Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان مرکزي گفت: مصوبه افزايش 500 ميليارد ريالي سرمايه صندوق بخش کشاورزي اين استان براي سال آينده در مجمع عمومي صندوق صادر شده است.

«محمد‌رضا خالقي» روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 51 درصد اين منابع مالي با مشارکت بخش خصوصي و 49 درصد توسط بخش دولتي و از محل بند(ب) ماده 31 قانون احکام دايمي کشور تامين مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بر اساس بند (ب) ماده 31 احکام دايمي کشور به استان ها اجازه داده شده که از محل تملک دارايي سرمايه به اين صندوق کمک کنند.
مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان مرکزي ادامه داد: 30 ميليارد ريال در سال جاري از محل کمک هاي بخش دولتي براي افزايش سرمايه صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان مرکزي جذب شده است و 15 ميليارد ريال نيز سال آينده جذب مي شود.
خالقي خاطر نشان کرد: 115 ميليارد ريال موافقت نامه براي افزايش سرمايه اين صندوق بين سازمان جهاد کشاورزي و سازمان برنامه و بودجه استان مبادله شده است و موافقت نامه خريد 220 ميليارد ريال سهام براي صندوق اخذ شده است.
وي گفت: پوشش جغرافيايي صندوق کشاورزي استان متناسب با زير بخش هاي توليد از برنامه هاي اولويت دار است.
مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان مرکزي يادآور شد: 200 ميليارد ريال تسهيلات با نرخ سود چهار درصد از محل اعتبارات سرمايه صندوق و 200 ميليارد ريال از محل اعتبارات بانک کشاورزي با نرخ 19 درصد براي افزايش توليد محصولات بخش کشاورزي و دامي به سهامداران اين صندوق پرداخت شده است.
استان مرکزي با 12 شهرستان و يک هزار و 539 روستا، داراي 622 واحد مرغداري صنعتي، 491 واحد گاوداري صنعتي و 191 واحد کارگاه پرورش آبزيان است.
اين استان با وجود صنعتي بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزي است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در اين حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضي باغي و کشاورزي در استان مرکزي وجود دارد که يک و 2 دهم درصد توليدات کشاورزي مازاد بر نياز استان به ساير مناطق ارسال مي شود.
1955/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت گفت: وزارت نفت در سفر اول رئیس جمهور ۸۵۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی استان تعهد مشارکت دارد که ۶۱۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سفر اول پرداخت شده است.

او افزود: مصوبات سفر اول رئیس جمهور از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ۸۵ درصد اجرایی شده است.

عباس زاده با تأکید بر تسریع در روند پرداخت اعتبارات وزارت نفت در زمینه تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان، اظهار کرد: هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند نیاز است که قرار شد ۳۷۰ میلیارد ریال آن از سوی وزارت نفت در اسرع وقت پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی اولین استان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان‌ها بود، پس باید در زمینه تخصیص اعتبارات هم در سطح کشور پیش‌رو باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟