Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مسئله آب، یک مسئله ملی است، گفت: مرگ اصفهان در مسئله آب است، این شعار نیست، حقیقت است، باید دانست که بخش زیادی از درآمدهای دولت وابسته به گردشگری و مالیات این استان است و اگر آب نداشته باشد برای کشور تبعات دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» در دیدار 16 تن از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و با تشکر از نمایندگان به دلیل حمایت از مردم در مسئله آب اظهار داشت: عرایض من از باب نماینده ولی فقیه نیست چراکه ما در کار اجرایی دخالت نمی کنیم بلکه از باب مشورت و راهنمایی و به عنوان یک شهروند صحبت می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: ما مخالف انتقال آب به یزد نیستیم و بدون شک آبی که به استان اصفهان منتقل شود، به یزد هم می رود بنابراین نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در مسئله آب باید همکاری داشته باشند.

 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه فقط مسئله آب شرب مشکل استان اصفهان نیست، گفت: درختان 60 ساله اصفهان درحال خشک شدن است و تجعب می کنم که سازمان محیط زیست که برای یک بته در بیابان دلسوزی می کند اما با وجود اینکه وضعیت درختان استان اصفهان را می بیند و می داند و کاری انجام نمی دهد.

 

وی با اشاره به مسئله آب اختصاصی برای صنعت عنوان کرد: باید برای همه نمایندگان مجلس روشن شود که استان اصفهان به اندازه 11 یا 14 استان کشور مالیات پرداخت می کند و هنگامی که صنایع استان آب نداشته باشند، تولید و مالیات کاهش می یابد، این مالیات ها برای کل کشور مصرف می شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی در سفر خود در سال 1381 به اصفهان، 30 میلیارد برای مسئله آب اختصاص دادند و دولت برای آن ردیف اختصاص داد اما در ادامه، بودجه ای در نظر گرفته نشد، البته باید از ابتدا این کارخانجات در کنار دریا احداث می شد.

 

وی با بیان اینکه مسئله آب استان اصفهان، یک مسئله ملی است، اضافه کرد: بنابراین مسئله آب شرب، آبیاری درختان مثمر و غیرمثمر و آب کشاورزی استان اصفهان یک مسئله ملی است.

 

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: به نظر بنده نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند 3 درخواست را به عنوان خواسته اصلی خود مطرح کنند، یکی ساماندهی رودخانه زاینده رود و احیاء آن و اختصاص بودجه به این کار، دیگری عادلانه شدن مصرف کردن آب در بالادست چرا که آب جزء انفال است و اداره آن با حکومت و دولت است نه یک استان و سوم اینکه سد تونل سوم کوهرنگ ادامه یابد چراکه این تونل کامل شده و برای آب گیری باید سد آن نیز احداث شود.

 

وی با بیان اینکه تا کنون حدود 200 میلیارد تومان برای تونل سوم هزینه شده است، ادامه داد: طرح بهشت آباد از سر چشمه های چهارمحال آبگیری می شود و نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و استاندار این استان با احداث سد موافق هستند و تنها با لوله گذاری و یا احداث تونل مخالفت دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مرگ اصفهان در مسئله آب است، خاطرنشان کرد: این شعار نیست، حقیقت است، باید دانست که بخش زیادی از درآمدهای دولت وابسته به گردشگری و مالیات استان اصفهان است و اگر استان اصفهان آب نداشته باشد بدون شک تبعات آن برای کل کشور است.

 

وی با انتقاد از عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به استعفای نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: اگر متولی امامزاده، حرمت آن را نداشته باشد حرمتی باقی نمی ماند، جای سئوال است که چرا آقای لاریجانی هیچ جلسه ای با دولت در مورد استعفای نمایندگان برگزار نکرد، رفتار آقای لاریجانی نسبت به نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مؤدبانه نبوده و به عنوان رئیس مجلس کاری انجام نداده است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: برخی مطرح می کنند که استعفای نمایندگان ممکن است تبعات امنیتی داشته باشد و از نمایندگان خواسته اند که استعفای خود را پس بگیرند، این را باید به دولت گفت که حفظ امنیت کشور از وظایف دولت است، دولت موظف است زخم ها را معالجه کند، بنابراین باید به اقدام نمایندگان مجلس احترام گذاشته شود.

 

وی بیان کرد: برخی مطرح می کنند که این اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بدعت است و در آینده ممکن است سایر نمایندگان استان ها برای احقاق حق خود دست به استعفا بزنند، سخن ما این است که، به دیگران وعده داده نشده است اما به مردم استان اصفهان بارها وعده داده شده است.

 

وی یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی موضوعات را به بهترین وجه می دانند، بنده در دیدار مردم استان اصفهان در 25 آبان، به ایشان گفتم که برای اصفهان همانند ارومیه بودجه بگذارید، ایشان فرمودند که شما می دانید تا دولت از ما نخواهد، نمی شود، ایشان با ناراحتی فرمودند که دولت درخواستی نداشته است، بنابراین دولت باید ضرورت مسئله را درک کند و از رهبر انقلاب برای اختصاص بودجه درخواست کند.

 

با وجود حذف ردیف های اعتباری، حذب سرمایه گذار برای طرح های آبرسانی غیر ممکن است

حسن کامران در دیدار با امام جمعه اصفهان اظهار داشت: موضوع سامانه دوم آبرسانی برای 14 شهر استان اصفهان، در حوزه پدافند غیرعامل، بسیار مهم است، اما با وجود حذف ردیف های اعتباری، حذب سرمایه گذار برای طرح های آبرسانی و تداوم بهینه سازی مصرف آب در استان اصفهان غیر ممکن است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه برخی از مسئولان کشوری گمان می کنند تبدیل کانال های خاکی به سیمانی بارگذاری جدید محسوب می شود در حالیکه اینگونه نیست، در حقیقت تمامی تلاش های نمایندگان استان اصفهان برای برطرف شدن بحران آب در استان اصفهان بی نتیجه مانده است.

 

دولت اراده ای برای برطرف کردن بحران آب ندارد

نماینده دیگر مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه موضوع آب در استان اصفهان حیاتی است و منحصر در شرب نیست، تصریح کرد: انتظار می رفت برای آب شرب 5 میلیون نفر در استان اصفهان و سامانه آبرسانی دوم این استان بودجه ای در نظر گرفته می شد، ما تابستان سال گذشته را با سختی پشت سر گذاشته ایم.

 

حجت الاسلام احمد سالک افزود: پیگیری های متعددی برای مسئله آب استان اصفهان انجام شده است، تمامی فرم های لازم به سازمان برنامه بودجه ارسال شده و با وجود وعده ها، تمام ردیف ها از بودجه سال آینده حذف شده است.

 

وی یادآور شد: آقای پورمحمدی در سازمان برنامه و بودجه گفته بود، 3 سال است که اجازه نداده ایم که بودجه ای برای آب به اصفهان اختصاص یابد و امسال نیز یک کاری می کنیم، به این معنا که ردیفی قرار نیست اختصاص یابد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دیدار با آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، تمامی جواب ها، «چشم» بود اما بعد از جلسه، کار خود را انجام می دهند و به مردم و درخواست های نمایندگان آنان توجه نمی شود.

 

وی ادامه داد: استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اثر وضعی کشوری و استانی داشت، بسیاری از مردم خوشحال شدند که حرکت مثبتی صورت گرفته و مردم حمایت زیادی از این حرکت داشتند، کشاورزان در خوراسگان حمایت کردند و حتی قصد برگزاری تظاهرات خیابانی داشتند اما ما گفتیم نیاز نیست.

 

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه حمایت مردم برای ما ایجاد وظیفه می کند، عنوان کرد: دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی، پیغام دادند که به مجلس بیاید، ما گفته ایم که اگه لازم است تا جلسه ای با حضور افراد مؤثر تشکیل شود.

 

وی گفت: دولت و شورای عالی آب مصوباتی داشته است، این مصوبات اجرا نشده است و باید بر اساس قانون توزیع عادلانه آب انجام شود، 132 مکاتبه و صورت جلسه درباره موضوع آب، در طول سال های اخیر انجام شده است اما کمترین توجه به این موضوع نشده است، آقای روحانی و جهانگیری وعده دادند، اما کاری انجام ندادند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای چیت چیان، بهشت آباد را تعطیل کرد که منجر به استیضاح او شد، آقای اردکانی وزیر نیروی فعلی، انسانی است که دلش می خواهد کاری بکند اما نمی تواند، در مجلس شورای اسلامی از ایشان سئوال شد و کارت زرد دریافت کرد، به نظر من دولت یا اراده ندارد یا نمی خواهد یا نمی تواند که کاری انجام دهد.

 

وی گفت: زندگی مردم سیاه شده است و کشاورزان به خاک سیاه نشسته اند، بیکاری بیداد می کند، استان اصفهان 2.5 برابر سایر استان ها بیکار دارد.

 

حجت الاسلام سالک بیان کرد: آقای نوبخت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان را تحقیر کرد، رئیس برنامه و بودجه استان نیز به نمایندگان توهین کرد اما ما پای حقوق مردم ایستاده ایم.

 

نمایندگان اصفهان درخواستی فراتر از قانون ندارند

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در این دیدار بیان کرد: ما فراتر از قانون، درخواستی نداریم چراکه رهبر انقلاب فرمودند از طریق قانون و مجلس کارها را پیگیری کنید، ما نیز کارها را به صورت قانونی در مجلس پیگیری کرده ایم، متأسفانه جو اصفهان ستیزی در مجلس ایجاد شده است.

 

سید محمدجواد ابطحی افزود: هیچ کدام از مصوبات شورای عالی آب انجام نشده است، امسال، تنها 134 میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود موجود است و با وجود بارش هایی که انجام شده، سدهای محلی زیادی در بالا دست احداث شده است که اجازه رسیدن آب به اصفهان را نمی دهد.

 

وی گفت: ما مستأصل شده ایم و درخواست دیدار با رئیس جمهور داریم، همه می دانند که ما نمی خواهیم صحنه را خالی کنیم و پای انقلاب ایستادیم.

 

ستاد احیای زاینده رود تشکیل شود

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار داشت: آقای رئیس جمهور قول احیاء زاینده رود را دادند و از آن زمان عملاً زاینده رودی وجود ندارد و انتظار می رفت ستاد احیاء زاینده رود همانند ارومیه شکل می گرفت، امروز دریاچه ارومیه احیاء شده است و سئوال اینجاست که آیا حق زاینده رود نیست این رودخانه احیاء شود، رودخانه ای که متعلق به کل کشور و تمدن ایران اسلامی است.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به مشکل قطع و کاهش فشار آب در شهرستان های مختلف استان اصفهان افزود: امروز 136 میلیون متر مکعب پشت سد زاینده رود وجود دارد که 50 میلیون متر آن قابل استفاده نیست و بدون شک با مشکلات زیادی در تابستان در حوزه آب شرب مواجه خواهیم بود.

 

وی گفت: پروژه های مربوط به آب، باید در پیوست شماره یک بودجه آورده شود، تا ردیف برای آن اختصاص یابد، اینکه گفته می شود در جدول آمده است، برای دل خوش کردن است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ستاد احیاء زاینده رود باید تشکیل و موضوع آب شرب در بودجه لحاظ شود، در گذشته در 5 متری زمین در منطقه شاهین شهر، آب برداشت می شد اما امروز 250 متری آب ندارد، سئوال این است که وزارت نیرو برای این وضعیت چه برنامه ای دارد؟

 

اختصاص بودجه برای پروژه های غیرقانونی

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در این دیدار اظهار داشت: نمایندگان استان اصفهان از طیف اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در موضوع آب حرف واحدی را بیان کردند و همگی در جلسات آب حضور داشتند.

 

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی افزود: انتظار می رفت دولتی ها، سخن رئیس جمهور را عملی کنند، ما با وزیر نیرو دو جلسه برگزار کرده ایم و در این جلسات، بر روی طرح بهشت آباد تأکید شد چراکه این طرح مربوط به فلات مرکزی است نه استان اصفهان اما یک قدم عملی در این حوزه برداشته نشده است.

 

وی گفت: هر چند مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب به ضرر اصفهان است اما ما معتقد به اجرای قانون هستیم، از سوی دیگر آنچه از این مصوبات به ضرر کشاورزان بوده است انجام شده و آنچه به نفع کشاورزان بوده، انجام نشده است.

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چرا برای شرب 5 میلیون نفر از مردم استان اصفهان بودجه اختصاص نیافته اما برای پروژه های غیرقانونی همچون پروژه بن – بروجن که شبانه روزی کار می شود، بودجه اختصاص می یابد.

 

وی گفت: این موضوعات ما را وادار به استعفا کرده است چراکه ما همه راه ها را رفته ایم، حتی در ابتدا به استاندار جدید اصفهان قول دادند که پروژه های آبی استان، ردیف دار شود اما همه ردیف ها حذف شد، 10 هزار ردیف در بودجه وجود دارد که تنها 160 ردیف مربوط به استان اصفهان است این ظلمی است به استان اصفهان روا می دارند.

 

حجت الاسلام موسوی لارگانی بیان کرد: بنده از روز دوشنبه با دفتر آقای لاریجانی و مشاور وی تماس گرفته ام که جلسه ای برگزار شود اما تا دیروز هیچ اقدامی انجام نشد، امروز صبح دفتردار آقای لاریحانی با بنده برای جلسه نیم ساعته فردا تماس گرفته است.

 

وی ادامه داد: رئیس جمهور، آقای نوبخت، معاون اول و یا آقای واعظی باید رسیدگی کنند که هیچ اقدامی انجام نشده و وقتی را به مشکلات استان اختصاص نداده اند.

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرکتی هلندی به رهبر انقلاب درباره آب های ژرف و تأمین آب آشامیدندی تا 80 سال آینده، نامه زده و برای تأمین آن قول داده است و سرمایه آن را خود تأمین می کند که می توان این پروژه را بررسی کرد.

 

شیوه برخورد با کشاورزان صحیح نیست

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تشکر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان مرکز ثقل سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور است و استعفای نمایندگان برای احقاق حقوق مردم انجام شد و همه ما در مقابل ادامه این حرکت مسئول هستیم.

 

زهرا سعیدی با انتقاد از شیوه عملکرد و تعامل با کشاورزان افزود: متأسفانه مسئولان برای حقوق کشاورز هیچ حقی قائل نیستند و برای کشاورزان، پرونده تشکیل شده است.  نمایندگان استان اصفهان در صحن علنی تأثیرگذار هستند.

 

آب برای پسته های رفسنجان هست، برای شرب مردم نیست

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار داشت: برای پسته های خندان رفسنجان بودجه اختصاص یافته است؛ این تخصیص برای دشت های رفسنجان وجود دارد اما برای شرب مردم استان اصفهان وجود ندراد.

 

اصغر سلیمی افزود: 3 هزار هکتار از درختان شهرستان سیمیرم به دلیل بی آبی خشک شده است، این شهرستان خود جزء سرچشمه ها کارون است اما اجازه برداشت به ما داده نمی شود اما سایر استان ها بدون مجوز برداشت می کنند.

 

تکبر دولت مردان در مقابل نمایندگان مجلس شکسته شود

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در این دیدار اظهار داشت: فعال شدن بعضی گسل های اجتماعی در جامعه وجود دارد که اگر کنترل نشود، مشکلاتی را ایجاد می کند، از سوی دیگر نگرانی وجود دارد که می گویند توهم است، ظاهراً برخی قصد دارند ما را در بازی قرار دهند که در موضوع آب قیام از اصفهان شروع شود.

 

ژرژیک آبراهامیان با بیان اینکه باید در مقابل برنامه دشمنان برای بهره برداری از انتقادات نمایندگان آگاه بود، افزود: باید تکبری که در دولت مردان دیده شده است، شکسته شود.

 

جواب نمایندگان مجلس پس از چندین سال صبر، حذف بودجه است!

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند مسئله آب را نباید داغ کرد و ما نمایندگان مجلس، عقلانی و منطقی کار کردیم، 2 تا 3 سال است که تحمل کرده ایم و پس از این همه انتظار، جواب ما این است که بودجه حذف شود.

 

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد با انتقاد از عملکرد دولت در موضوع تأمین آب استان اصفهان افزود: به مطالبه و مسئله نخست استان اصفهان که همان آب است، اهانت شده و ما با استعفای خود می خواهیم صدای نمایندگان مردم به دولتمردان برسد.

 

در این دیدار سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان، اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم تیران و کرون و عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین در مجلس شواری اسلامی به بیان نظرات خود پرداختند.

 

شنیدن شدن صدای واحد از نمایندگان استان اصفهان، رعایت عدالت در اختصاص بودجه برای همه استان ها، اختصاص بودجه اصفهان به موضوع آب، عملکرد نامناسب بخش های پژوهشی دولت در برخورد با مسئله بحران آب و زاینده رود و اجرای سیاست های غلط آبی در سال های اخیر از جمله موضوعاتی است که توسط نمایندگان مستعفی استان اصفهان در این جلسه مطرح شد.

 

با اتمام دیدار نمایندگان مستعفی استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با امام جمعه اصفهان، جلسه مجمع نمایندگان استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان برگزار شد و تعدادی از نمایندگان نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت الله طباطبایی نژاد اقامه کردند./

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند مجلس نماز جمعه خراسان جنوبي تجلیل از پژوهشگران آران و بیدگل ایران خشکسالی زاینده رود احیای رودخانه زاینده رود استعفای دسته جمعی نمایندگان استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان احیای زاینده رود خشکسالی زاینده رود نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان انتقال زاینده رود احیای رودخانه زاینده رود رودخانه زاینده رود زاینده رود امام جمعه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • پایانه بندر خشک در شهرستان بروجن ایجاد می‌شود