Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@10:09:15 GMT

کمبود آنژیوکت در بیمارستان‌ها تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۰۵۲۰

کمبود آنژیوکت در بیمارستان‌ها تکذیب شد

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کمبود آنژیوکت در برخی بیمارستان‌ها، سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، از افزایش واردات این کالای پزشکی در سال‌جاری خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت این کالا و ضرورتش برای بسیاری از فرآیندهای درمانی، ذخیره استراتژیک مناسبی از برندهای برتر آنژیوکت از سوی تامین‌کنندگان پشتیبان وزارتی وارد و ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی ایران/ محمدمهدی علاءالدین در این باره افزود: باید توجه کرد در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۴ میلیون عدد آنژیوکت به کشور وارد شده و در این راستا بیش از ۴.۵ میلیون یورو ارز برای آن صرف شده است. حال اگر این میزان را با میزان واردات در سال ۱۳۹۵ که ۲۶ میلیون عدد آنژیوکت بوده و واردات سال ۱۳۹۶ که حدود ۳۸ میلیون عدد از این وسیله بوده است، مقایسه کنیم، ‌افزایش قابل توجهی در زمینه واردات آنژیوکت جهت تامین نیاز بیماران می‌بینیم. بنابراین از بابت تامین آنژیوکت مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای واردات آنژیوکت مورد نیاز مراکز درمانی سراسر کشور در سال جاری بالغ بر ۹.۶ میلیون یورو ارز تخصیص یافته است که تاکنون ۷.۹ میلیون یورو آن تامین و جذب شده است، افزود: بر این اساس می‌توان انتظار داشت که واردات آنژیوکت تا پایان سال تا دو برابر نیز افزایش یابد.

علاء‌الدین ادامه داد: همچنین به دلیل اهمیت این کالا و ضرورتش برای بسیاری از فرآیندهای درمانی، ذخیره استراتژیک مناسبی از برندهای برتر آنژیوکت از سوی تامین‌کنندگان پشتیبان وزارتی وارد و ذخیره شده است.

سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت در عین حال از تولید ۳۲۰ هزار عدد آنژیوکت طی امسال در کشور خبر داد و گفت: با توجه به تامین مواد اولیه لازم برای تولید این وسیله، تا ۲۰ روز آینده تعداد یک میلیون عدد آنژیوکت تولیدی جدید نیز به بازار عرضه خواهد شد. بر این اساس دو شرکت دیگر نیز که توانمندی مناسبی در این حوزه دارند، مقدمات لازم برای تولید این کالا را فراهم کرده‌اند و انتظار داریم تولیدات این شرکت‌ها نیز به زودی وارد بازار شود تا میزان اتکا به واردات در این کالای پزشکی کاهش یابد.

در عین حال دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز درباره وضعیت توزیع سِرُم در بیمارستان‌های کشور، گفت: توزیع سِرُم طبق روال انجام می‌شود و تاکنون مشکلی مبنی بر کمبود سرم در مراکز درمانی به سازمان غذا و دارو گزارش نشده است. 

وی افزود: اگر مورد خاصی در این زمینه باشد، می‌توانند آن را به سازمان غذا و دارو گزارش دهند، اما در حال حاضر چیزی در این باره به ما گزارش نشده و مشکلی نداریم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال/ شکایت یگان ویژه از حسینی
  • فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال / یگان‌ویژه شکایت کرده است
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان