Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای این کلانشهر در خیابان های استانداری 140، دانشگاه 138، احمد آباد 135، رودکی 132 و چهار باغ خواجو 117 AQI برای گروه های حساس ناسالم و وضع کیفی هوا در بزرگراه خرازی با AQI156ناسالم برای عموم ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بابک صادقیان افزود: همچنین وضع کیفی هوا در ایستگاه مراقبت دائم شهرستان شاهین شهر با 128 و نجف آباد 117 AQIناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است.
وی گفت: کيفيت هواي کلانشهر اصفهان از ۲۴ ساعت گذشته با میانگین 136 در وضع ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.
بر اساس شاخص کیفی هوا، این شاخص از 0تا50 هوای پاک،51تا100 هوای سالم،101تا150ناسالم برای گروه های حساس، 151تا200 ناسالم برای عموم، 201تا3000 بسیار ناسالم و 301تا5000 خطرناک است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما هوای ناسالم گروههای حساس انباشت آلاینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان ۱۷ روز هوای پاک داشت/ ثبت ۱۳۰ روز هوای آلوده

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر اصفهان بر پایه آمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان از ابتدای فروردین تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲، طی ۳۶۴ روز، ۱۷ روز هوای پاک، ۲۱۷ روز هوای قابل قبول (سالم)، ۹۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳۲ روز هوای ناسالم برای عموم شهروندان (وضعیت قرمز) را تجربه کرد.

این در حالی است که شهر اصفهان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ از ابتدای فروردین تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، طی ۳۶۵ روز، ۹ روز هوای پاک، ۱۸۲ روز هوای قابل قبول (سالم)، ۱۴۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۶ روز هوای ناسالم برای عموم شهروندان (وضعیت قرمز) را تجربه کرد.

نگاهی به آمار کیفیت هوای اصفهان نشان می‌دهد که شمار روزهای آلوده این کلان‌شهر در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۴۴ روز کاهش و تعداد روزهای قابل قبول ۳۵ روز و روزهای پاک هشت روز افزایش یافته است.

اصفهان طی سال‌های اخیر به عنوان آلوده‌ترین کلان‌شهر کشور به شمار می‌رود که در پی خشکاندن رودخانه زاینده‌رود و تالاب بین المللی گاوخونی و تحت تأثیر کاهش بارندگی در دو دهه گذشته کانون‌های بحرانی گردوغبار آن افزایش یافته و این امر در کنار صنایع آلاینده و تردد میلیونی خودروها سبب شده که شهر تاریخی اصفهان حتی در بهار و تابستان نیز بیشترین هوای آلوده را داشته باشد.‌

با وجود این، مقایسه آمار رسمی امسال و سال گذشته کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان نشان می‌دهد که شمار روزهای آلوده این کلان‌شهر در ۱۲ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، کاهش و تعداد روزهای پاک و قابل قبول افزایش یافته است.

نگاهی به وضعیت هوای اصفهان در سه ماهه زمستان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد این کلانشهر در آخرین ماه سال تا تاریخ ۲۸ اسفند ۲ روز هوای پاک، ۱۸ روز قابل قبول، یک روز ناسالم برای عموم شهروندان و هفت روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته در حالی که در اسفندماه سال ۱۴۰۱، یک روز هوای پاک، ۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۹ روز هوای قابل قبول داشت.

در بهمن ماه امسال نیز شمار روزهای پاک در کلان‌شهر اصفهان ۲ روز، ۲۳ روز هوای قابل قبول و پنج روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

اصفهان در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ به دلیل ناپایداری‌های جوی و بارندگی‌ها، هفت روز هوای پاک نفس کشید و ۱۷ روز هوای قابل قبول، چهار روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز هوای ناسالم برای عموم شهروندان داشت.

این کلان‌شهر در نخستین ماه از زمستان ۱۴۰۲، بدون داشتن یک روز هوای پاک، ۱۸ روز قابل قبول، هشت روز ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز ناسالم برای عموم شهروندان داشت در حالی که در دی ماه ۱۴۰۱، ۱۳ روز هوای ناسالم برای عموم شهروندان، ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۱ روز هوای قابل قبول تجربه کرد.

کد خبر 6057785

دیگر خبرها

  • شاخص کیفی هوا در ۱۲ نقطه از خوزستان «ناسالم» اعلام شد
  • بهبهان در وضعیت قرمز آلودگی هوا/ ۸ شهر در وضعیت نارنجی
  • اصفهان ۱۷ روز هوای پاک داشت/ ثبت ۱۳۰ روز هوای آلوده
  • هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • اصفهان بر مدار زرد و نارنجی
  • هوای ۳ شهر کشور بر مدار نارنجی / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای شهرکرد ناسالم ثبت شد / شاخص کیفی ۲۲ شهر بر مدار سالم و پاک
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول است
  • زور باران به آلودگی هوای اصفهان نرسید