Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه فعالیت دکل های نفتی آمریکا به پایین ترین سطح خود طی دو ماه گذشته رسید، بهای نفت در معاملات نخستین روز هفته [امروز دوشنبه] با روند افزایشی همراه بود. همچنین افزایش نگرانی ها در مورد رشد آهسته اقتصادهای بزرگ جهانی بر بالا رفتن قیمت نفت اثر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت [شاخص نفت خام در بازارهای بین المللی] با 9 سنت افزایش معادل 0.2 درصد، 60 دلار و 37  سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا  [شاخص نفت سبک در بازارهای جهانی] نیز با 24 سنت افزایش معادل 0.5 درصد، 51 دلار و 44 سنت داد و ستد شد.

به گفته کارشناسان آمریکایی، فعالیت 4 دکل نفتی دیگر آمریکا در هفته منتهی به 14 دسامبر متوقف شده است و در حال حاضر، 873 دکل نفتی در این کشور فعالیت دارند که به پایین ترین سطح در دوماه گذشته رسیده است.

افزایش نگرانی ها در زمینه تضعیف اقتصادهای بزرگ همچون چین و اروپا نیز یکی دیگر از دلایل افزایش بهای نفت است. ظرفیت تولید پالایشگاه های نفت چین در ماه نوامبر کمتر از ماه اکتبر بوده است و این نشان دهنده کاهش فعالیت  صنعتی است. تولید صنعتی چین و اروپا در سه سال به کمترین رشد رسیده است.

همچنین پیش بینی ها مبنی بر احتمال کاهش کوتاه مدت صادرات  نفت عربستان به آمریکا از دیگر دلایل افزایش قیمت طلای سیاه در معاملات نخستین روز هفته است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت و برخی از متحدان آن همچون روسیه  نیز پیشتر توافق کردند تا از ماه ژانویه خروجی نفت به بازار را مهار کنند. این در حالی است که برخی از تحلیلگران پیش بینی کرده اند که بازار نفت برای مدت کوتاهی با عرضه بیش از حد مواجه است و در نیمه دوم سال آینده میلادی با اجرای تمهیدات و برنامه های اوپک، عرضه نفت کاهش خواهد یافت.

در بازار فلزات گرانبها، بهای طلا با 0.08 درصد کاهش، 1240 دلار و 40 سنت معامله شد.بهای نقره و پلاتین نیز با روند کاهشی همراه بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد جهان قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • شکلات از دسترس خارج شد!
  • خوراکی محبوب بچه‌های ایران از دسترس خارج شد