Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس پلیس پایتخت طی بازدیدی از مرکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر کهریزک گفت: هدف اصلی از بازپروری معتادان متجاهر، بازگرداندن آن‌ها به جامعه و کانون خانواده است

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سردار حسین رحیمی ضمن تاکید بر تلاش پلیس پایتخت در جمع آوری معتادان متجاهر، گفت: یکی از مشکلات جدی جامعه در بحث جمع آوری معتادان متجاهر، کمبود ظرفیت مکانی و همچنین فرایند بازپروری آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: این که یک معتاد را سه ماه در یک مرکز بازپروری نگهداشته و سپس در جامعه رها کنیم، از آن نظر که در این مدت در حد خیلی محدود سم زدایی صورت می‌گیرد، مناست نیست، بلکه باید ترک اعتیاد از منظر روانی و جسمی توامان صورت گیرد.

وی با اشاره به تلاش کارکنان بهزیستی در این خصوص، گفت: در نظر داریم یک حرکت جدیدی را در رابطه با بازپروری و کاهش زمینه تقاضا که طبیعا زمینه ساز کاهش عرضه هم خواهد بود را در کشور و خصوصا در پایتخت ایجاد کنیم، اما در این میان باید به فرایند بازپروری اهمیت بیشتری بدهیم.

سردار رحیمی، با تاکید بر این که معتادان بخشی از جامعه هستند و باید برای اصلاح وضعیت زندگی آن‌ها تلاش کرد، افزود: در این خصوص باید اقدامات عملیاتی گسترده صورت گیرد و این امر در راستای تکمیل تلاش‌ها و خدمات بسیار ارزشمند کارکنان بهزیستی است، اما برای جلب رضایت شهروندان باید بیش از این تلاش کرد.

رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به این مطلب که برای جمع آوری معتادان متجاهر از معابر و خیابان‌های شهر تهران باید فکری جدید داشت، تصریح کرد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با کمک بهزیستی و با محوریت ستاد مبارزه با مواد مخدر، در تلاش است که اقدامی نو و جدید را در این زمینه رقم بزند.

وی با اشاره به تغییر کاربری مرکز کهریزک به محل بازپروری و نگهداری معتادان متجاهر و بی خانمان، گفت: این مرکز پیش از این کاربری دیگری داشته که امروز از این ظرفیت برای کاهش یکی از پدیده‌های ناهنجار جامعه استفاده می‌کنیم.

سردار رحیمی،با اشاره به این که مقدمات اولیه و تشریفات اداری تغییر کاربری این مرکز انجام شده است، خاطر نشان کرد: این مرکز با هدف کاهش مصرف مواد مخدر، ترک اعتیاد معتادان متجاهر راه اندازی مجدد شده و امید است بتوانیم به کسانی که گرفتار مواد مخدر و افیونی شده و مشکلاتی را برای خود، خانواده و جامعه ایجاد کرده اند را در این مرکز، درمان و به جامعه و بازار کار بازگردانیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین رحیمی پلیس پایتخت کارکنان انتظامی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی گفت: از ۲۹ اسفندماه سال گذشته که اجرای طرح نوروزی که آغاز شده با اجرای تعداد ۱۱۳طرح پاکسازی، تاکنون تعداد ۵۰۰ نفرمعتادمتجاهر جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده است.

سرهنگ اکبر جعفری با اعلام این خبر افزود: تعداد ۷۰ نفر از این افراد از خرده‌فروشان و تعداد ۳نفر قاچاقچی موادمخدر بودند که توسط ماموران انتظامی در سطح استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی افزود: از این افراد تعداد۱۴دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شده و مقادیری آلات و ادوات مصرف و توزین موادمخدر کشف شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به ادامه اجرای طرح آرامش در شهر که به منظور جمع‌آوری معتادین متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان انجام می‌شود، شهروندان می‌توانند اطلاعات خود در زمینه حضور و پاتوق معتادین متجاهر و فعالیت خرده‌فروشان موادمخدر را در سطح استان از طریق شماره تلفن ۲۱۸۲۶۰۱۴ و ۱۱۰ و ۱۹۷ در اختیار پلیس مبارزه با موادمخدراستان قرار دهند.

واژگونی پژو ۲۰۶ با یک فوتی و یک مجروح در میانه

 فرمانده انتظامی شهرستان میانه از واژگونی یک دستگاه پژو ۲۰۶ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ  حسن رفیعی و گفت: در اثر این حادثه متاسفانه یک نفر در دم فوت و یک نفر از سرنشین آن مجروح شد.

وی افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره واژگونی خودرو در بخش کندوان به سمت شهرستان کوثر، بلافاصله مأموران انتظامی به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران و عوامل اورژانس در محل حادثه مشخص شد، خودرو مذکور که پدر و پسر بوده واژگون، که متأسفانه در اثر این حادثه پدر خانواده فوت و فرزند وی توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان میانه با بیان اینکه علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس شهرستان در دست بررسی است، از رانندگان درخواست کرد: هنگام رانندگی از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین تجاوز به چپ خودداری کنند و در مواقعی که احساس خستگی و خواب آلودگی می کنند در مکانی امن توقف کرده و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

کشف بیش از ۵کیلو مواد مخدر و دستگیری ۳ نفر سوداگر مرگ در تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری ۳نفرسوداگر مرگ و کشف ۵کیلو و ۴۰۰گرم مواد مخدر شیشه توسط ماموران کلانتری های ۲۲ تبریز در دو عملیات پیچیده پلیسی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ یداله جها آرا در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران سخت کوش کلانتری ۲۲ تبریز پس ار تحقیقات فنی و پلیسی افرادیکه در زمینه تهیه و توزیع و مصرف مواد مخدردرتبریز فعالیت می‌کردند، مطلع و موضوع را در دستور کار قراردادند. 

وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۲۲ طالقانی در دو عملیات پلیسی در ۴۸ ساعت گذشته ۳ نفر متهم را دستگیر و به کلانتری دلالت می‌دهند.

وی افزود: در بازجوئی از محل اختفائ متهمان مقدار ۵کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر شیشه و تعدادی سلاح سرد و سایر آلات‌ و ادوات مصرف و مقداری پول تقد کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی در پایان ضمن اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند و ۳ دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ گردید، خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری‌های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تقدیر از ورود شهرداری به موضوع معتادان متجاهر
  • کشف ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در ایلام
  • ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی دستگیر شدند
  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح آرامش در شهر توسط پلیس شهرستان اردل
  • جمع‌آوری ۵۰۰معتاد متجاهر در طرح نوروزی در آذربایجان شرقی
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز