Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در این بازدید رئیس و معاونین ستادی واحد تهران شمال از تمامی واحدهای فناور مستقر در این مرکز بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردهای علمی- تحقیقاتی آنها قرار گرفتند. مدیران این واحدهای فناور نیز ضمن تشریح اقدامات، برنامه ها و دستاوردهای علمی خود درخواست ها و پیشنهادهایشان را با اعضای هیات رئیسه این واحد دانشگاهی در میان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر یکی از واحدهای فناور مستقر در این مرکز، این واحد را یک واحد نانوفناوری ذکر کرد که با تکنولوژی نانو در زمینه تولید محصولات بهداشتی موضعی مانند شامپو بدن، ژل ضد قارچ، ژل ضد آکنه، مایع دستشویی، ژل آویشن، ژل رزماری و بسیاری محصولات گیاهی دیگر تحقیق و پژوهش می کند.

طبق اظهارات مدیر یک لابراتوار تحقیقاتی دیگر که در این مرکز در زمینه تحقیق و توسعه و تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی فعالیت می کند، تاکنون نمونه های اولیه بالابر بیمار و صندلی های پوشیدنی بیماران تولید شده است که واحد مذکور در خصوص صندلی های پوشیدنی بیمار اقدام به ثبت بین المللی اختراع خود نیز کرده است.

مدیر یک شرکت دارویی دیگر که واحد تحقیقات و امور آزمایشگاهی خود را در این مرکز مستقر کرده است، در خصوص فعالیت های این شرکت می گوید: برنامه اولیه شرکت ما تحقیق و پژوهش بر روی تولید دو نوع دارو بوده است که در یک مورد تست بالینی آن انجام شده و گزارش لازم جهت اخذ تاییدیه به سازمان غذا و دارو نیز ارسال شده است و در مورد داروی دوم هم این دارو مراحل تحقیق و تولید اولیه را سپری کرده و در مرحله تست بالینی است.

یکی دیگر از شرکت های نانو شیمی که در این مرکز در حال فعالیت تحقیقاتی است در زمینه تولید مواد اولیه آرایشی بهداشتی، کیتوسان (14 نوع محصول و زیرشاخه)، هیدروکسی آپاستیک(ماده اولیه سرامیک ارتوپدی)، منوکلرواستیک اسید و میکروآلکسا فعالیت می کند.

کارشناس یکی دیگر از واحدهای فناورِ مستقر در این مرکز که در زمینه تولید دوربین های تحت شبکه ایرانی فعالیت می کند، در تشریح فعالیت ها و دستاوردهای این واحد گفت: عمده قطعات این دوربین ها تولید داخل است و دوربین های ساخته شده در این مرکز با تمامی برنامه های نرم افزاری موجود همخوانی داشته و قابل رقابت با نمونه های خارجی می باشند. وی با بیان این نکته که قسمت عمده کارهای مربوط به ساخت قطعات، طراحی مدار و برنامه نویسی در همین مرکز انجام می شود، مشکل اصلی این حوزه را کمبود قطعات و ملزومات اولیه ذکر کرد.

دکتر خالدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در پایان این بازدید ضمن آرزوی توفیق برای تمامی تلاش گران عرصه علم و دانشِ کشور، به معاونین ستادی این واحد دانشگاهی توصیه کرد که باید مرکز رشد در خور این واحد دانشگاهی باشد و امیدواریم با مسئولیت آقای دکتر جهرمی ، این جوان خلاق و جهادگر در کارهای علمی و فناوری با رویکرد و توجه به برنامه علمی تحولی اساسی صورت گیرد، فرصت خدمت به نظام جمهوری اسلامی را باید قدر بدانیم و با ابتکار و خلاقیت و دانش روز اقدامات مهم و ماندگاری را رقم بزنیم.

297 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

ایسنا/کرمانشاه در جریان بازدید معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموعه پارک علم و فناوری و برج فناوری استان کرمانشاه، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، عصر امروز(ششم اردیبهشت) در حاشیه بازدید از این مجموعه، با بیان اینکه زیرساخت های خوبی در حوزه فناوری در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ایجاد شده، اظهار کرد: انتظار وجود چنین زیرساخت های مطلوبی را در کرمانشاه نداشتم.

وی افزود: خوشبختانه با همت مسئولین پارک علم و فناوری استان از نظر زیرساختی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه علم و فناوری در این استان افتاده است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: از نظر محتوایی نیز شرکت های توانمندی با تولید محصولات خوب و آمار صادرات بالا در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه مستقر شده اند که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با تاکید براینکه وزارت ارتباطات از فعالیت واحدهای پارک علم فناوری استان کرمانشاه حمایت خواهد کرد، افزود: طیف حمایت های ما در حوزه های مختلف همچون تجهیزات، تسهیلات و توسعه محصولات که در اولویت وزارت ارتباطات قرار دارد، خواهد بود.

در ادامه این بازدید سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری  استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار دارند، گفت: عمده شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان در ۶ حوزه شامل نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، پزشکی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی و  و نهاده های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این مسئول ۲۷۱۶ نفر در شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و فناور استان سال ۱۴۰۱  حدود ۱۷ میلیون دلار صادرات داشته اند که پیش بینی می شود این رقم در آمارهای سال ۱۴۰۲ رشد داشته باشد.

آزادی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: حدود ۱۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان ما برای توسعه فعالیت های خود و خرید تجهیزات به تسهیلات نیاز دارند که وزارت ارتباطات در این زمینه قول حمایت داده است.

وی در ادامه از حمایت وزارت ارتباطات در این بازدید در حوزه تکمیل فضاهای اشتراکی و تکمیل تجهیزات مرکز گیم و انیمیشن کرمانشاه برای حدود ۵۰ تیم خبر داد و افزود: همچنین در پارک علم و فناوری کرمانشاه حدود ۲۴ شرکت فناور داریم که می توانند در طرح تحول دیجیتال کشور نقش آفرین باشند که امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه حمایت از شرکت های فناور کرمانشاه برای شرکت در نمایشگاه های خارجی جهت نشان دادن قابلیت های خود و معرفی محصولاتشان، حمایت جهت برگزاری حداقل پنج کمپین مشاوره تخصصی با حضور مشاورین و منتورهای ملی و تکمیل فضای مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال را از دیگر نیازهای واحدهای پارک علم و فناوری کرمانشاه دانست و گفت: مقرر شده وزارت ارتباطات حمایت هایی را در این حوزه ها نیز داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی