Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس تجری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همه ساله هفته پایانی آذرماه از 24 تا 30 آذر به‌عنوان هفته قرآن و عترت و نماز در مدارس سراسر کشور نام‌گذاری شده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان ادامه داد: هفته قرآن و عترت صبح روز یکشنبه، 24 آذرماه با آغاز سی و هفتمین مسابقات قرآن و معارف اسلامی با حضور 100 هزار دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: سي و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در 11 رشته قرائت، حفظ عمومی، ملی، کلی و ویژه، اذان، مداحی، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفیه سجادیه، احکام و انشاء نماز برگزار می‌شود.
تجری افزود: تقدیر از رتبه‌های برتر طرح مصباح‌الهدی(امام‌شناسی) با محوریت امام حسن(ع) و حضرت علی(ع) از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مدارس استان است، قابل ذکر است امسال 500 نفر در این طرح شرکت داشتند که از 90 منتخب فرهنگی و دانش‌آموزی تقدیرشد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه طرح مصباح‌الهدی دو سالی است در مدارس استان اجرا می‌شود، ابراز کرد: این طرح امسال با محوریت امام حسین(ع) اجرایی خواهد شد.
وی بیان کرد: برگزاری 500 محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت در سراسر مدارس استان و برگزاری نماز جماعت در مدارس توسط ائمه جمعه در روز سه‌شنبه، 26 آذرماه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
تجری از برگزاری آزمون نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم با محوریت حفظ سوره‌های ناس تا زلزال در قالب طرح قرآنی 1452 با حضور بیش از20 هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان خبر داد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بیان کرد: همزمان با آخرین روز از هفته قرآن و عترت، 200 آموزشگاه استان در نماز جمعه حضور خواهند داشت که در این بین 20 آموزشگاه در شهر همدان در حسینیه امام(ره) میعادگاه نماز جمعه حضور بهم خواهند رساند.
تجری گفت: سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان مسابقات قرآن آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران و رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پس از برگزاری آزمون استخدامی بیش از ۳۸۰۰ نفر ارزیابی خواهند شد تا به‌عنوان معلم وارد کلاس درس شوند و در مرحله اول این طرح بیش از ۹۰۰۰ نفر پذیرش خواهند شد.


وجیهه فاضل با اشاره به درنظرگرفتن ۶۰ حوزه ارزیابی برای برگزاری این آزمون، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه‌بهتر این آزمون اندیشیده شده است.


وی با اشاره به اهمیت سنجش نوآموزان در بدو ورود به‌نظام آموزشی گفت: اولین گام در مسیر علم‌آموزی، سنجش دقیق و اصولی نوآموزان است تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان، برنامه‌ریزی آموزشی مناسب برای هر دانش‌آموز صورت گیرد.


وجیهه فاضل افزود: در حال حاضر تعدادی از نواحی و مناطق استان در شیفت بعدازظهر نسبت به سنجش نوآموزان اقدام می‌کنند، از نواحی و مناطق استان اصفهان خواست تا با تشویق و ترغیب فرزندان خود، زمینه حضور آنان در این فرایند مهم را فراهم کنند.


وی با اشاره به موضوع نظام دوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: پس از چند سال غفلت از این موضوع، از سال گذشته مجدداً پیگیری آن در دستور کار قرار گرفته است.


فاضل با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ درصد مدارس استان نظام دوری را اجرایی کردند، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری شاهد افزایش تعداد این مدارس خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • این افراد معلم می‌شوند
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال