Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان عین‌القضاتی، مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی‌ گفت: متاسفانه موسسات قرآنی مورد بی‌مهری مسئولین قرار گرفته‌اند، بی توجهی مسئولین به موسسات‌، عدم توجه به حضور آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها مهم‌ترین مشکلات موسسات قرآنی به شمار می‌رود و با تمامی این مسائل موسسات فعالیت خود را انجام می‌دهند اما، اینکه تجمیع و سازماندهی شوند تا هدفی را دنبال کنند عزم آن در اتحادیه مدغم استان وجود دارد ولی، اعتبار لازم در اختیار نیست در صورتی‌که در شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعتبار لازم وجود دارد و تحقق این مهم نیازمند عزم همه‌جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی تاکید کرد: از مسئولین شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان هماهنگ‌کننده فعالیت‌های قرآنی در سطح استان‌ها انتظار می‌رود که برای تشکیل جلسات در این حوزه اقدام نمایند.

لزوم اتحاد موسسات
عین‌القضاتی بیان کرد: شرایط عمومی جامعه به گونه‌ای است که هر چقدر موسسات قرآنی با هم متحد باشند توفیقات بیشتری حاصل می‌شود زیرا با کمبود منابع در سطح کشور مواجه هستیم و تعدد مراکز و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها و نهادها نه تنها سبب رشد نیست بلکه آسیب‌هایی را وارد می‌سازد.
وی با بیان اینکه کار‌کرد اتحادیه مدغم کشوری برای افراد مشهود نیست، تصریح کرد: در شهر تهران مسئولین ذی‌ربط، برای نوع ورود اتحادیه مدغم به توافق دست پیدا نکردند که آیا حاضر به برون‌سپاری فعالیت‌های خود هستند یعنی به گونه‌ای از نقش دولتی‌ها بکاهند؟ به همین سبب تناقضات بسیاری وجود دارد که هنوز دولتی‌ها خود را متولی امور قرآنی می‌دانند که حتی در اسنادی که تنظیم کردند قابل مشاهده است.

موسسات در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها حضور ندارند
مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی افزود: در راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی موسسات غیر‌دولتی از نقش اساسی برخوردار نیستند و نحوه توزیع اعتبارات مشخص نیست یعنی به موسسات غیر‌دولتی تخصیص واضح و روشنی از اعتبارات داده نمی‌شود به طوری که در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور ندارند و بخش بیگانه‌ای تحت عنوان بخش موسسات غیردولتی قرآنی وجود دارد که اگر مسئولین تمایل داشته باشند موسسات را مساعدت می‌کنند و اگر هم نخواهند به موسسات کمکی نمی‌کنند.
عین‌القضاتی در ارتباط با موضوع بررسی موسسات فعال یا نیمه‌فعال گفت: موضوع بررسی موسسات فعال یا نیمه‌فعال وظیفه‌ حوزه‌های نظارتی ذیل کمیته‌ای که مجوز موسسات را صادر می‌کنند، است و اتحادیه مدغم به طور مستقیم ورودی در این قضیه ندارد البته ما دوره‌ای به منظور توانمند‌سازی مدیران موسسات قرآنی در سطح استان برگزار نمودیم که تعدادی از مدیران حضور پیدا کردند.

بازدید اتحادیه مدغم از موسسات قرآنی فعال اراک
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه مدغم استان بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌ قرار است برای دی‌ماه از موسسات قرآنی فعال سطح شهر اراک بازدید بعمل آورد و روند فعالیت‌های آن‌ها را دنبال و مشکلاتشان را پیگیری کند.
مدیر‌عامل اتحادیه مدغم استان مرکزی گفت: اتحادیه مدغم کشور دوره توانمندی مدیران موسسات قرآنی را در قم برگزار می‌کند و افراد علاقه‌مند به صورت حضوری و غیر‌حضوری می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی اتحادیه مدغم قرآنی بی مهری مسئولین موسسات قرآنی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز

مصطفی قمری وفا در صفحه ایکس نوشت:

«قطعا روند صعودی رشد نقدینگی و ثبت ارقام بی‌سابقه این متغیر در پایان سال ۱۳۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰ مسئله‌ای بس نگران کننده بود که تداوم آن می‌توانست اقتصاد کشور را با معضلات و مخاطرات گوناگونی مواجه سازد و ضمن افزایش نااطمینانی‌ها در تصمیمات خرد فعالان اقتصادی کشور، آثار مخربی بر متغیر‌های کلان اقتصای بوجود آورد.

حال که حدود دو سال از آن مقطع نگران کننده گذشته است، متغیر‌های پولی کشور در وضعیت نسبتاً پایداری قرار گرفته‌اند و آمار‌ها حاکی از تحقق اهداف بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی و قرار گرفتن در محدوده‌های تعیین شده دارد.

مرور مسیر طی شده نشان دهنده آن است که نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی از ۴۲.۸ درصد در پایان مهرماه ۱۴۰۰ طی یک روند نزولی به۳۱.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ و متعاقبا به ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

ارقام فوق به خوبی بیانگر توفیق بانک مرکزی در اجرای سیاست کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها و دستیابی به اهداف کنترل رشد کل‌های پولی و مدیریت رشد نقدینگی در محدوده هدف تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ (۳۰ درصد) و سال ۱۴۰۲ (۲۵ درصد) می‌باشد.

البته در سال ۱۴۰۳ نیز همچنان هدف کنترل رشد نقدینگی از طریق استفاده از مجموعه ابزار‌های سیاست پولی از جمله کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد و بر این اساس هدف رشد نقدینگی ۲۳ درصد با دامنه نوسان مثبت و منفی ۲ درصد در راستای دستیابی به هدف مهار تورم تا نقطه مطلوب و نیز کمک به رشد اقتصادی تعیین شده است.

لازم به ذکر است که در دوره اخیر، بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به کنترل خلق پول بانک‌ها داشته و دستاورد مهم بدست آمده در زمینه کاهش رشد نقدینگی به طور مشخص از طریق تنظیم و اعمال جدی سیاست کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها حاصل شده است.

در این چارچوب، #بانک_مرکزی در راستای کنترل رشد خلق پول بانک‌ها و موسسات اعتباری، در سال ۱۴۰۱ ضوابط ناظر بر کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها را تکمیل و اصلاح نمود و علاوه بر کنترل دارایی‌ها، کنترل بدهی‌های ترازنامه بانک‌ها (بویژه بانک‌های ناتراز و ناسالم) را در دستور کار قرار داد.

همچنین در سال۱۴۰۱ بانک مرکزی در جهت دستیابی به هدف رشد نقدینگی تعیین شده با پیگیری جدی سیاست کنترل مقداری رشد ترازنامه بانک‌ها و موسسات اعتباری و جریمه بانک‌های متخلف از طریق افزایش نسبت سپرده قانونی و همچنین افزایش ۰.۵ واحد درصدی نسبت سپرده قانونی بانک‌های تجاری اقدامات موثری را در جهت کنترل و کاهش قدرت خلق پول بانک‌ها و در نهایت کاهش رشد نقدینگی انجام داد.

در دیماه سال ۱۴۰۲ نیز بانک مرکزی با هدف مدیریت رشد نقدینگی و اطمینان از تحقق اهداف تعیین شده در رابطه با کنترل کل‌های پولی اقدام به افزایش ۰.۵ واحد درصدی سپرده قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری نمود.

با توجه به مطالب ذکر شده و بررسی آمار‌های مربوطه ملاحظه می‌شود که مدیریت رشد نقدینگی در اقتصادی کشور در دوره اخیر، در وضعیتی کاملا با ثبات و برخلاف ادعا‌های مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها و افراد بوده است.»

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر