Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:13:12 GMT

گل محمدی در 2 هزار هکتار اراضی ایلام کاشته می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۹۵۹۴

گل محمدی در 2 هزار هکتار اراضی ایلام کاشته می شود

ایلام - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 2 هزار هکتار از اراضی دیم مستعد استان برای توسعه کشت گل محمدی در نظر گرفته شده است.

عبدالسلام پیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اراضی در نقاط مستعد دیم شمال استان ایلام واقع شده که برای توسعه کشت گل محمدی مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مناطق مستعد شناسایی شده استان ایلام برای کشت گل محمدی بیشتر است اما اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مرحله گل کاری 2 هزار هکتار از اراضی را مد نظر دارد.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: در حال حاضر 45 هکتار از اراضی شهرستان های ایوان و ایلام به زیر کشت گل محمدی رفته است.
پیری با بیان اینکه نهال های مورد نیاز در داخل نهالستان های خود استان ایلام تولید می شود، گفت: این نهالستان ها در چهار شهرستان سیروان، چرداول، ایوان و ایلام قرار دارند.
وی یادآور شد: در این نهالستان ها 80 هزار اصله نهال گل محمدی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان ایلام تهیه و تکثیر می شود.
معاون منابع طبیعی ایلام با بیان اینکه نهال ها به صورت مشارکتی با همکاری اقشار مختلف مردم کاشت و نگهداری می شود، اضافه کرد: نهال کاری مشارکتی با همراهی مردم عاملی موثر برای حفاظت از آب و خاک است.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام را جنگل، مرتع و بیابان در برگرفته که شامل 424 هزار و 518 هکتار بیابان، 642 هزار هکتار جنگل و 790 هزار هکتار مرتع است.
شرایط اقلیمی مساعد استان ایلام را به رویشگاهی متنوع برای رشد و نمو انواع گیاهان زینتی، خوراکی، صنعتی و دارویی بومی و غیر بومی تبدیل کرده است که از جمله این گیاهان می توان به گل نرگس، آویشن، تره کوهی، پاغازه، پیچگ و ... اشاره کرد که در فصل رویش متقاضیان زیادی را به سوی خود فرامی خواند.
7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي گل محمدي توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان