافته است.
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت: در شهر سرپل ذهاب برای هفت هزار و 550 واحد آرماتوربندی ، 6 هزار واحد مسکونی اسکلت گذاری، سه هزار و 500 واحد دیوارچینی ، چهار هزار و350 واحد سقف گذاری، 2 هزار واحد اجرای گچ و خاک انجام شده است.
خواجه ای گفت: همچنین در مجموع در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز برای 34 هزار و 900 واحد اجرای آرماتوربندی، 31 هزار و 500 واحد اجرای اسکلت، 26 هزار و 700 واحد دیوارچینی ، 27 هزار و 660 واحد سقف گذاری، 22هزار واحد نیز گچ و خاک انجام شده است و ساخت 21 هزار واحد مسکونی نیز پایان یافته است.
این مقام مسئول گفت: از مجموع 60 هزار واحد مسکونی که عملیات تعمیری آن ها آغاز شده نیز تعمیرات بیش از 55 هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است.
وی در پایان با اشاره به تامین آهن آلات با قیمت یارانه ای برای زلزله زدگان افزود: علاوه بر 54 هزار تن آهن آلاتی که قبلا برای مناطق زلزله زده تامین شده بود خوشبختانه امروز نیز 20 هزار تن دیگر خریداری شده و در مرحله حمل و تحویل به انبار بنیاد مسکن می باشد و به محض ورود به شهرستان با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه بین متقاضیان توزیع می شود.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زلزله بازسازي سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود

استانداری کرمانشاه علت شنیده شدن صداهای شدید در سرپل ذهاب را مانور پدافندی در پادگان ابوذر اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، از ساعاتی پیش برخی ساکنان شهرستان سرپل ذهاب گزارش‌هایی مبنی بر شنیدن صدای انفجار را اعلام کرده بودند که در نهایت استانداری کرمانشاه علت و منشأ این صداها را مانور پدافندی اعلام کرد.

علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: شلیک ضدهوایی در شامگاه چهارشنبه از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش و تمرین پدافندی در این پادگان بوده است.

انتهای پیان/

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • استانداری کرمانشاه : علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود
  • شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟
  • شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب /علت چه بود؟
  • شنیده شدن صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب