Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: جریانی در برخی محیط‌های دانشگاهی‌ سعی در تغییر ماهیت و هویت دانشگاه و دانشجو دارد‌. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در دیدار با جمعی از دانشجویان خراسان شمالی  اظهار داشت: باید جلسات مستمر و فصلی با بسیج دانشجویی در محافل علمی و دانشگاهی و نهاد دانشگاه به‌عنوان خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه اردبیل: دانشجویان به دور از هرگونه ‌سیاسی‌گری برای ‌حل مشکلات جامعه گام بردارند‌فعالیت دانشجویان بسیجی اردبیل پژوهش‌محور می‌شودروند گرایش دانشجویان گیلانی به مواد مخدر رو به افزایش است

وی افزود: پس از آن که روحانیت به‌عنوان خط مقدم در جبهه مقابله با طاغوت در انقلاب پیش قدم شد و سپس در عرصه‌های مبارزه با دشمنان نیز نقشی ارزنده ایفا کرد، دانشگاه هم به‌عنوان یک نهاد علمی، با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های جامعه فرهیخته و دانشگاهی آن روز کشور، در کنار دیگر اقشار مردم مانند بازایان و سایر تشکلات اسلامی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی تأثیر گذار بود.

رفتارهای ناصواب در دانشگاه‌ها پذیرفتنی نیست

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به این که دانشگاه باید بیش از پیش در بقاء و دوام نظام اسلامی و در حوزه های مختلف فرهنگی نقش ایفاء کند افزود: از وجود برخی معضلات و مشکلات موجود در حوزه فرهنگ و رواج و اشاعه برخی رفتارهای ناصواب در دانشگاه‌ها انتقاد داریم  و معتقدیم باید نقش مطالبه‌گری دانشجویان و تشکلات دانشجویی برای سامان‌دهی وضعیت کنونی  بیشتر شود.

جعفری ادامه داد: متأسفانه جریانی در برخی محیط‌های دانشگاه‌ها شکل گرفته که با القاء تفکرات انحرافی و غیراخلاقی عامداً سعی در تغییر ماهیت و هویت دانشگاه و دانشجو دارد.

این مقام قضایی با ذکر این نکته که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم و دشمنان نظام و انقلاب با حمایت از مزدوران داخلی، سعی در به چالش کشیدن نظام مقدس دارند، از عملکرد برخی متولیان حوزه فرهنگ عمومی انتقاد کرد و دغدغه فرهنگی را همچنان یکی از مشکلات مبتلابه کشور دانست.

دانشجویان  پیرو خط امام و ولایت به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم دسترسی ندارند

وی گفت: متاسفانه علی‌رغم فعالیت‌هایی که در حوزه نهادسازی در دانشگاه‌ها وجود دارد،  متأسفانه از لحاظ محتوایی، با  مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و از طرفی دانشجویانی که پیرو خط امام و ولایت هستند و می‌خواهند کار کنند به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم دسترسی ندارند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: دانشگاه به‌عنوان یک مجموعه نخبه پرور و میدان علم و تحصیل و فرهنگ و هنر به شمار می‌رود که بسیاری از مسئولین از همین بستر در متن حکومت و حاکمیت قرار گرفته‌اند. لذا این طیف آن‌گونه که مشکلات دانشگاه ها را در حوزه های فرهنگی و اجتماعی به نحو ملموسی درک کرده‌اند٬ باید این دغدغه ها را همواره در کانون توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با انتقاد از مسئولان برخی نهادها خاطرنشان کرد: عدم نظارت جدی بر رعایت برخی مقررات از جمله فرهنگ عفاف و حجاب و نیز پخش و اکران فیلم‌هایی در سینماها و محیط‌های فرهنگی که بعضاً غیر اخلاقی است، سبب شکل گیری رفتارهایی شده که به هیچ وجه زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نقش و سهم خودجوش و سازمان یافته دانشجو و تشکلات و جنبش های دانشجویی را در مقابله با دشمنان و جریان نفوذی فتنه، بسیار مهم ارزیابی و از دانشجویان خواست مراقب شکل گیری برخی سوء جریانات که با اغراض، منافع و مطامع خاص وارد محیط دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی می‌شوند و سعی دارند فضای دانشگاه را ملتهب سازند، باشند.

انتهای پیام/ش

 

R7719/P1377/S6,55/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک»، در سخنانی اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود و مردم نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و افزود: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان‌پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، بیان کرد: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • «چهره برتر خبر» سال خراسان شمالی معرفی شد