Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@22:41:07 GMT

برنامه مکزیک برای رشد۵۰ درصدی تولید

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۰۲۷۳

شانا : مکزیک قصد دارد با برنامه «نجات پیمکس» تولید نفت خود را ۵۰ درصد افزایش دهد.به گزارش رویترز از مکزیکوسیتی، شرکت دولتی نفت مکزیک موسوم به پیمکس مکزیک اعلام کرد: این کشور قصد دارد در ۶ سال آینده تولید نفت و گاز خود را حدود ۵۰ درصد افزایش دهد. اکتاویو رومرو، مدیرعامل شرکت پیمکس گفت: دولت جدید مکزیک سرمایه‌گذاری در اکتشاف را هر سال حدود ۱۰ درصد افزایش می‌دهد تا جلو روند کاهشی تولید نفت این کشور را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانوئل روپیز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک که از آغاز ماه دسامبر امسال کار خود را آغاز کرده، قصد دارد شرکت پیمکس را که درگیر بدهی شدید است، احیا کند. تولید نفت شرکت پیمکس از حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۰۴ میلادی اکنون به کمتر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی حجم آب سد‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حیدریان گفت:حجم آب سد‌های استان تا تاریخ ۷ فروردین امسال معادل ۷۲ میلیون متر مکعب بوده و حدود ۳۰ درصد از حجم سد‌های استان پرآب است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: طی مدت مشابه سال آبی گذشته، معادل ۶ و نیم درصد حجم سد‌های استان پر آب بود.

حیدریان میزان بارش اسفند سال آبی جاری را در مقایسه با سال گذشته ۱۳۴ و نیم درصد افزایش اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به دوره درازمدت ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: همچنین میزان بارش از مهر تا پایان اسفند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۴.۸ درصد افزایش و نسبت به دوره درازمدت ۱۱.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او گفت:طی این مدت جریان رودخانه‌ها نیز بر اساس ایستگاه‌های مبنا، نسبت به دوره شاخص در حوزه قره سو ۱۲.۳ درصد کاهش، در حوضه گرگانرود ۳۸.۶ درصد کاهش و در حوضه خلیج گرگان ۴۴ درصد افزایش داشته است.

حیدریان افزود: ذخیره آبخوان کم عمق استان در اسفند ماه نیز در مقایسه با اسفند سال آبی گذشته ۶۱.۳۸ میلیون متر مکعب افزایش و در مقایسه با متوسط ۳۲ سال گذشته ۲۳۱.۳۸ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

او در مورد ذخیره آبخوان عمیق استان نیز در اسفند ماه گفت: در مقایسه با ماه اسفند سال آبی گذشته ۱.۴۳ میلیون متر مکعب افزایش و در مقایسه با متوسط ۲۲ سال گذشته ۸۱.۹۹ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

استان گلستان دارای ۱۴ سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولید تجمعی آریاساسول در ۱۴۰۲
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • بازار آب از طرح‌های مهم مشارکت مردمی در حوزه آب/کاهش ۱۱.۶ درصدی بارش‌ها در یزد
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • افزایش ۳۰ درصدی حجم آب سد‌های گلستان
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام