Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با توجه به اتحادی که دارند در مجموع می توانند در برابر کشورهای بزرگ اقتصادی مانند چین و آمریکا مقاومت کنند و اگر از هم بپاشند مقاومتشان خیلی کم می شود و نهایتاً منجر به بروز یک سری اختلافات بین خودشان می شود که قبلاً هم این اختلافات موجب دو جنگ جهانی شد.

اسماعیل بشری، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به تحرکات مردمی در اروپا، اظهار داشت: یک جریانی در اروپا حرکت کرده است که بیش تر راستگرایانه و عمدتاً هم ضد مهاجران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: مردم اروپا احساس می کنند جایشان تنگ شده است و مهاجرینی که از کشورهای دیگر به کشورشان مهاجرت می کنند، ممکن است مشاغل و کارهایشان را از ایشان بگیرند.

 

کارشناس مسائل بین الملل افزود: بر همین اساس یک سری گروه های افراطی و ملی گرا شکل گرفتند که در کشورهای مختلف اروپایی خودنمایی می کنند و چون حرکت آن ها افراطی و مسائل عمدتاً پوپولیستی است، یک مقداری طرفدار هم بین جماعت پیدا کرده است.

 

بشری بیان داشت: آن چیزی که الآن در فرانسه رخ داده این است که دولت فرانسه به صورت طبیعی برای مقابله با آلودگی های زیست محیطی که کشور فرانسه را تهدید می کند، اقدام به اخذ مالیات سوخت کرده است تا مردم به سمت انرژی های پاک تر و سالم تر ترغیب شوند و خود دولت هم بتواند از مالیات، این انرژی های پاک تر را در فرانسه توسعه و گسترش دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: همین مسئله باعث شده است که بهانه ای شود و عده زیادی از مردم بالاخص مردم طبقات متوسط و پایین از این مبلغی که باید بیش تر بپردازند تحریک شوند و به خیابان ها هجوم آورده و به تظاهرات روی بیاورند.

 

کارشناس مسائل بین الملل به تخریب اموال عمومی توسط تظاهر کنندگان فرانسوی اشاره کرد و گفت: موج اعتراضی مردم فرانسه در حال حرکت است؛ در ظاهر این حرکت با تصویب افزایش مالیات توسط امانوئل مکرون آغاز شده است، اما در واقع اهداف دیگری پشت قضیه است و آن به مسئله مهاجرین گره خورده است.

 

وی افزود: جلیقه زردها با وجود اینکه درخواستشان در ابتدای امر اعتراض به افزایش مالیات بود، ولی عملاً درخواست جدیدتری دارند.

 

اسماعیل بشری اظهار داشت: کشورهای اروپایی مانند آلمان و جاهای دیگر نیز با این مسئله روبرو هستند و یک نوع فاشیسم در اروپا شکل جدیدی به خودش می گیرد که عمدتاً هم در ملی گرایی افراطی هستند.

 

وی در ادامه بیان داشت: اقتصاد در اروپا به خصوص آلمان، نیاز به نیروی کار زیادی را احساس می کرد و تا حدودی با آغوش باز مهاجرین را پذیرفت این مسئله وسیله ای شد که در اذهان آدم های افراطی ملی گرا که در آلمان هستند تاثیر فراوانی بگذارد و معترض شوند که کارگران آلمانی در کشور خود کار ندارند و کم کم کشور آن یکپارچگی ملی خودش را از دست می دهد و این مسئله باعث می شود که مهاجرین جای آن ها را بگیرند.

 

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص درخواست خروج از اتحادیه اروپا توسط مردم برخی از کشورهای اروپایی گفت: این  مسئله هنوز عمومیت ندارد، در داستان بریتانیا که مسئله برکسیت پیش آمد، شاهد بودیم که  بعد از گذشت مدتی حتی خود مردم که رای داده بودند و رای شان شکننده بود، به خروج از اتحادیه رای داده بودند.

 

وی این چنین ادامه داد: در واقع برای آن ها یک سری مسائل پیش آمده است که به نظر می رسد بین خروج و ماندن در اتحادیه اروپا، ماندن در این اتحادیه تا حدودی بیش تر به نفع بریتانیا است؛ اگر چه کماکان بریتانا می خواهد در اتحادیه اروپا بماند به دنبال یک سری امتیاز هایی است که بعضی از قوانین و قواعد اتحادیه اروپا بریتانیا را مستثنی کند و اگر به این نتیجه برسند ترجیح خواهند داد که در این اتحادیه بمانند.

 

بشری اذعان داشت: اینکه عده ای از مردم خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند، بدان معنا نیست که کل کشور این را بخواهند، به عنوان مثال در همین تظاهراتی که در فرانسه رخ داده است، جمعیتی کمتر از 200 هزار نفر معترض بودند و این در برابر کشوری که یکی از کشورهای پر جمعیت اروپای محسوب می شود بسیار ناچیز است و نمی توان آن را به تمام جامعه تعمیم داد،  اگر چه این ها خیابان ها را می گیرند، غارت می کنند و آتش می زنند، در واقع نمی توان گفت که خواست عمومی را دربر می گیرد بلکه تنها خواست عده ای مشخص و معدود است.

 

وی در پایان گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا با توجه به اتحادی که دارند در مجموع می توانند در برابر کشورهای بزرگ اقتصادی مانند چین و آمریکا مقاومت کنند و اگر از هم بپاشند مقاومتشان خیلی کم می شود و نهایتاً منجر به بروز یک سری اختلافات بین خودشان می شود که قبلاً هم این اختلافات موجب دو جنگ جهانی شد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس؛ رسانه‌های فرانسوی از امروز به عنوان "پنج شنبه سیاه" فرودگاه‌های کشور نام برده اند و با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت‌های المپیک پاریس این موضوع به تیتر یک این رسانه‌ها تبدیل شده است.
به گفته اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز؛ این اعتصاب که در اعتراض به برنامه اصلاحی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است، تعداد زیادی پرواز داخلی و بین المللی را شامل می‌شود؛ که از جمله آن لغو بیش از ۲ هزار پرواز در اروپاست. 
افزایش سالانه حقوق به میزان پنج و ۴ دهم درصد از جمله خواسته کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه است.
در این اختلال کم سابقه خطوط هوایی فرانسه؛ پرواز‌های فرودگاه اورلی پاریس ۷۵ درصد، فرودگاه شارل دو گل پاریس و فرودگاه مارسی ۶۵ درصد و فرودگاه نیس و سایر فرودگاه‌ها ۴۵ درصد لغو شده است.
برای خاتمه دادن به این اعتصابات؛ نمایندگان دولت فرانسه با اتحادیه‌های مربوط وارد مذاکره و رایزنی شده اند.
اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز به دولت هشدار داده اند در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات؛ اعتصابات گسترده‌ای برای سه روز تعطیلی ۹، ۱۰ و ۱۱ می (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به اجرا در خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد