Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@12:41:38 GMT

قیمت جهانی نفت در بازار

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۰۱۱۷

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دلیل رشد ضعیف اقتصاد های بزرگ، نگرانی از کاهش تقاضا شدت یافته است، قیمت نفت برنت روز دوشنبه با کاهش همراه بود. در عین حال افت فعالیت های حفاری در آمریکا به پایین ترین رقم در طی حدود 2 ماه گذشته موجب افزایش قیمت نفت خم آمریکا شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 12 سنت، معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد کاهش به 60 دلار و 12 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا امروز با 13 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 51 دلار و 33 سنت رسید.

میزان پالایش نفت خام چین در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر کاهش یافته که این نشان دهنده افت تقاضا برای سوخت در این کشور است. این در حالی است که میزان تولیدات صنعتی چین ضعیف ترین رشد را در طی حدود 3 سال گذشته پشت سر گذاشته است.

فعالیت تجاری در فرانسه نیز در ماه جاری میلادی شاهد رشد منفی بوده در حالی که رشد بخش خصوصی آلمان در ماه دسامبر به پایین ترین رقم در طی 4 سال گذشته رسیده است.

اما پس از آنکه موسسه بیکر هاگز اعلام کرد که شرکت های حفاری آمریکایی تعداد سکوهای حفاری خود را در هفته منتهی به 14 دسامبر 4 مورد کاهش داده و به پایین ترین رقم از اواسط ماه اکتبر یعنی 873 سکو رسانده اند، قیمت نفت تا حدی تقویت شد.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «این موضوع در کنار احتمال کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا به منظور کاستن از بار ذخایر نفت خام این کشور موجب تقویت نسبی قیمت ها در کوتاه مدت شده است.»

به رغم این کاهش، تعداد فعلی سکوهای حفاری نفتی در آمریکا بالاتر از مدت مشابه سال قبل (747 سکو) است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 2319 دلار و 50 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.47 درصدی به 2331 دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/04

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.26 درصد کاهش به 27 دلار و 57 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.32 درصدی 915 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/45

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد