Web Analytics Made Easy - Statcounter

دروازه‌بان‌های مختلف از روبه‌رو شدن با ضربات ایستگاهی مسی حرف زده‌اند.

به گزارش مشرق، مسی در ضربات ایستگاهی مرگبار است. او می‌تواند توپ را از روی دیوار یا زیر آن، به سمت راست دروازه‌بان یا سمت چپ او هدایت کند. هیچ دستورالعملی وجود ندارد که نشان دهد چطور می‌توان یک ضربه ایستگاهی لیونل مسی را مهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروازه‌بان‌هایی که در گذشته و در حال حاضر مقابل مسی قرار گرفته‌اند، از این گفته‌اند که چالش مهار ضربات ایستگاهی او چگونه است.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی مسی در شب توفانی +عکس

سرخیو آسنخو
این دروازه‌بان ویارئال می‌گوید: «اینکه او می‌تواند به انواع مختلف این ضربات را بزند و اینکه ضرباتش بسیار غیر قابل پیش‌بینی است، باعث می‌شود که این ضربات بسیار خطرناک شوند. او خیلی با اعتماد به نفس پشت توپ قرار می‌گیرد و آنقدر طبیعی به توپ ضربه می‌زند که همه چیز پیچیده می‌شود. او دست دروازه‌بان‌ها را می‌خواند.

نکته کلیدی هم همین است. او هر بار از یک روش متفاوت استفاده می‌کند. برایم خنده‌دار است که می‌گویند دروازه‌بان نباید روی یک ضربه ایستگاهی در تیر نزدیک‌تر گل بخورد، چون مردم درک نمی‌کنند که او چنان نابغه‌ای است که با توپ هر کاری می‌تواند بکند.

یک بار پس از اینکه از او گل خوردم، با جوردی آلبا صحبت کردم و او گفت که مسی در تمرینات ضربات ایستگاهی بهتری هم می‌زند و آنها این را هر روز در تمرینات می‌بینند.»
 
سرخیو ریکو
این دروازه‌بان سویا در حال حاضر به فولام قرض داده شده است. او می‌گوید: «تکنیک مسی در زدن ضربات ایستگاهی بی‌نقص است، چون او می‌تواند با سرعت و قدرت کافی، توپ را از روی دیوار دفاعی عبور دهد و دروازه‌بان را منکوب کند. او بهترین زننده ضربات ایستگاهی در دنیا است چون هر روز روی این موضوع کار می‌کند و به‌صورت ذاتی هم بااستعداد است.»
 
آدرین
دروازه‌بان سابق رئال بتیس که حالا در وستهم حضور دارد درباره ضربات ایستگاهی مسی می‌گوید: «او توپ را با چنان شدت و ارتفاعی می‌زند که شما در رسیدن به آن دچار مشکل می‌شوید. توپ به دست شما می‌خورد و وارد دروازه می‌شود.

روی نخستین گل او مقابل اسپانیول، دیه‌گو لوپس چند قدم برداشت اما واقعا رسیدن به توپ غیرممکن بود. ضربه ایستگاهی دوم او خیلی به گوشه زده نشد اما زمانی که توپ را تنها وقتی می‌بینید که از دیوار دفاعی عبور کرده است، دیگر برای واکنش نشان دادن به آن خیلی دیر است. او یک گل مشابه هم به من زد.»

آدرین یک عکس از گلی که مسی روی ضربه ایستگاهی به او زد را نگه داشته است و به‌شوخی روشی برای مهار این ضربات پیشنهاد کرده است: «شما می‌توانید یکی از دستکش‌هایتان را دربیاورید و آن را به سمت توپ پرتاب کنید و ببینید که آیا می‌توانید مانع گل شدنش شوید یا نه! چون او ضربات ایستگاهی‌اش را به نقاطی می‌زند که اکثر دروازه‌بان‌ها حتی قادر به رسیدن به آن نقاط هم نیستند. نکته کلیدی این است که خود را در وضعیتی قرار دهید که بتوانید توپ را ببینید.

کار برای دروازه‌بان‌ها خیلی سخت است چون بازیکنان در مسیر توپ قرار می‌گیرند و اتفاقات زیادی روی می‌دهد و همیشه ممکن نیست که حرکت توپ را از ابتدا ببینید. جهت حرکت و سرعت ضربات او به این معناست که کار برای دروازه‌بان خیلی سخت است.»

استبان
دروازه‌بان سابق اویدو، آلمریا، اتلتیکو مادرید و سویا هم در این باره نظر خود را ابراز کرد: «مهم‌ترین چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که او بهترین بازیکن دنیا است، و برای یک دروازه‌بان، گرفتن ضربات او چالش بزرگی است چون او می‌تواند به روش‌های زیادی ضربه بزند. او می‌تواند توپ را از روی دیوار دفاعی عبور دهد یا از زیر آن. پس نخستین کار این است که اطمینان حاصل کنید که دیوار دفاعی خوب چیده شده است اما اگر او توپ را به گوشه بالا بزند، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برایش دست بزنیم. قیافه دیه‌گو لوپس روی گل دومی که از مسی دریافت کرد گویای همه چیز است. شما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.»
 
پاچکو
دروازه‌بان آلاوس هم با بقیه موافق است: «جهت‌گیری او فوق‌العاده است. او همچنین فوق‌العاده در زدن ضربات گوناگون مهارت دارد و این کار شما را بسیار دشوار می‌کند. او هم از روی دیوار دفاعی به من گل زده و هم از زیر آن. تنها کاری که نتوانسته انجام دهد این است که من را در تیر نزدیک‌تر مغلوب کند. یک راه حل برای جلوگیری از ضربات ایستگاهی زمینی او این است که یک بازیکن روی زمین دراز بکشد. بسیار کم می‌بینید که او یک ضربه ایستگاهی را به شکل ضعیفی بزند. کل دنیا از این موضوع خبر دارند.»

منبع: روزنامه ایران ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه بارسلونا دروازه بان ضربه ایستگاهی فوتبال گلر لالیگا لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد! / فیلم

پس از آندری لونین که موفق شد دو تا از پنالتی‌های منچسترسیتی را مهار کند، رودیگر را می‌توان دومین چهره شاخص کهکشانی‌ها در تقابل دیشب دانست.

دانلود (3MB)

دیگر خبرها

  • سهرابیان: ۱۲ روز دیگر خوب می‌شوم/ با همه چیز می‌جنگیم تا قهرمان شویم+فیلم
  • هیچ‌کدام از ستاره‌های رئال خودخواه نیستند
  • قانون کمتر شناخته شده؛ وقتی با دو کارت زرد اخراج نمی‌شوی!
  • صعود استون ویلا در ضربات پنالتی با درخشش مارتینز/ فیورنتینا راهی نیمه نهایی شد
  • وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد! / فیلم
  • سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید: این تنها راهی بود که می‌ توانستیم صعود کنیم
  • کپا آریزابالاگا عامل اصلی پیروزی رئال برابر سیتی
  • آنچلوتی: این تنها راهی بود که می‌‌توانستیم صعود کنیم
  • اعتراف ناجی رئال: مودریچ در پنالتی‌ها کمکم کرد!
  • ضربه ضعیف برناردو سیلوا در ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید / فیلم