Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرپرست شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت: با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبت فعال، گشتهای مشترک در سطح زیستگاه های این شهرستان برای رصد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام می شود.

وحیدرضا فلکی گفت: در بازدیدهای انجام شده، تاکنون هیچگونه تلفات غیرعادی در پرندگان مشاهده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان نهبندان هم برنامه‌های رصد و پایش بیماری آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در سطح حیات وحش، روستا‌ها و واحد‌های پرورش طیور صنعتی در حال اجراست.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: تاکنون هیچ موردی از تلفات و یا موارد مشکوک به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح تالاب کجی نمکزار، زیستگاه های آبی، آبگیرها و آب بندان های شهرستان نهبندان مشاهده نشده است.

محمد راه انجام با بیان اینکه کاهش دما در فصل سرد سال، عامل مستعد کننده انتشار این ویروس است، گفت: تلاش می شود با شناسایی به موقع، کانون های احتمالی بیماری در محیط به مهار و کنترل بیماری کمک شود.
وی افزود: از ابتدای امسال 110 مورد بازدید و پایش از واحد‌های صنعتی، روستایی، زیستگاه های آبی و آبگیر‌ها در سطح این شهرستان صورت گرفته است که از این تعداد 110 مورد نمونه خون از 9 واحد مرغداری صنعتی و 2 واحد اطراف زیستگاه های آبی اخذ شده است که تاکنون موردی از بیماری آنفوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان، در پایان از شهروندان خواست به منظور جلوگيري از ابتلا به بيماري ويروسي آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان، از خريد جوجه های رنگي در بازار که سلامت آنان مورد تاييد دامپزشکي نيست، خودداري و از مرغ کشتار روز يا منجمد که داراي برچسب گواهي بهداشتي دامپزشکي است، مصرف کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آنفلوانزا فوق حاد پرندگان خراسان جنوبی رصد و پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان از کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق و توقیف دو دستگاه خودروی شوتی دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از خبرگزاری پلیس، حسین عرب اظهار کرد: مأموران پاسگاه سهل‌آباد شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی شهرستان به دو دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: مأموران در این خصوص دو دستگاه خودرو توقیف و دو نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

عرب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 747554

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟