Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بررسی‌ها نشان می‌دهد که حجم نقدینگی نسبت به سال گذشته با رشد ۲۰.۷ درصدی به رقم ۱۶۹۳۸.۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بر اساس جدیدترین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی تا پایان مهرماه سال جاری حجم نقدینگی‌ها بر اساس خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی به رقم ۱۶۹۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

براساس اعلام بانک مرکزی حجم نقدینگی در ۷ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۴۰۳۰.۵ هزار میلیارد ریال گزارش شده که در مقایسه با رقم نقدینگی در سال جاری با رشد ۲۰.۷ درصدی روبرو بوده است.

در میان انواع نقدینگی ها، حجم پول در مهرماه سال جاری رقم ۲۴۲۰.۱ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم ۱۶۳۸.۰ هزار میلیارد ریال رشد ۴۷.۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

این رقم در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته ۲۴.۳ درصد رشد داشته و از طرفی شبه پول با رقم ۱۴۵۱۸.۳ هزار میلیارد ریال نسبت به سال گذشته بالغ بر ۱۷.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش میزان، شبه پول به سپرده‌های غیر دیداری (مدت دار) مانند سپرده‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت و حساب‌های پس انداز، اوراق قرضه و اسناد خزانه گفته می‌شود که نزدیک‌ترین جانشین برای پول به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رقم نقدینگی بازار حجم پول سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد

ابوالفضل قاسمی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های شدید روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب در سطح سه روستای راوه، رباط‌ترک و کهک شد که با تلاش مجموعه شهرستان این آبگرفتگی‌ها تا شب گذشته برطرف شد و شاهد هیچ‌گونه خسارت به منازل و تأسیسات زیرساختی نبودیم.

وی با اشاره به آمادگی تمامی دستگاه‌های شهرستان به منظور پیشگیری از حوادث و اقدام فوری، افزود: در حال حاضر تمامی راه‌ها و معابر روستایی شهرستان دلیجان باز بوده و تردد بدون هیچ مشکلی در آنها جریان دارد. بررسی شرایط روستاها و محورهای روستایی از طریق بخشدار مرکزی دلیجان و دهیاری‌ها نیز در حال پیگیری بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان دلیجان گفت: بارش‌های روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب جاری شدن روان‌آب در سه روستای دلیجان شد که بدون وارد شدن هیچ آسیبی به این روستاها برطرف شد.

کد خبر 6087638

دیگر خبرها

  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان