Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@04:46:39 GMT

قدردانی بشار اسد از تلاش‌های ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۹۴۶۸

قدردانی بشار اسد از تلاش‌های ایران

به گزارش فارس، «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی پس از سفر به سوریه با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  گزارش داد که طرفین در جریان این دیدار آخرین تحولات سوریه و منطقه و مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی این کشور را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسد در جریان این دیدار از تلاشهایی که جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه انجام داده است، قدردانی کرد؛ هر چند کشورهای حامی تروریسم بر سر راه تشکیل این کمیته موانع بسیاری ایجاد کردند.

وی همچنین بر اهمیت تلاشهایی تاکید کرد که کشورهای «همپیمان و دوست سوریه به ویژه ایران و روسیه برای توقف مداخله برخی کشورهای غربی در روند سیاسی و تثبیت فرآیند سیاسی انجام دادند که مردم سوریه به دور از هر گونه مداخله خارجی رهبری آن را بر عهده داشته باشند».

جابری انصاری نیز بشار اسد را در جریان مقدمات برگزاری نشست کشورهای ضامن (ایران، روسیه و ترکیه) قرار داد که قرار است طی دو روز آتی در ژنو برگزار شود؛ به ویژه اینکه بر سر فرمت نهایی کمیته قانون اساسی سوریه نیز توافق صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران به رایزنی و همکاری با دمشق ادامه خواهد داد و دمشق نیز انعطاف زیادی از خود نشان داد تا امکان حصول چنین توافقی فراهم شود.

جابری‌انصاری 21 آبان ماه گذشته به دیدار بشار اسد رفت و در جریان آن درباره تلاش‌های صورت گرفته درباره مبارزه با تروریسم و نیز پیشرفت‌ها در روند حل سیاسی بحران سوریه به خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی بحث و تبادل نظر شد.

 طرفین در این دیدار درباره این موضوع اتفاق نظر داشتند که دولت آمریکا و حامیان تروریسم در هر دو مسیر سنگ اندازی می‌کنند تا شکست‌هایی را که در طول سال‌های جنگ سوریه متحمل شده‌اند،‌ در صحنه سیاسی جبران کنند.

جابری‌انصاری اول و دوم آبان ماه 1397 سفری دو روزه به مسکو داشت و ضمن رایزنی با مقامات این کشور درباره تحولات منطقه از جمله سوریه و یمن در نشست سه جانبه‌ای با حضور نمایندگان روسیه و ترکیه در روند صلح سوریه (کشورهای ضامن روند آستانه) شرکت کرد. مذاکره کنندگان ارشد سه کشور همچنین با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

سرگئی لاوروف در آن دیدار روند آستانه را مناسب‌ترین چارچوب موجود برای حل کامل بحران سوریه خواند و از برگزاری نشست جدیدی در سطح روسای جمهور سه کشور خبر داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه برای آمریکا فقط منافعش مهم است و هیچ اعتنایی به منافع کشورهای دیگر ندارد، افزود که هر از چند گاهی دیدارهایی میان مقامات سوری و آمریکایی برگزار می‌شود، اما این دیدارها هیچ نتیجه و ثمری ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: آمریکا در حال حاضر به طور غیرقانونی ،بخشی از خاک ما را اشغال کرده و به حمایت مالی از تروریسم ‌می‌پردازد، آمریکا همچنین از اسرائیل که خاک ما را اشغال کرده، حمایت می‌کند.

فرود مشکوک بالگردهای آمریکایی در دیرالزور سوریهتجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

وی افزود ما از هر چند گاهی با مقامات آمریکایی دیدار می‌کنیم، هر چند این دیدارها در نهایت به هیچ نتیجه ای منجر نمی شود، ولی همه چیز تغییر خواهد کرد.

اسد گفت من مدتی طولانی در غرب زندگی کرده ام و به دستاوردهای علمی و فرهنگی آنها احترام می گذارم، به خاطر همین دستاوردها قوی شده اند، اما آنها به مسائل و منافع شخصی خود بیشتر از منافع ملتهایشان احترام می گذارند و رسانه های آنها بر روی موضوع نابودی خانواده و جدا کردن انسان از محیط خود فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد سیاست غرب به ویژه آمریکا بر اساس اصل تفرقه بینداز، حکومت کن، قرار دارد، این شیوه آنها برای سیطره بر دیگران و نوعی باج خواهی و البته یک سیاست غیراخلاقی است.

اسد گفت آمریکا هر نزاع و جنگی را به یک بیماری مزمن خطرناک همانند بیماری قند یا سرطان تبدیل می کند  و آنکس که بهای نزاع را می پردازد، طرفهای جنگ هستند، وقتی می گوییم آمریکا، منظورمان همه غرب است، زیرا غرب به طور کامل تحت سیطره ایالات متحده آمریکاست.

وی افزود آمریکا از هر جنگ و نزاعی سود می برد و در ادامه از جنگ کناره گیری کرده و به نظارت بر هرج و مرج روزافزون می پردازد و منتظر لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه نهایی می ماند، از نظر آمریکا هر جنگی به نفع این کشور است.

رئیس جمهور سوریه گفت بسیاری از کشورها متوجه این حقیقت شدند که آمریکا هیچ دوستی ندارد، هر کس گمان کند که شریک آمریکاست، در نهایت می فهمد که آمریکا هیچ شریکی حتی در غرب ندارد، زیرا صداقت و شرافت به معنای منافع مشترک است، ولی آمریکا فقط منافع خاص خود را دنبال می کند، بنابراین رابطه با چنین کشوری نمی تواند منظم  و امن باشد.

اسد افزود  بسیاری از کشورها از جمله کشورهای غربی و آمریکای لاتین شروع به گسترش روابط با چین کرده اند و حق دارند دست به چنین کاری بزنند، زیرا آمریکا منافع شرکای احتمالی خود را نادیده می گیرد و از دلار به عنوان سلاح استفاده کرده و به فشار سیاسی دست می زند، برای آمریکا مهم نیست که استفاده از این سلاحها سبب افزایش تورم و بیکاری برای شرکا می شود، البته هیچ کس در جهان این موضوع را بررسی نمی کند، ولی این وضعیت تا پایان دوام نخواهد آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است