Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر تاکید کرد، طرح امیر کویت برای میانجیگری میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به دلیل پافشاری کشورهای تحریم‌کننده بر موضعگیری‌های خود تاکنون نتیجه‌ای نداشته و دوحه آماده گفت‌وگویی سازنده برای حل این بحران است.

به گزارش ایسنا، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر پس از امضای توافقنامه‌هایی میان قطر و سازمان ملل در حاشیه هجدهمین کنفرانس دوحه که برای دو روز ادامه داشت، گفت: ما تاکید کردیم که از گفت‌وگوی سازنده متکی بر اصل گفت‌وگوی متقابل و رویکرد مشترک برای اصل اختلافی که از آن صحبت می‌کنند، استقبال می‌کنیم اما آنها هیچ‌گونه دلیل مشخصی ارائه نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وی اظهار کرد: مخالفت کشورهای تحریم‌کننده با گفت‌وگو بزرگترین دلیل برای نادرستی اتهاماتی است که علیه قطر مطرح می‌کنند، در حالی که قطر آرامش خود را حفظ کرده و مردم این کشورها با آنچه به مردم قطر تحمیل شد، مواجه نشدند.

وزیر خارجه قطر درباره آینده بحران منطقه خلیج فارس نیز بار دیگر بر حمایت کشورش از میانجیگری کویت به عنوان مرکز تمامی طرح‌هایی که از سوی کشورهای دوست به آن مطرح می‌شوند، تاکید کرد.

همچنین آل ثانی از حمایت سازمان ملل از قطر در مقابله با تجاوزات‌هایی که در پی محاصره قطر انجام شد و نیز موضعگیری‌های این سازمان از طریق نهادهای مختلف آن تقدیر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر افزود: سازمان ملل مسؤولیت خود را انجام  داده، حمایت کرده و طبق آنچه در قوانین آمده است، عمل کرده و تنها از یک طرف در مقابل طرف دیگر حمایت نکرده است.

کویت میانجیگری برای بحران منطقه خلیج فارس را بر عهده دارد به این امید که به بدترین بحران تاریخ منطقه خلیج فارس پایان دهد اما این میانجیگری چند ماهی است به دلیل پافشاری همه طرف‌های بحران بر موضعگیری‌های خود متوقف شده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع و با طرح ادعای حمایت دوحه از تروریسم تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده‌اند، در مقابل دوحه نیز این اتهام را رد کرده و این چهار کشور عربی را به تلاش برای کنترل بر تصمیمات ملی این کشور متهم کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در مورد بحران منطقه خلیج فارس حمایت خود را از میانجیگری کشورهای منطقه خلیج فارس برای حل بحران موجود و نیز روند صلح میان گروه‌های یمنی اعلام کرده و گفت: ما بدون صلح سال آتی با وضعیتی بدتر روبه‌رو خواهیم شد.

گوترش در پاسخ به سوالی درباره تحقیقات در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول با اشاره به اینکه اطلاعات جدیدی ندارد، تاکید کرد، باید تحقیقاتی معتبر انجام شده و عامل این جنایت تحت پیگرد قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطر كويت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن وعده صادق در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس، در این جشن اقشار مختلف مردم با درست داشتن پرچم کشورمان و پرچم فلسطین از پاسخ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند.

در این جشن مردم بندرعباس با خانواده و فرزندان خود شرکت کردند.

همچنین سرودهای انقلابی برای حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خوانده شد.

مردم همچنین شعارهای مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس سر دادند.

بیشتر بخوانید؛ رژیم صهیونیستی طبق وعده الهی نابود شدنی است

این برنامه بصورت مستقیم از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش شد

دیگر خبرها

  • سیلی در استان فارس رخ نداده است
  • آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است
  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • برگزاری جشن وعده صادق در بندرعباس
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس