Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده واحد موشکی نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه گفت، خروج آمریکا از پیمان موشکی و تلاش این کشور برای خنثی سازی توان راهبردی هسته‌ای روسیه، در برنامه‌ریزی استفاده از این نیروها برای مقابله با تهدیدات جدید در نظر گرفته می‌شود. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو نوشت: عواقب خروج آمریکا از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط و نحوه استقرار موشک‌های با این ویژگی و ارتباط آن با تهدیدات جدید برای امنیت روسیه، قطعا در هنگام برنامه‌ریزی برای استفاده از نیروهای راهبردی هسته‌ای کشور در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلبی است که "سرگئی کاراکایف" فرمانده واحد موشکی نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا زوزدا» (روزنامه ویژه نیروهای مسلح این کشور) اعلام کرد. به گفته وی، در عین حال در رابطه با خروج آمریکا از پیمان موشکی، وظایف نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه به منظور تامین بازدارندگی راهبردی هسته‌ای تغییری پیدا نخواهد کرد.

این مقام نظامی همچنین ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده نه تنها از تلاش خود برای  ارزیابی از امکانات نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه دست برنداشته، بلکه درصدد یافتن روش‌های جدید برای خنثی سازی توان بالقوه این نیروهاست.

کاراکایف یادآور شد که امروزه موشک‌های بالستیک قاره پیمای نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه مجهز به بخش فعال ردگیری و ابزار جدید برای غلبه بر سامانه‌های دفاع ضدموشکی هستند که امکان تشخیص، ردیابی و هدف قرار دادن آنها را بسیار دشوار کرده است. به گفته وی، توان هسته‌ای روسیه و آمریکا از زمان امضای نخستین پیمان کاهش تسلیحات راهبردی، سه برابر افزایش یافته است. با این وجود آمریکا قصد دارد بر توان ضدموشک‌های خود بیفزاید که نقض توازن موجود بین تسلیحات راهبردی و تدافعی خواهد بود.

این مقام نظامی تاکید کرد که تاسیسات دفاع ضدموشکی ایالات متحده مستقر در اروپا (در خاک رومانی و لهستان) در منطقه دسترسی توان دفاعی نیروهای مسلح قرار دارند.  

تجهیز نیروهای مسلح روسیه به تسلیحات نظامی جدید در سال 2018ادامه پافشاری آمریکا برای خروج از پیمان تسلیحات هسته‌ای

مقامات روسی پیش از این بارها نگرانی خود درباره گسترش سامانه‌های دفاع ضدموششکی آمریکا و بخصوص استقرار سکوهای پرتاب آنها در خاک اروپا را اعلام کرده و نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,87,89,1128,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک