Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: احداث مرکز تحقیقات هواشناسی قم حدود چهار سال پیش آغاز شد و بهره برداری از آن نیازمند 90 میلیارد ریال اعتبار است.

مهران حیدری بنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مرکز در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می رفت امسال به بهره برداری برسد که نوسانات نرخ ارز تکمیل این مرکز تحقیقاتی را به تاخیر انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در حال پیگیری هستیم تا با همت و کمک مسئولان استان و سازمان هواشناسی کشور اعتبار مورد نیاز جذب شود و مرکز تحقیقات هواشناسی قم به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: در مرکز تحقیقات هواشناسی داده های هواشناسی جمع آوری و کارهای تحقیقاتی انجام می شود و پیش بینی هایی که در حوزه هواشناسی نیاز استان است، صورت می گیرد.
حیدری بنی در ادامه به سامانه تهک اشاره کرد و گفت: توسعه هواشناسی کاربردی(تهک) در شاخه های مختلف از جمله کشاورزی، اقلیم، معماری، شهرسازی و بهداشت کارایی دارد و بر اساس نیازسنجی که توسط این سامانه از مخاطبان انجام می شود، نیازهای کاربران را برآورده می کند.
وی افزود: به طور مثال این سامانه با استفاده از داده های هواشناسی و بررسی تغییرات جوی، هشدارها و توصیه های لازم را به کشاورزان ارائه می دهد و آنها را نسبت به زمان مناسب برای فعالیت های کشاورزی از جمله کاشت، داشت، برداشت و سم پاشی محصولات مختلف باغی و زراعی مطلع می نماید.
وی افزود: بیش از نیمی از کشاورزان استان با این سامانه در ارتباط هستند و همین مساله باعث شده سال گذشته ارزش افزوده محصول پسته حدود 15 میلیارد ریال و امسال نیز ارزش افزوده محصولات کشاورزی پنج درصد افزایش یابد.
مدیرکل هواشناسی قم خاطرنشان کرد: امروز هواشناسی صرفا آخرین وضعیت جوی را اعلام نمی کند، بلکه با این علم می توان در مورد مدل های پیشرفته جوی بررسی و تحقیق و تحلیل از شرایط جوی آینده ارائه نمود.
به گفته وی، در استان قم 13 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک خودکار و 2 ایستگاه جاده ای، 52 ایستگاه باران سنج خودکار، 35 ایستگاه باران سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه ها را اندازه می گیرد، فعال است.
/2085/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي مركز تحقيقات قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا  دارای دو سوئیت اقامتی است.
اخلاقی با بیان اینکه اقامتگاه سنتی با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۶ نفر به‌صورت مستقیم  فراهم شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • باران بهاری میهمان استان قزوین می‌شود
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود