Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوانیروز پیش از این عملیات شناسایی را با بالگردها انجام می داد اما امروز به سمتی می رویم که در این زمینه از پهپادها بهره گیری کنیم/ مرزهای غربی کشور به صورت مداوم توسط یگان های پهپادی نیروی زمینی مورد رصد و پایش قرار می گیرند

 فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (هوانیروز) اعلام کرد: گروه پهپادی این نیرو به منظور انجام برخی از ماموریت ها تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر سرتیپ «یوسف قربانی» در گفت وگو با  ایرنا اظهارداشت: موضوع تشکیل سازمان پهپادی و این گروه پهپادی هوانیروز در دستور کار است و به زودی تشکیل می شود.
وی افزود: هوانیروز پیش از این عملیات شناسایی را با بالگردها انجام می داد اما امروز به سمتی می رویم که در این زمینه از پهپادها بهره گیری کنیم.
فرمانده هوانیروز تاکید کرد: این ارگان نظامی پس از این به منظور انجام «بعضی ماموریت ها» از پهپاد استفاده می کند.
به گزارش ایرنا، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرتمند ترین یگان های پهپادی منطقه را در اختیار دارد و تاکنون پهپادهای مختلفی همچون جنگ الکترونیک، هجومی، شناسایی، ترابری و انتحاری را به نمایش گذاشته است.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در گفت وگو با ایرنا با بیان این که امسال پهپادهای جدید این نیرو رونمایی می شوند، گفت: پهپادهای جدید در لینک های پروازی جدیدی به انجام ماموریت می پردازند.
به گفته فرماندهان محلی ارتش، مرزهای غربی کشور به صورت مداوم توسط یگان های پهپادی نیروی زمینی مورد رصد و پایش قرار می گیرند.

**همکاری هوانیروز با شرکت های دانش بنیان


امیر قربانی فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از این گفت و گو به خودکفایی هوانیروز در ساخت قطعات مورد نیاز بالگردها اشاره کرد و گفت: برای تعمیر و نگهداری بالگردهای خود از قطعات و تسلیحات کاملا بومی استفاده می کنیم؛ در این زمینه حتی کوچک ترین قطعه نیز از خارج کشور وارد نمی شود.
وی افزود: بالگردهای ناوگان عظیم هوانیروز جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای این ارگان نظامی تعمیر و نگهداری می شود.
فرمانده هوانیروز با بیان این که باید متناسب با تهدیدات تجهیزات خود را به روز کنیم، اظهارداشت: به دنبال ارتباط با شرکت های دانش بنیان هستیم تا متناسب با تهدیدات دشمنان تجهیزات و تسلحات خود را بهینه و به روز رسانی کنیم.
امیر قربانی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان و نخبگان می توانند در ارتقای توان رزمی بالگردها و بهبود توان عملیاتی آنها در ماموریت های مختلف به ما کمک کنند.
وی با اعلام این که هوانیروز با شرکت های دانش بنیان که در صنایع هوایی کارآمد باشند، همکاری خواهند کرد، افزود: پروژه های زودبازده، میان مدت و بلند مدت را در هشت حوزه به منظور همکاری با شرکت های دانش بنیان تعریف کرده ایم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند

روزنامه الاخبار به نقل از منابع مصری می‌گوید پس از شکست آخرین دور مذاکرات در قطر، رژیم صهیونیستی قصد دارد خود را برای حمله زمینی به رفح آماده کند و احتمالا این حمله را پس از عید فطر انجام خواهد داد. 

به گزارش تایمز اسرائیل به نقل از الاخبار، حمله زمینی به رفح برای اواسط آوریل یا حداکثر اوایل ماه مه برنامه‌ریزی شده است و  بین ۴ تا ۸ هفته طول خواهد کشید. 

مقامات صهیونیست مدعی شده‌اند که در طول حمله، جمعیت غیرنظامی غزه را که بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر هستند تخلیه خواهند کرد. 

الاخبار همچین گزارش داد که قاهره نگرانی عمیق خود را در مورد حمله زمینی به رفح ابراز کرده و خاطرنشان کرد که این اقدام نه تنها تنش‌ها را در غزه، بلکه در کل منطقه افزایش خواهد داد. 

همچنین بنابر گزارش‌ها، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای برقراری ارتباط مستقیم را رد کرده است. 

گفتنی است، هفته پیش نتانیاهو پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که رژیم صهیونیستی قصد ندارد طرح خود برای حمله زمینی به رفح را لغو کند و آماده است حتی بدون حمایت آمریکا، آن را انجام دهد. 

جنگ غزه از سه روز پیش و در پی تصویب قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل، وارد دوره آتش‌بس شده، اما این آتش‌بس فقط تا انتهای ماه رمضان برقرار خواهد بود. گفته می‌شود پس از رای ممتنع آمریکا و تصویب این قطعنامه، روابط تل‌آویو و واشنگتن پر تنش شده و سفر هیئت صهیونیست به واشنگتن که قرار بود در خصوص عملیات رفح رایزنی کند، لغو شد.

شهر رفح در جنوب نوار غزه واقع شده و آخرین پناهگاه فلسطینیانی است که از ابتدای جنگ از خانه‌های خود آواره شده و در اردوگاه‌های جنوب غزه ساکن شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مروری بر ساختار ارتش قدرتمند هخامنشیان؛ از گارد جاویدان تا سواره نظام
  • منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت
  • ۵۳۰ نیروی آتش‌نشان برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی آماده‌باش هستند
  • ۵ کشوری که بزرگ ترین ناوگان نیروی هوایی را دارند