Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بیش از ۷۰ درصد از واردات و ۲۰ درصد صادرات زمینی کشور از ۵ مرز آذربایجان غربی انجام می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، ارسلان شکری در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر روز یکشنبه در محل سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: جاده یکی از اساسی ‌ترین و مهم‌ ترین مولفه‌ های توسعه پایدار اقتصادی حمل و نقل ریلی، جاده ‌ای و هوایی است و در کشور ما بیش از ۹۰ درصد مبادلات و جابجایی مسافر از طریق جاده انجام می گیرد و این مساله باعث شده تا اهمیت جاده ها بیش از پیش خودنمایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به این که بیش از ۷۰ درصد از واردات و ۲۰ درصد صادرات زمینی کشور از ۵ مرز آذربایجان غربی انجام می گیرد، افزود: در مسائل زیرساختی توسعه راه‌ها و پایانه‌ ها بیشتر مدنظر است و در ارتقای محورها موضوع باندهای دوم مطرح است که جزو سرمایه‌ های ملی محسوب می ‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، گفت: هشت شهر مرزی در سطح استان با بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز وجود دارد.

شکری، با بیان این که ۵ پایانه از ۲۳ پایانه کشور در آذربایجان غربی قرار دارد، تصریح کرد: ۲۲٫۷ درصد پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد که ۱۰ درصد از ترانزیت حمل و نقل بار از مرز بازرگان صورت می‌گیرد.

وی، یادآور شد: آذربایجان غربی به لحاظ گردشگری در نوع خود مهم است به گونه‌ای که آثار گردشگری جهانی و ملی را در خود جای داده است که نیازمند توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی برای جذب سرمایه گذار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، بیان کرد: آذربایجان غربی با احتساب راه‌های روستایی ۱۲ هزار کیلومتر راه خام دارد که ۸ هزار کیلومتر آن روستایی است که ۵۰ درصد آن آسفالت شده و مابقی راه‌ها شوسه‌ای است.

شکری، افزود: ۶۸ اکیپ راهداری در سطح استان واقع شده و ۳۰ راهدارخانه ثابت نیز وجود دارد، همچنین بیش از ۴۵ هزار تن ماسه و نمک در این راهداری ها برای استفاده در ایام بارش ذخیره شده است.

وی، تأکید کرد: تعداد ۵۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل که ۷۰۰ نفر به صورت رسمی، ۲۰۰ نفر به صورت شرکتی و مابقی به صورت کارگران نمک پاش با ۲۲ دستگاه نمک‌پاش آماده ارائه خدمات به مردم استان هستند.

شکری، بیان کرد: روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و به طول یک صد و ۱۰ کیلومتر انجام شده است و بیش از ۲۰۰ کیلومتر عقد قرار داد شده که در آینده اجرایی می‌شود.

وی، ابراز داشت: بیش از ۱۷ هزار کامیون دارای کارت هوشمند در بخش باری استان، ۶۵۰ اتوبوس، یک هزار مینی‌بوس و ۳۶ هزار نفر راننده در حال خدمات رسانی به عموم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان آذربایجان غربی تقسیم شده است که ۴٫۶ درصد از مصرف کشوری را شامل می‌شود و در بحث بیمه تامین اجتماعی ضریب سنوات با ضریب ۱٫۲ به سبب سخت و زیان آور بودن به تعلق گرفته که ۲٫۲ از طریق مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی، ابراز داشت: در سطح استان تعداد ۱۴۱ شرکت داخلی باری، ۳۲ شرکت بین‌المللی مسافری و باری و ۱۳۰ شرکت مسافربری وجود دارد که آذربایجان غربی از نظر بین‌المللی رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

شکری، اظهار داشت: مدیریت راه‌های آذربایجان غربی با ۴۰ دوربین در نقاط حساس جای گرفته است که ۱۲ ارگان دیگر از محتوای این دوربین‌ها استفاده می‌کنند و تعداد ۸۲ تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.

وی، با اشاره به وضعیت تلفات تصادف در سال ۹۷ با مقایسه با  سال ۹۶ یادآور شد: تلفات برون شهری در سال ۹۶، ۴۰ مورد بوده که امسال ۴ درصد کاهش داشته است و در ۸ ماهه سال ۹۶، تعداد ۳۱۵ مورد تلفات ثبت شده که در زمان مشابه در سال ۹۷ یازده درصد کاهش یافته است و بیشترین عامل تصادفات عدم رعایت سرعت مجاز و سبقت‌های غیرمجاز اکثرا در محورهای ارومیه و سلماس بوده است.

‌انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی