Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: واگذاری کاروانسرای تاریخی شهر سمنان از تملک قوه قضائیه به میراث فرهنگی، به عنوان بنای تاریخی و ارزشمند این شهر، سرعت بیشتری بگیرد.

محمد جهانشاهی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون این مکان تاریخی برای نگهداری زندانیان استفاده می شود، اما با ساخت و تکمیل زندان جدید در مرکز استان، انتظار می رود این کاروانسرای تاریخی برای اجرای طرح های اقتصادی حوزه گردشگری، در آینده نزدیک به بخش خصوصی واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: این کاروانسرا مربوط به دوران صفویه است و در چند سال گذشته با وجود تغییرات فراوان در ظاهر، ساختار معماری تاریخی قابل توجهی دارد که برای جذب گردشگر و بازسازی همچنان پابرجاست.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری تمام زندانیان از این مکان به زندان جدید در حال ساخت در خارج از شهرسمنان منتقل می شوند.
جهاشاهی تصریح کرد: نشست های تخصصی برای واگذاری این کاروانسرا به بخش خصوصی با دستگاه قضایی استان سمنان انجام شده است و امیدواریم با برنامه ریزی های اصولی هرچه سریع تر عملیات واگذاری این طرح آغاز شود.
وی اضافه کرد: این کاروانسرا تا سال 1364 تحت تملک میراث فرهنگی استان سمنان بود اما به دلایل مختلف به قوه قضائیه واگذار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: در آینده نزدیک سایت موزه بزرگ استان در کنار کاروانسرای تاریخی شهر سمنان راه اندازی می شود و واگذاری کاروانسرا به بخش خصوصی می تواند مجموعه گردشگری بی نظیر برای توسعه اقتصادی استان سمنان ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان حدود 30 کاروانسرا وجود دارد.
در این استان 700 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است که از این تعداد حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ميراث فرهنگي واگذاري بنا كاروانسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  رییس میراث فرهنگی سیرجان گفت: براساس برآورد کارشناسان بارندگی های  اخیر بیش از صد میلیارد ریال به آثار ثبت شده میراث فرهنگی در این شهرستان خسارت وارد کرده و خسارت ها به بناهای تاریخی مانند یخدان های محمودآباد، بازار قدیمی سیرجان و برخی آثار باستانی بیشتر بوده است .
محمد کارآمدافزود:  بخشی از یخدان تاریخی محمودآباد سادات به‌ علت شدت بارندگی‌های اخیر فروریخت که این بنای تاریخی 300 سال قدمت دارد و علاوه بر یخدان محمود آباد ، سه مغازۀ بازار تاریخی شهر سیرجان و قسمتی از کاروانسرای گدار از سمت مسیر کرمان به سیرجان نیز خسارت دیده است.

دیگر خبرها

  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده