Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@09:18:28 GMT

درمان چاقی با بهار نارنج

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۰۳۴۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، در واكنش به نگرانی های روزافزون درباره معضل چاقی، سازمان های بهداشت سراسر جهان در جستجوی راه كارهایی جهت كنترل این عارضه اند.

بر اساس مطالعات، داروهای شیمیایی موجود جهت چاقی، اثر بخشی اندكی داشته و از همه مهم تر، عوارضی را باعث می شـوند كـه منجـر بـه محـدودیت مصرف آن ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی گرایش مردم به مصرف گیاهان دارویی در سال های اخیر افزایش یافته است.

طب سنتی ایران نیز به عنوان یك مكتـب طبـی بـه این معضل توجه ویژه داشته و آن را یك بیماری میداند در تحقیقات امروزی گیاهان بسـیاری جهـت كـاهش وزن معرفی شده و تعداد اندكی از آن ها مورد كارآزمایی بالینی قرار گرفته اند.

بهار نارنج، دارای مقـادیر كمـی ازآلكالوییــدها ماننــد ســینفرین و اوكتوپــامین اســت كــه آگونیستهای سمپاتومیمتیك مستقیم و غیرمستقیم عمـل كننـده هستند. این مواد با غلظتهای بسیار كم در آب بهار نارنج وجود دارند و به عنوان كاهنـده وزن شهرت دارند.

همچنین تحقیقات نشان داده که آلکالوئید سینافین موجود در بهار نارنج باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها شده و در کنار ورزش می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پیام سلامتی طب سنتی داروی گیاهی گیاه دارویی بهار نارنج چاقی لاغری البرز کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

لشکری  مدیرعامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

او افزود: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • تعریف کمپوست
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است