Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به پیشنهاد شهرداری تهران برای حذف طرح و زوج و فرد گفت: طرح و زوج فرد نتوانست تاثیری روی کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد از این‌رو تردد خودروها در سطح شهر باید بر اساس میزان آلایندگی باشد نه صرفا پلاک خودرو.

حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و نتایج حاصل از آن، طرح زوج و فرد تاثیری روی کاهش آلودگی هوای شهر تهران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در روزهای ابتدایی اجرای این طرح تاثیر آن مشهود و ترددها نسبت به قبل کمتر شده بود ولی به‌تدریج کسانی که استطاعت داشتند خودورهای دوم و مخالف پلاک خودروی خود یا موتورسیکلت خریداری کردند.

وی با اشاره به تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده طرح زوج و فرد ادامه داد: موتورسیکلت‌ها در یک مسافت پیمایش ثابت حداقل بین پنج تا هشت برابر خودروها آلودگی تولید می‌کنند، بنابراین طرح زوج و فرد کمکی به کاهش آلودگی هوا نکرد. از طرف دیگر در طولانی مدت نیز نتوانست معضل ترافیکی پایتخت را برطرف کند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: حتی می‌توان گفت که به دلیل استفاده بیشتر از موتورسیکلت‌ها در محدوده طرح زوج و فرد، آلودگی هوا در محدوده طرح بیشتر هم شده است.

شهیدزاده در پایان با اشاره به مرحله دوم طرح کاهش که الزامی شدن معاینه‌فنی برای خودروهای شهر تهران است، تصریح کرد: این طرحی که به شهرداری تهران پیشنهاد کرده‌ایم محدوده زوج و فرد را نیز شامل می‌شود و خودرویی می‌تواند وارد این محدوده شود که حداقل سطح معاینه‌ فنی را پاس کرده باشد بنابراین پیشنهاد ما نیز این است که خودورها بر اساس میزان آلایندگی خود در سطح شهر تردد کندد نه صرفا پلاک خود.

به گزارش ایسنا، چندی پیش محسن پور سید آقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران - اظهار کرده بود که طرح زوج و فرد به صورت مقطعی و موقت مفید است ولی در طولانی مدت سبب افزایش آلودگی هوا می شود. لذا در صورت تصویب شورای عالی ترافیک از سال آینده این طرح حذف خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلایندگی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت

ایسنا/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: صبح امروز پدیده سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش باد همراه با غبارمحلی و دریا نسبتا مواج خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور گفت: امروز صبح وضعیت جوی و دریایی آرام و در بعدازظهر ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا را تا محدوده یک متر و نیم خواهد رساند.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این شرایط بعدازظهر روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه بر شدت این بادها در مناطق دریایی افزوده خواهد شد.

سی سی پور گفت: آسمان بیشتر نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود و از لحاظ دمایی نیز در روزهای آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای رباط کریم تقریبا سالم است/خرابی دستگاه پایش آلودگی هوا
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • محور کندوان به سمت تهران یک طرفه شد
  • محور کندوان به سمت تهران یکطرفه شد