Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-16@23:09:00 GMT

عمر البشیر با بشار اسد دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۰۸۷۷

عمر البشیر با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش  حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از عمر البشیر، همتای سودانی خود استقبال کرد؛ از زمان آغاز درگیری‌های سوریه، البشیر نخستین رهبر عربی است که به این کشور سفر می‌کند.

خبرگزاری سانا از از دیدار رهبران دو کشور در کاخ ریاست‌جمهوری سوریه با محوریت تحولات این کشور و منطقه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسد در این دیدار با تأکید بر حفظ هویت عربی کشورش به رغم مناقشات موجود، تصریح کرد که برخی کشورهای عربی به رهبری عربستان با مسلح کردن شورشیانی که به دنبال برچیدن دولت او هستند، به درگیری‌ها دامن می‌زنند.

اسد و البشیر طی مذاکرات خود تأکید کردند: شرایط و بحران‌ها در تعدادی از کشورهای عربی، ما را به تجدید نظر و ایجاد روش‌های جدید در روابط کشورهای عربی مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها ملزم می‌کند که این امر به نوبه خود باعث بهبود روابط عربی-عربی به طوری که منافع ملی عرب در نظر گرفته شود، خواهد شد.

آنها اظهار کردند، آنچه در منطقه و به ویژه در کشورهای عربی رخ می‌دهد، ضرورت سرمایه‌گذاری تمام امکانات و تلاش‌ها برای خدمت به مسائل عربی و ایستادگی در برابر طرح‌های مغایر با منافع کشورهای منطقه و ملت‌های آن را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری سودان خاطرنشان کرد، تضعیف سوریه منجر به تضعیف مسائل عرب می شود. آنچه در طول سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، نمی‌تواند از این واقعیت جدا شود؛ با وجود جنگ علیه سوریه، این کشور با پایه‌های عربی استوار ماند.

البشیر ابراز امیدواری کرد که سوریه هرچه سریع‌تر بتواند نقش خود را در منطقه بازگرداند و سوری‌ها بتوانند آینده کشور خود را به دور از هرگونه دخالت خارجی تعیین کنند. او بر موضع کشور خود مبنی بر ایستادگی در کنار سوریه تأکید کرد.

وی افزود: جمهوری سودان آمادگی ارانه هر کمکی را برای حمایت از حفظ تمامیت ارضی سوریه دارد.

بشار اسد نیز تأکید کرد که سوریه به رغم همه چیزهایی که در طول سال‌های جنگ اتفاق افتاده، به عربی بودن وفادار ماند و به آن ادامه خواهد داد.

در عین حال، وی تصریح کرد که وابستگی برخی کشورهای عربی به غرب برای ملت‌هایشان هیچ سودی نخواهد داشت و از این رو، پایبندی به عربی بودن و مسائل کشورهای عربی بهتر است.

اسد از رئیس‌جمهوری سودان بابت سفرش به سوریه تشکر و اظهار کرد که این سفر باعث بهبود روابط میان دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش آماده‌تر از همیشه برای دفاع از کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، گرامیداشت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی، جمعی از فرماندهان ارتش با آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دیدار کردند.
در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جایگاه مهم ارتش در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، گفت: وجود نیروی انسانی مخلص وکارآمد در کنار مهارت وآمادگی لازم جزو اهداف متعالی ارتش در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
همچنین در این دیدار امیرحیدری فرمانده لشکر ۸۸ ارتش در سیستان و بلوچستان، گفت: کارکنان ارتش با روحیه معنوی و ایثارگری در کنار رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی مقتدرآماده خدمت و دفاع از تمامیت ارضی کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • رژیم صهیونیستی تاکنون سیلی‌ مانند «وعده صادق» نخورده بود
  • عملیات تنبیهی علیه صهیونیست‌ها در تاریخ بی‌نظیر بود
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • ارتش آماده‌تر از همیشه برای دفاع از کشور
  • انتقادهای گسترده از سکوت رام‌الله و کشورهای عربی در برابر تروریسم شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • افسوس سفیر ایران در باکو از فرصت‌سوزی برخی کشورهای عربی - اسلامی
  • بازگشایی حریم هوایی کشورهای عربی